Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Klarna Checkout eller faktura?

thorep

Medlem
Hei!

Jeg vurderer klarna til vår butikk..men vet ikke om vi skal gå for faktura eller checkout.
Er det slik at de 15kr det koster på Klarna Faktura ikke er der på Checkout?
 

Rismoen

Medlem
Du burde helt klart velge Checkout, men om det lønner seg er en helt annen sak..

Klarna Checkout

945181ff52.png


Det første året betaler dere over 16 000 til klarna. (799*12 + 6499)

Hvert år etter dette betaler dere minst 10 000,- (799*12 + transaksjonskostnader)

Dette kan fort bli veldig mye penger for nyetablerte nettbutikker.
 

wellendorf

Medlem
Husk på alt man sparer/Tjener da!

*Tid
*Enkelt! Kun EN løsning!
*Høyere konverteringer!

Klarna er et merkenavn som kunder stoler på!

Og nei, jeg jobber ikke for Klarna :p
 

thorep

Medlem
Kan helt klart bli dyrt for oss som er liten butikk ja..men skulle så gjerne hatt noe som sikret meg pengene fra fakturaer osv..
 

Rismoen

Medlem
Husk på alt man sparer/Tjener da!

*Tid
*Enkelt! Kun EN løsning!
*Høyere konverteringer!

Klarna er et merkenavn som kunder stoler på!

Og nei, jeg jobber ikke for Klarna :p

Klart det er mange positive sider med Klarna, men det hjelper ikke med kick-ass betalingsløsning om du ikke har kunder.

Men om dette er lønnsomt for nettbutikken til TS får han selv vurdere. ;)

Lykke til med avgjørelsen!
 
Sist redigert:

ptomter

Medlem
For mine kunder som har nettbutikk med faktura har de følgende løsning.

Integrasjon av nettbutikk mot et økonomisystem som heter Tripletex. Faktura blir automatisk sendt ut ved bestilling. Faktura påminnelse, purring og inkassovarsel blir sendt automatisk på e-post etter tid som går. Disse har dermed avtale med firmaer som kjøper fordringene deres som de da overfører direkte fra Tripletex til dem.

Men av tilbydere så er det vell Klarna som tilbyr faktura og tar risken fortest i form av at de har kredit-sjekk ved bruk av fødsels og personnr.

Hvorfor ikke gå for Netaxept løsning med betaling av Visa og Mastercard? Ha Visa som gebyrfritt alternativ og Mastercard med en liten avgift. Dermed så blir de aller fleste kostnadene dine dekt også.
 

ptomter

Medlem
Holder det juridisk? Conta sier at purringer må sendes med post for at man skal kunne gå til inkasso.

Bare helt kort så denne ikke glir over til et annet tema.
I følge inkassoloven så skal man ha sendt Inkassovarsel per post med 14 dagers forfall så dette stemmer. Slik som Tripletex gjør så sender de ut en unik link per e-post så når de trykker på denne står det i økonomisystemet at den er lest. Dette har vært allment godkjent og det pågår en diskusjon om dette med brevs form hvis man har andre metoder som verifiserer at brukeren faktisk får det.

Dersom kunden ikke velger å trykke på linken, så må man jo sende ut brevs form.
 

hansson

Langveisfarende
Per i dag er det nok veldig tvilsomt om forliksrådet og andre rettsinstanser vil godkjenne et elektronisk inkassovarsel, selv om det faktisk er sikrere at mottakeren har lest det enn om man bare sender per post. Det er ingen krav til å dokumentere at adressaten har fått brevet, langt mindre åpna det. Vi får håpe det kommer en lovendring eller lovpraksis snart som viser at elektronisk varsling er godkjent. I mellomtiden er det for risikabelt for fakturaeier å kjøre utradisjonelle inkassoprosesser som den som blir omtalt her, og som kan føre til at man taper i en evt. tvist og må begynne forfra igjen med nytt varsel, evt. ny runde i retten, osv.

Det ble sagt for en tid tilbake at purringer (med gebyr) og inkassovarsler heller ikke kunne sendes med Digipost. Hvis ikke Digipost er godkjent ennå, er nok ingen andre løsninger det heller. Endringer i inkassoloven tror jeg sitter langt inne, ting tar tid.
 

ptomter

Medlem
Per i dag er det nok veldig tvilsomt om forliksrådet og andre rettsinstanser vil godkjenne et elektronisk inkassovarsel, selv om det faktisk er sikrere at mottakeren har lest det enn om man bare sender per post.
Det ble sagt for en tid tilbake at purringer (med gebyr) og inkassovarsler heller ikke kunne sendes med Digipost. Hvis ikke Digipost er godkjent ennå, er nok ingen andre løsninger det heller. Endringer i inkassoloven tror jeg sitter langt inne, ting tar tid.

Har ihvertfall hatt medgjørlig Forliksråd både i Follo og i Bergen, hvor de godkjente dette da de fant det for vagt at noen andre skulle lest vedkommendes e-post å trykket på en fakturalink.

Helt enig, ting tar desverre tid og endring i inkassoloven vil nok ta tid. Sånn sett er jo fortsatt sjekk et lovlig betalingsmiddel også som ingen strengt tatt kan nekte å ta imot heller, uten å sporre denne tråden over til andre tema!
 
Topp