Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Suksesshistorie - Betydning av spre budskapet på facebook!

ptomter

Medlem
Vet ikke helt om den passer inn her i nettbutikk, eller om den burde ligget i en annen kategori i såfall flytt den.

Ville nå bare dele en hendelse som første til umiddelbar vekst i nettbutikk for en som er kunde og har nettbutikk hos meg.

For ca. 14 dager siden la en kunde av denne nettbutikken ut hva hun hadde kjøpt i en gruppe på facebook.

Denne gruppen har 67780 norske medlemmer hvor 8 stykker mannfolk. Viste seg at folk likte dette produktet og ila. et døgn så mottok nettbutikken 476 bestillinger av samme produkt. Dette produktet hadde hun hatt i nettbutikken i 2 år og solgt totalt 16 av sammenlagt.

Nå etter 14 dager kommer det ca. 30-50 bestillinger på dette produktet forsatt inn hver dag, i tillegg til at vesentlig mange av de som bestilte produktet først for 14 dager siden har kommet tilbake for å bestille andre varer i nettbutikken.

Heretter kommer jeg nok til å råde mine kunder enda mer enn før om å bruke sosiale medier til reklame. Andre som har sett betydningen av facebook / sosiale medier i forhold til økt vekst i nettbutikk?
 

ptomter

Medlem
Sånt er artig da. hva kjøpte dem ?
Kan muligens si det senere, men på gjeldende tidspunkt så er de eneste i Norge som har dette produktet, og dermed ut i fra taushetsavtale blir feil å utlyse det. Poenget var bare at Sosiale medier kan ha stor betydning, og jeg lurte på om andre hadde like gode erfaringer med Sosiale medier og øking i nettbutikk.
 
Av 67780 medlemmer er 8 menn- Her lukter det salg av røde strømper :p

Er nå dobbelt så spent -
1. Hvilken FB gruppe har så mange norske medlemmer med så få menn.
2. Hvilket produkt er det eneste av sitt slag i Norge, og appelerer så godt til kvinner som bruker FB.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Såvidt jeg forstår så er dette en anbefaling av et produkt, og fokuset bør selvfølgelig da være på å gjøre det enklere for kunden og ikke minst oppfordre kunde til å anbefale uten at det føles påtvingende.

Sosiale medier er en god kanal for hurtig spredning av budskaper - både positive og negative. Og, det er viktig å vite at det også kan slå andre veien og ha en plan for det!
 

ptomter

Medlem
Såvidt jeg forstår så er dette en anbefaling av et produkt, og fokuset bør selvfølgelig da være på å gjøre det enklere for kunden og ikke minst oppfordre kunde til å anbefale uten at det føles påtvingende.

Helt enig, men hvordan få dette til på en lur måte kan jo være utfordrende...

Har jo enkelte kunder og vet om der hvor nettbutikker har gitt ut vare prøver mot produktvurdering/anbefaling tilbake, men jeg føler vell ikke at disse blir helt riktig i forhold til situasjonen, men kunne jo prøvd noe så enkelt som at man skriver i ordrebekreftelsen ol. "Er du fornøyd med produktet håper jeg du anbefaler produktet videre til venner og bekjente", men igjen blir jo dette feil. Er dette et produkt som folk er fornøyd med går det jo da ofte på folkemunne.
 
Topp