Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Vurder julekalender som markedsføringstiltak

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Som alltid når oktober kommer, så begynner jeg å drømme om julen - mye fordi adventstiden er "min" høytid ;) Etter mange år med fokus på julekalendere og fantastiske trafikktall, er det vel på sin plass å minne om denne markedsføringsmuligheten:

Er jo mange med nettbutikker her inne, så jeg vil absolutt anbefale at dere vurderer en julekalender for å sørge for en skikkelig trafikkøkning. Det samme gjelder jo andre nettsteder selvsagt.

Tipper mailboksen din snart vil bli fylt med "spam" fra alle disse firmaene som tilbyr ferdig snekrede julekalendere til FB og nettsiden din. Det aller beste er om du er kreativ og har utviklingsmuligheter til å lage noe selv, for folk elsker "det som er annerledes". Second best er vel å gå for disse ferdiggreiene.

I tillegg bør du tenke nøye gjennom hva slags premier du vil gi bort i kalenderen din. Aller helst noe som kan relateres til det du selger eller ønsker å pushe. Har aldri forstått strikkebutikken som gir bort en bil, hvis du forstår hva jeg mener.

Lykke til :)
 
B

Bjørn hansen

Guest
Kjempeforslag! Dette har dokumentert effekt og vil booste synligheten din i sosiale mediekanaler enda mer! Noen ting er kommet for å bli og Facebook, Linkedin samt Twitter er definitivt steder man BØR kommunisere med kundene sine :)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Som alltid når oktober kommer, så begynner jeg å drømme om julen - mye fordi adventstiden er "min" høytid ;) Etter mange år med fokus på julekalendere og fantastiske trafikktall, er det vel på sin plass å minne om denne markedsføringsmuligheten:

Er jo mange med nettbutikker her inne, så jeg vil absolutt anbefale at dere vurderer en julekalender for å sørge for en skikkelig trafikkøkning. Det samme gjelder jo andre nettsteder selvsagt.

Tipper mailboksen din snart vil bli fylt med "spam" fra alle disse firmaene som tilbyr ferdig snekrede julekalendere til FB og nettsiden din. Det aller beste er om du er kreativ og har utviklingsmuligheter til å lage noe selv, for folk elsker "det som er annerledes". Second best er vel å gå for disse ferdiggreiene.

I tillegg bør du tenke nøye gjennom hva slags premier du vil gi bort i kalenderen din. Aller helst noe som kan relateres til det du selger eller ønsker å pushe. Har aldri forstått strikkebutikken som gir bort en bil, hvis du forstår hva jeg mener.

Lykke til :)

Har du noen forslag til hvordan og med hvilke ressurser man skal snekre sammen noe selv? Vil man egentlig spare noe på det?
 

thomasstr

Medlem
@Msites Ltd
Av erfaring begynner jeg alltid med et schema for MySQL, da det kreves lagring av informasjon av slike ting som dette. Bygg deretter videre med PHP/HTML, Ruby on Rails eller hva du nå enn bruker. Ellers så finnes det selskaper som leverer dette for rundt 15 000,- med Facebook integrasjon.
 
Fanbooster har denne muligheten rett i deres verktøy, koster rundt om jeg ikke tar feil 3-lapper. Da får du også med mange andre god funksjoner.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Opp gjennom årene har jeg sett alle varianter, fra den enkle der man skal sende inn en e-post for å bli med i trekningen (helt bortkastet for senere bruk i mine øyne) til store egenutviklede fantastiske grafikkvarianter a la NSB (og sikkert sponset av Ola og Kari Skattebetaler).

Sier jo ikke at alle må skaffe seg teknisk innsikt og utvikle kalenderne sine selv, en blogg som stiller spørsmål og ber om svar i kommentarfeltet kan også oppleve bra trafikkøkning. Men for nettbutikker osv. er vel noe av poenget å sanke inn e-postadresser til mulige interesserte kunder?

For de små ville jeg foreslått følgende:

a) Sett opp en nettside der du forteller om premiene som skal deles ut i din julekalender. Folk forhåndsregistrerer seg med e-postadresse og godtar samtidig "et nyhetsbrev i ny og ne". Promoter at du skal ha julekalender - folk begynner tidlig å lete etter dem.
b) E-postene bruker du når kalenderen er i gang - minn dem på deltakelse.
c) Hver dag kommer du med et enkelt spørsmål og forteller gjerne hvem som vant gårsdagens premie (bruk liste, folk er gærne på å vite om de eller naboen vant). Alle som deltar i dagens quiz blir registrert med e-postadresse og bør også her godkjenne å få tilsendt nyhetsbrev i "ny og ne".

Det finnes utallige varianter og jeg kan ikke si hvilken som funker best, det avhenger av hvem man ønsker å "treffe".

Mange hopper på Facebook-apper, men mange firmaer, Fanbooster-gjengen og likesinnede glemmer alle dem som gir faen i FB. Like greit å ha sin egen kalender på sin egen side og heller sørge for trafikk inn ved å ligge i julekalenderlenkeoversikter og i tillegg ha greit SEO-fôr på sin egen side. Oppfordring til deltakelse kan man jo heller spre via alle mulige kanaler inkl. FB osv.
 
Egne kanaler er helt klart ingen dum idee, spesielt med tanke på at sosiale medier ikke er kjøpte kanaler, men lånte kanaler.
 

Britta

stoffdronning
Hos oss i Hobby/Stoff finnes det stortsett 2 typer julekalender:

a) folk kjøper en ferdig julekalender til sum x (stoff/sytilbehør mellom 900 und 1600 kr) og får tilsendt 24 ferdig pakkete smågaver i November
b) hver dag i desember er en av produktene skikkelig nedsatt og folk kan bestille det den ene dagen og lage en samlebestilling i løpet av desember, som da blir tilsendt litt før jul.

Har egentlig veldig lyst å prøve meg på variant a) , har bare ikke kommet helt i gang.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Noen som kjører julekalender i år, eller? Alt som smaker av julekalendere er i alle fall bra trafikkdrivere, for å si det pent :)
 
Topp