Kjapp og trygg hosting for Wordpress

PayPal eller ikke?

thorep

Medlem
Har idag bare faktura som valg i nettbutikken min. Har lest en del at kunder vil ha flere valg osv..

Så tenkte legge til paypal på butikken. Paypal tar 2,9% av transaksjonen + 0,30 dollar.

Har dere opplevd å få flere kunder etter dere innførte paypal? Hvis dere ikke har det så er det kanskje ikke vits.
 

Rismoen

Medlem
Selvfølgelig burde du bruke PayPal eller andre kortbetalingsløsninger. Selv hater jeg faktura, er mye bedre å betale med engang.

Jeg er sikker på at de fleste på forumet trygt kan si at flertall av kundene betaler med kort ovenfor faktura.
 

wellendorf

Medlem
Kommer da veldig ann på kundemassen din!
Og at du er sikker i din påstand, tja! 80% av mine kunder velger faktura som betalingsmetode!
Paypal er en "fattigmannsløsning" som kunder i Norge er skeptisk til!
 

zapotek

Medlem
Selv hater jeg faktura, er mye bedre å betale med engang.

Det er ikke kjøper faktura er en ulempe for. Er nettbutikken ukjent for kjøper, gir faktura en trygghet ved at man faktisk vet man får varen før man betaler. For selger derimot, betyr det en risiko for at man ikke får betalt for salget.
 

thorep

Medlem
Kikker litt på klarna nå, de tar % av hver transaksjon og 15 kr. Gor oss så har ekstremt lite å gå på, tjener kanskje 50-100 kr pr pakke så er det jo betydelig.
 

wellendorf

Medlem
For lave priser da?

Husk at Klarna i seg selv er et varemerke som kunder forbinder med noe trygt osv osv. Bare der kan du få flere salg =)
 

Rismoen

Medlem
Men en ting er sikkert, desto flere betalingsalternativer du tilbyr desto bedre er det for kunden. Jeg ser ingen grunn til at trådstarter ikke burde legge til Paypal som et betalingsalternativ. Du betaler jo ingen månedsavgift uansett, bare prosenter av det du faktisk selger.

@wellendorf
Jeg tviler ikke på at over 80% velger faktura som betalingsmetode i din nettbutikk, men jeg tror det er VELDIG nisje avhengig.

Er det ingen andre som driver nettbutikk her som kan fortelle hva kunden foretrekker?
 

thorep

Medlem
Vurderer sterkt Klarna her nå.

Kan det gjøres slik at de % klarna skal ha pluss den 15 kr summen legges på faktura som egen post? Fra klarna fks?..at kunden får beskjed om at det koster ekstra bruke Klarna?
Da kunne jeg holde prisene mine like lave som før ( er rett før jeg ikke er billigst på mange produkter lengere)
 
Topp