Gå Tilbake   Webforumet.no > Webforumet > Nytt fra WF
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Nytt fra WF Her leser du kunngjøringer og samt annen informasjon fra administrasjonen.

Svar

Tilbakelenk (1) Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  1 links from elsewhere to this Post. Click to view. #1 (permalink)  
Gammel 27th January 2009, 15:12
Standard   WF Prosjektet 2009

Kenneth Dreyer sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Hamar
Kenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud of

Hei folkens,

I år som i fjor, så skal webforumet kjøre et prosjekt hvor medlemmene går sammen om å bygge et nettverk av nettsider med målet om å lære seg masse nye kunnskaper innen de fleste områder innenfor drift av nettsider. Det vil ikke kreves at du er noe ekspert på dette fra før av, men du bør ha kunnskaper nok til å gjøre det grunnleggende. Om du aldri har laget en nettside før, selv om det bare er en liten blogg (f.eks blogspot), så kan kan dette fort bli litt avansert for deg. Du kan selvfølgelig melde deg på allikevel, men det er ingen som vil ta seg tiden til å forklare deg de mest basic stegene som hvordan man laster opp en fil med FTP osv. Dette må du klare på egenhånd.

Årets nisje vil bli REISE. Du vil få mulighet til å "reservere" din destinasjon senere, noe som vil gå etter førstemann-til-mølla prinsippet når vi åpner. Dere står selvfølgelig fritt til å forhandlere dere i mellom i ettertid.

Det er ikke fastsatt noe oppstartdato eller sluttdato enda, da jeg vil høre interessen fra dere først. Hele prosjektet vil foregå i en lukket kategori her på Webforumet. Noen av tingene som det vil fokusere på er:

- Hvordan setter man opp en god nettside
- Jobbe med SEO
- Trafikk til nettsidene
- Hvordan tjene penger på nettet
- Brukervennlighet
- Optimalisering for konvertering
- Webanalyse - hva betyr alle tallene

Vi vil jobbe som et team, akkurat som i fjor, med å bygge et nettverk innenfor reisen nisje, men med forskjellige kategorier. Du står fritt til å bruke nettsider du allerede eier.

Hvordan gikk WF Prosjektet 2008? Det gikk bra for noen og dårlig for andre. Noen av de som kom best ut av prosjektet rankerer på topp på søkeord som "lån", "kredittkort" og en rekke andre søkeord. Det jeg ser på som det største problemet med WF 08 prosjektet var at for mange konkurrerte om de samme søkeordene, noe som ikke skal bli et problem i år siden vi velger reise som nisje og vil ha en rekke destinasjoner vi kan velge mellom. Dette vil selvfølgelig bestemmes på forhånd.

Hva vil kreves av deg?

- At du er aktiv
- Grunnleggende kunnskaper om internett
- Ståpåvilje og godt humør

Så om du er interessert, vis litt interesse i denne tråden. Om det blir aktuelt, så vil mer informasjon komme snart.
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Gammel 27th January 2009, 15:21
Standard  

Medlem

Ble medlem: Apr 2008
zapotek is a name known to allzapotek is a name known to allzapotek is a name known to allzapotek is a name known to allzapotek is a name known to allzapotek is a name known to all

Jeg er med.

Tror dog ikke det er mye mindre konkurranse om søkeordene innenfor reiseliv.
Svar med sitat
  #3 (permalink)  
Gammel 27th January 2009, 15:22
Standard  

Ole Ole er ikke aktiv
Medlem

Ble medlem: Mar 2007
Ole will become famous soon enough

Jeg er med.

Årets opplegg høres bedre ut enn fjorårets.
Svar med sitat
  #4 (permalink)  
Gammel 27th January 2009, 15:31
Standard  

Medlem

Ble medlem: Jun 2008
Sted: Norge
Geir E. will become famous soon enoughGeir E. will become famous soon enough

Jeg selvsagt med.
Svar med sitat
  #5 (permalink)  
Gammel 27th January 2009, 15:32
Standard  

Medlem

Kenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud of

Sitat:
Opprinnelig skrevet av zapotek Vis innlegg
Tror dog ikke det er mye mindre konkurranse om søkeordene innenfor reiseliv.
Nå mente jeg internt. Det var flere fra WF08 som sloss om de samme nøkkelordene.
  #6 (permalink)  
Gammel 27th January 2009, 15:34
Standard  

Nykommer

Ble medlem: Oct 2008
Muttok is on a distinguished road

Hiver meg med på bølgen
Svar med sitat
  #7 (permalink)  
Gammel 27th January 2009, 15:40
Standard  

muffins sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2009
Sted: Oslo
muffins is a jewel in the roughmuffins is a jewel in the roughmuffins is a jewel in the roughmuffins is a jewel in the rough

Dette høres spennende ut.. Slenger meg med
Svar med sitat
  #8 (permalink)  
Gammel 27th January 2009, 15:49
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Sted: Asia
picxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant future
Send en melding på ICQ til picxx Send en melding på MSN til picxx

Jeg er med, for å sikre meg destinasjonen til et reisemål jeg allerede dominerer ganske så bra i søkemotorene.

