Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Erfaring med raskesider.no ?

Bjørn Andersen

Webmaster
Noen som har erfaring med raskesider.no , og da magento butikk hos dem?

Jeg fikk noen samplesider fra dem og de lastet kjapt, virker som kjapp på support også
 

ptomter

Medlem
Hei Bjørn,

Har ingen erfaringer med de desverre da alle mine Magento Kunder har sitt webhotell hos meg på min server.

I forhold til hvor rask din Magento Side laster er 50% server og 50% hvordan du har satt opp din Magento nettbutikk. Dette i forhold til optimalisering av bilder, valg av cache metode, hvor ekstra moduler og tung funksjonalitet du har kodet inn som kan gjøres på enklere måte osv.

Alle mine kunder har sider som laster på mellom 1,4 - 2,6 litt avhengig av hvilken type side det er snakk om. Disse betaler et vanlig webhotell til kr. 130 pr. måned med da 10Gb. lagringsplass.

Så hvorfor du da skal betale 598 per måned for et webhotell med 1 gb. lagringsplass. Som da vil komme på 7176kr. per år. som et minum er et stort mysterium for meg.

Ta kontakt med meg hvis du ønsker mere informasjon, så kanskje noen andre her har noen erfaringer med "Raskesider.no"

testet forresten Procom Music over et døgn nå , og som de har som skryte referanse, gjennomsnittlig lastetid er 3,92 sekunder.
 

Beergear.no

Medlem
Har en nettbutikk hos dem. www.samok.no (wordpress/woocommerce) Må si jeg ble veldig imponert når vi tok kontakt med dem. De flyttet nettbutikken vår gratis fra en annen leverandør, virket veldig proffe, både på jobben de gjorde og på spørsmål jeg hadde rundt flytting, og andre ting. Tok bare noen timer fra første kontakt jeg hadde med dem til vi var oppe å gikk hos dem. Svarte raske og presist på alle mine spørsmål. Og ikke minst, nettbutikken er rask som den aldri før har vært. Har ingen problemer med å anbefale dem. Koster kanskje litt mer enn de billigste, men her får man virkelig det man betaler for. Bare det å bli kvitt alle småproblemer vi har brukt tid på hos andre leverandører tidligere ga en helt ny giv! Nå har vi brukt tiden på nettbutikken, og andre ting rundt den, istedenfor å bruke tiden på tull hos leverandøren.
 

zapotek

Medlem
Bristol: Har de mye raskere servere/linjer enn andre sammenlignbare hoster? Eller er det optimalisering av sidene (som Raskesider eventuelt har gjort for deg) og raske servere/linjer som gjør at du anbefaler dem?
 

ptomter

Medlem
Tja

Bristol og Zapotek slik jeg har forstått det så går det mye på optimalisering av servere og programvaren de har installert her, minne, harddisker og linjekapasitet.

Vet ikke om de gjør noe med sidene direkte og gjør disse bedre. Jeg har selv mange gode eksempler på at alle overvente punkter i en Magento Installasjon i seg selv ikke gjør hele forskjellen. Har sett de som har hatt 16 gb ram, og dedikert server og siden har lastet på 8-10 sekunder.

Ville vært hyggelig om det var noen fra Raskesider.no her inne som kanskje kunne svare hvorfor de er så mye "bedre" enn alle andre, før jeg sier mitt. Som nevnt hva gjør at deres webhotell til fra kr. 598 per måned er så mye bedre enn andre webhotell?!
 
Sist redigert:

Beergear.no

Medlem
De bruker jo SSD disker, og har nok meget bra utstyr/linjer ellers også.
Så vidt jeg vet har de ikke optimalisert butikken på noen måte.
I så fall har de gjort det i all hemmelighet, og gratis samtidig som de flyttet sidene.
Noe jeg betviler sterkt. Men slik jeg har forstått det så er serveren optimalisert for wordpress/woocommerce (den vi er på) Men om dere lurer, ta en tlf til dem så får du nok raskt svar på det dere eventuelt lurer på. Du kan jo også finne ut en del ved å lese på siden deres, og i bloggen: https://raskesider.no/blogg
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Det går nok mye på teknologier serveren bruker og optimalisering av server, det står jo at de bruker f.ex. nginx og caching, og såvidt jeg kan forstå skulle de to kombinert få opp farta på magentodrevne sider ganske mye, det er vel nettopp det å generere sidene som kan gå treigt på magento? nginx er f.ex. *mye* kjappere enn apache på statiske sider, og hvis så mye som mulig av sidene er cacha så er jo praktisk talt alt statisk.

Tilsvarende løsninger kan ihvertfall gjøre kjempeforskjell på wordpress.
 
Sist redigert:

Rismoen

Medlem
Har så lyst til å flytte siden min dit, men 1000,- i mnd er ikke aktuelt per dags dato.

1000,- er jo det jeg betaler i året hos proisp.
 

Beergear.no

Medlem
Har så lyst til å flytte siden min dit, men 1000,- i mnd er ikke aktuelt per dags dato.

1000,- er jo det jeg betaler i året hos proisp.

"Vi vil alle kjøre Ferrarie, men betale for en Lada"
Som regel er ikke det mulig.
Da må man som regel nøye seg med en løsning midt i mellom, eller fortsette å kjøre "Lada"
 

Beergear.no

Medlem
Når sant skal sies så var vi svært heldige. Vi var en av de 3 første med Wordpress som tegnet avtale med dem, og fikk da 1/2 pris. Dette var et tilbud de hadde til de 3 første.

Når det er sagt, vi er SVÆRT fornøyde med dem. Så langt har det ikke vært et eneste problem siden vi ble kunde. Alt bare virker 24/7 som det bør. Men etter å ha vært kunde hos Host1 var vi ikke akkurat bortskjemt med det!
 

bestitest

New Member
Har så lyst til å flytte siden min dit, men 1000,- i mnd er ikke aktuelt per dags dato.

1000,- er jo det jeg betaler i året hos proisp.

PRO ISP har noen spesial servere som kjører på Litespeed istedenfor Apache.
Kontakt dem og be dem flytte deg til en slik server så vil du nok se en bedring på Magento siden :)
 
Topp