Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noob skal bli rik!

noob

New Member
Jeg fikk ihvertfall noen klikk mer med denne overskriften så jeg har vel lært noe :) Men jeg har ikke mer ambisjoner enn å gjøre noe fornuftig ut av fritiden min. (er oljearbeider av yrke)...

Har vært intr. i å tjene penger på nett og internettmarkedsføring i ett par år.
Det begynte med at jeg kjøpte domener ment for videresalg. Listet en haug med domener på sedo uten suksess. Har vel noe med at domener som jeg synes høres kult ut ikke automatisk kan selges for 5k usd.hehe.

Gikk videre til å bygge opp nettsider med wordpress. Skrev en haug med artikler om clickbank produkter på engelsk (har faktisk aldri bygd en norsk nettside). Jeg skjønte vel fort at uten trafikk får man ikke kommisjon. Artiklene var ikke akkurat SEO optimalisert og lenkebygging visste jeg ikke hva var. Begynte å lese meg opp på SEO og fikk mine første clickbank salg etterhvert. Første salget jeg hadde var på ett treningsprogram kalt visual impact muscle building. lol..

Prøvde meg etterhvert i "make money online" nisjen. Kjøpte i den forbindelse ett IM kurs av en kar som heter James Scholes. Var ett meget bra kurs hvor målet var å bygge en anseelig e-mail liste. Hadde ett par salg her og der men denne nisjen er meget vanskelig å ha suksess i (min erfaring ihvertfall) så jeg hoppet av ganske kjapt.

Det siste prosjektet jeg hadde var en amazon affiliate side i verktøys nisjen. Jeg snittet vel tilslutt på 500 usd i mnd før amazon slettet kontoen min. Jeg hadde visst brutt noen retningslinjer om linking. Jeg cloaket alle linkene mens i deres retningslinjer står det at man ikke har lov til det. Greit nok. Jeg dreit på draget,men jeg lærte ihvertfall at fra nå av skal jeg finstudere retningslinjene til etthvert affiliate program jeg er en del av.

Etter denne opplevelsen med amazon har jeg bestemt meg for å gjøre ting skikkelig. Har registrert ett enkeltmannsforetak (kommer nok noen spm fra meg ang dette etterhvert) og har begynt å studere SEO anno 2014. Kommer nok til å satse på reine amazon og clickbank nisje sider men kanskje jeg begynner å snuse på norske affiliateprogrammer etterhvert. Har regget ett "norsk" .net domene og ett .no domene for å ha en plan på det men vi får se.

Takker de av dere som gadd å lese alt.

mvh
noob
 

noob

New Member
Takk for det. Etter å ha hengt på warriorforum i snart to år (I h... så mye fjas og svada det er der) ser jeg fram til å kunne lære av alle de dyktige folkene på webforumet :)
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Morsomt å lese. Velkommen skal du være :) (Og ta gjerne en kikk i signaturen min - dersom du vil møte likesinnede feis tu feis).
 

i-net

Medlem
lykke til :) har et par produkter på clickbank om du vil promotere de hehe.. men clickbank & amazon affiliates er det nok av i verden. ikke det enkleste å starte med, men for all del stort potensial. bare å stå på og ikke gi opp.
 

noob

New Member
lykke til :) har et par produkter på clickbank om du vil promotere de hehe.. men clickbank & amazon affiliates er det nok av i verden. ikke det enkleste å starte med, men for all del stort potensial. bare å stå på og ikke gi opp.

Hvilken nisje er produktene dine i? :)

Amazon og clickbank er kanskje ikke det enkleste,men håper og tror at det fortsatt er høyt volum/lav konkuranse nøkkelord som man kan angripe. Gleder meg til å sette i gang nå :)
 

noob

New Member
Ja jeg har lært,og den lærdommen tar jeg med meg videre.
Jeg har vel alltid hatt en slags learning by doing tilnærming,og da må man bare forvente ågå på trynet av og til.
 
Topp