Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kvitte seg med brysom epostmottaker?

Tonny Kluften

Administrator
Fikk en noe spesiell epost fra Euroads, ser ut som at feil person har fått reklame i epostkassa si :D

Tenkte jeg skulle emaile han Henrik og spørre hva som skjer, men tør ikke, det er mulig han er en skikkelig klegg som ikke gir seg hvis du fatter interesse, ellers så har han rett i en eller annen kritikk av affiliatebransjen. Umulig å si, men han er sikkert veldig brysom for Euroads siden de sender ut en slik epost, som også har en dulgt trussel om straff hvis han ikke blir slettet. :eek:


-----------------------------
Dear publishers,
I write to you because you have previously have send out the campaign "Leasy LavrenteLån".

By request from our advertisers, we must insist, that you remove and blacklist the following e-mail address from any and all of your e-mail databases.

henrik@michelsens.dk – The recipient is of no value in regards to conversion.

The person in question, has made repeated attempts to involve the media and the authorities (consumer affairs / consumer ombudsman / forbrugerombudsmanden).

By not complying with this request, your earnings from our network could be affected.
----------------------------------
 
Det er litt uvanlig å sende ut fellesmail på den måten, men det er jo veldig ofte vi kontakter publishere for å slette og/eller blackliste brukere, og det skjer som regel alltid på oppfordring fra kunden og/eller mediebyrå.
Har som regel ingenting med offentliggjøring å gjøre, men det er mulig at ett nettverk (vanskelig å si hvilket siden det har vært problemer med ham i flere, bl.a. Adservice) har kanskje hatt en publisher med en unsubscribe link som ikke har virket. Dette har kanskje skjedd på akkurat en utsendelse med L'Easy Lavrentelån, så derfor har han kontaktet dem direkte, og kanskje også forbrukerombudet etc. Dette er spekulasjoner, da jeg ikke vet nøyaktig hva denne saken handler om, men det _kan_ være et mulig hendelsesforløp:) Noen kan bli veldig aggresive hvis de ikke kan avmelde seg (forståelig nok) og noen truer ganske fort med å blande inn for eksempel forbrukerombudet etc. Og da må man noen ganger prøve å ta sine forholdsregler for å beskytte kunden (L'Easy), publisherne og seg selv.

*Stina
 
Tja, det er en dansk epostadresse, og loven i Danmark er klinkende klar; det er ikke lov å sende elektronisk reklamepost (spam) til noen uten at de har gitt tillatelse til det på forhånd. Dette syndes det mot over en lav sko her nede, og jeg kan godt forstå dersom noen til sist får nok og "sprekker". Jeg leser ofte om folk som konsekvent anmelder alle som likevel skulle finne på å sende ut spam, og noen har tydeligvis gjort det til sin livsoppgave å gjøre livet surt for ethvert firma som kunne finne på noe sånt ...
 
Dessverre er det noen som sender uten permission, og det ødelegger ekstremt mye for absolutt alle andre; kundene, nettverkene og andre publishere som gjør det "etter boka". Vi er i hvert fall utrolig nøye på at publishere skal kunne fremvise proof of permission på sine brukere, da det _kun_ er negativt for oss hvis reglene ikke følges.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Stina kjenner helt sikkert igjen navnet mitt, for jeg har videresendt en liten bunke mailer jeg får fra Euroads. Jeg irriterer meg grønn på dette, og kommer til å fortsette å videresende mailer til det stopper opp, eller ihverfall avtar kraftig. Kommer MYE spam om dagen og jeg håper (og tror) at de tar tak i det ,for dette er det absolutt ingen som er tjent med. Bortsett fra publisherene selvfølgelig, men de kunne vel ikke gitt mer f*"! i hvordan de tjener penger...
 

Tonny Kluften

Administrator
Nysgjerrig som jeg er så spurte jeg han Henrik fra Danmark hvorfor han var irritert. Og en av grunnene var at de sender epost som han må betale båndbredde for.

"En ting de ikke tænker på er, at jeg har mobilt bredbånd, som er forbrugsafregnet, og det vil sige, at jeg kommer til at betale for at modtage de reklamer, jeg ikke har bedt om.
Derfor er jeg gal over deres spam.
Hvis jeg have flat rate, ville jeg jo bare lave et filter."
 
Poeng! Vi hadde en periode (en ukes tid) hvor vi fikk trådløst internett via "3" (4G) her nede, og vi bestilte maksimalt forbruk, ettersom vi trodde det ville holde, ut fra loggene våre. Men neida, gikk bare noen dager så kunne vi se at kvota på 200GB i måneden aldri ville holde mer enn snaut halvparten.

Etter en gjennomgang av loggene våre skjønte vi ingenting, inntil jeg sjekket loggen på firewallen i ruteren. Noen prøvde heftig i hacke oss, og det var enorm trafikk (portscanninger) frem til ruteren hvor så alle forsøk ble stanset. Vi kontaktet "3" og fikk klar beskjed om at; " - Joda, det var en del trafikk inn til ruteren, og den måtte vi betale for ...". Så selv om vi ikke selv var skyld i trafikken, måtte vi fortsatt betale for den. Telleren lå i masta.

Vi sendte ruteren tilbake igjen, men jeg skal da ærlig innrømme jeg savner 80MB +/- opp/ned iblant ... :rolleyes:
 
Jeg vil nå heller ikke si at publisherne er tjent med det, så er det i så fall veldig kortsiktig.
Det er jo ingen publishere som forblir velkomne i nettverk som våre hvis de til stadighet bryter reglene.
Og så mister de jo helt muligheten til å tjene penger.
Jeg synes denne saken høres merkelig ut, men jeg kan som sagt kun svare på generelt grunnlag,
da dette er på det danske marked, så det er nok det danske teamet som har fatt i det.
Vi gjør i hvert fall hva vi kan for kun å ha publishere som følger spillereglene i vårt nettverk!
 
Topp