Jeg vil vel også være å bli en slags "co-producer" av prosjektet, slik at vi får bruke det positive som kom ut av WF08, mens vi får luke unna det som var negativt med prosjektet.
Som Ole sier : 'årets opplegg høres bedre ut enn fjorårets', og det får man da håpe
  #9 (permalink)  
Gammel 27th January 2009, 16:15
Standard  

Tonny sin avatar
Administrator

Sted: Åsgårdstrand
Tonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud of

Jeg er med såklart.
Og for å gjøre det klart med det samme. Å være med på et slikt prosjekt krever en del av de som er med. Altså jobbing over tid. Man forplikter seg. En del personer falt av i fjorårets prosjekt fordi det ikke ble en free ride. Dette er noe vi gjør sammen og muligheten for å tjene gode penger er stor hvis man fullfører sammen.
Svar med sitat
  #10 (permalink)  
Gammel 27th January 2009, 16:29
Standard  

Keanu sin avatar
Geek

Keanu is just really niceKeanu is just really niceKeanu is just really niceKeanu is just really nice

Jeg er interessert i å være med. Har alt tre domener jeg kunne tenkt meg å sette opp.

Ett av problemene med WF Prosjekt 08 var at jeg ikke fikk tid til å oppdatere sidene mine så mye som jeg hadde tenkt, hovedsaklig fordi jeg ikke så resultatene jeg ønsket. Lurer derfor på om det er greit at man fokuserer på mer statiske sider denne gangen, som også passer bedre med nichen enn i fjor.

Antar fokuset igjen vil være på norske sider?
Svar med sitat
  #11 (permalink)  
Gammel 27th January 2009, 16:43
Standard  

Medlem

Fokuset vil selvfølgelig være på Norske sider ja. Jeg vil også tro det vil gå raskere å se resultater her enn om man sikter på søkeord som "lån". Det avhenger selvfølgelig av hvilken destinasjon du velger også, da f.eks "London" vil ha mye mer trafikk enn "Rio De Janeiro", men her vil jo folk ha mulighet til å ha litt valgfrihet.

Når det gjelder valg av søkeord vil vi fordele disse etter førstemann til møkkakonseptet så snart jeg har gitt mitt klarsignal. Jeg tenkte at alle skal kunne velge 1x hoveddestinasjoner og 2x sekundære som hovedsider. Den første til å velge en hoveddestinasjon vil få denne, men om noen andre velger din sekundærdestinasjon som hovedestinasjon vil du miste denne. Når alle søkeord har blitt fordelt på deltagerne står du fritt til å legge til så mange ekstra sekundær-søkeord som du bare vil, så lenge de ikke konkurrerer med de andre deltagerne.
  #12 (permalink)  
Gammel 27th January 2009, 17:15
Standard  

Tonny sin avatar
Administrator

Sted: Åsgårdstrand
Tonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud of

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Keanu Vis innlegg
Ett av problemene med WF Prosjekt 08 var at jeg ikke fikk tid til å oppdatere sidene mine så mye som jeg hadde tenkt, hovedsaklig fordi jeg ikke så resultatene jeg ønsket. Lurer derfor på om det er greit at man fokuserer på mer statiske sider denne gangen, som også passer bedre med nichen enn i fjor.
Du fikk ikke resultater fordi sidene dine ikke har så mye innhold. Sidene fra WF Prosjekt 08 må ha relativt mye innhold for å tjene penger. I år vil innholdet bli mye mere nisjepreget så det trengs forholdsvis mindre innhold, men forbered dere på å sitte i time etter time og lage innhold. Det slipper man ikke unna.
Svar med sitat
  #13 (permalink)  
Gammel 27th January 2009, 17:20
Standard  

Medlem

Mindre innhold vil det ikke nødvendigvis bli. Velger du "Spania" må du nok skrive endel, men om "Kuala Lumpur" er destinasjonen du vil gå for blir det nok endel enklere. Nettverket vil uansett hjelpe deg en god vei med innlenker, tips til innhold, hvordan tjene penger fra siden osv.
  #14 (permalink)  
Gammel 27th January 2009, 20:04
Standard  

bxc bxc er ikke aktiv
Medlem

Ble medlem: May 2008
bxc is on a distinguished road

Slenger meg med her.

Alltid gøy å lære noe nytt og være med på noe nytt.
Svar med sitat
  #15 (permalink)  
Gammel 27th January 2009, 23:24
Standard  

i-net sin avatar
Aktivt medlem

Ble medlem: Sep 2007
i-net will become famous soon enoughi-net will become famous soon enough

Jepp. Kan jo først som sist bare si at jeg blir med i år også på dette
Del

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Tilbakelenker (?)
Tilbakelenk til denne tråden: http://www.webforumet.no/forum/nytt-fra-wf/3815-wf-prosjektet-2009-a.html
Skrevet av For Type Dato
Tilbakeblikk: Januar 2009 | Webforumet.no Blogg This thread Pingback 1st February 2009 06:58

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Google Shareholders' Day 2009 xenimus86 Google 0 14th May 2009 20:53
Linkprosjekt januar 2009 picxx Generell snakk og svada 20 18th April 2009 12:32
Skal du på gulltaggen 2009? Geir E. Generell markedsføring 6 17th April 2009 22:14
Spådommer for 2009 Kenneth Dreyer Ris og ros til WF 12 20th January 2009 14:07