Gå Tilbake   Webforumet.no > Utvikling og design > Webutvikling > PHP, SQL og databaser
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

PHP, SQL og databaser Alt som har med PHP, SQL og databaser kan du poste her.

Svar

Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Gammel 5th March 2010, 18:58
Standard   Kople til database på webhotell x fra webhotell y på samme server?

Mr Vest sin avatar
Sjefen over alle sjefer!

Ble medlem: Feb 2007
Mr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to behold

Jeg har fundert på dette her en liten stund.

Til vanlig når jeg kopler til en database, da skriver jeg kun "localhost" der hvor man skal skrive inn url / adresse / whatever til databasen.

Dersom jeg da på samme server oppretter webhotell x og webhotell y. Samtidig oppretter jeg database x på webhotell x og database y på webhotell y. Hvordan kan jeg da kople til database y fra webhotell x? Da kan jeg ikke skrive localhost? Må jeg skrive en eller annen lokal IP eller noe?
Svar med sitat
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Gammel 5th March 2010, 21:05
Standard  

Daniel Johnsrud sin avatar
Medlem

Ble medlem: Dec 2009
Daniel Johnsrud will become famous soon enoughDaniel Johnsrud will become famous soon enough

Ip, eventuell en virtuell host som peker mot ip'n databasen er på.
Brukeren din i databasen, og db oppsett må også være åpent for ekstern tilkobling.
Svar med sitat
  #3 (permalink)  
Gammel 6th March 2010, 21:37
Standard  

Mr Vest sin avatar
Sjefen over alle sjefer!

Mr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to behold

Aha. IP, vil dette være samme IP som jeg får frem når jeg pinger nettsiden i f.eks cmd?
Svar med sitat
  #4 (permalink)  
Gammel 6th March 2010, 21:47
Standard  

Daniel Johnsrud sin avatar
Medlem

Ble medlem: Dec 2009
Daniel Johnsrud will become famous soon enoughDaniel Johnsrud will become famous soon enough

Ja, men hvis du allerede har et nettsted som er tilknyttet den ip adressen som databaseserveren din ligger på kan du benytte den url'n.

F.eks database.no ligger på server med ip 1.2.3.4 , Du har remote priviliegier til databaseserver på 1.2.3.4 , da kan du benytte
PHP Code:
mysql_connect('1.2.3.4'); 
og
PHP Code:
 mysql_connect('www.database.no'); 
Svar med sitat
  #5 (permalink)  
Gammel 6th March 2010, 21:50
Standard  

Mr Vest sin avatar
Sjefen over alle sjefer!

Herlige greier. Da vet jeg det hvertfall. Takk så mye.
Svar med sitat
Svar
Del

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Anbefalt webhotell? webmoney Hosting 47 28th March 2010 20:32
Webhotell? Necatrine Generell business 11 16th August 2009 21:14
Webhotell for forum redaktøren Webutvikling 2 28th April 2009 13:37
Webhotell som tilbyr windows server !HASTER! Ozai Generell business 14 23rd April 2009 11:40
Webhotell Per80 Hosting 14 15th November 2007 23:50