Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Needbox.com - bra?

thoaud

Country manager @ Servebolt
Jeg synes det er en god greie. Om Rune69 ikke vil gi bort noen kroner til veldedighet kan han bruke finn.no/torget :)

Landingssiden bærer preg av at det har gått litt fort i svingene. Men vet ikke helt hva du vil ha tilbakemelding på?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Nei, det tror jeg ikke, i alle fall ikke for meg. Jeg vil ikke tvinges til å gi bort noe som helst. Skal jeg donere noe, så gjør jeg det i en passende situasjon - punktum. Ikke når jeg skal selge min utleste bok på det åpne marked.

Blir tullete å kalle det tvang, det er jo et valg man tar selv ved å bruke denne markedsplassen i stedet for finntorget eller andre liknende løsninger, ingen som tvinger deg til å bruke den.

Så er på sett og vis enig med Tonny, syns det virker som et bra tilbud. Litt som Kiva på en måte, ingen som tvinger deg til å bruke det heller.
 

Erlend

Medlem
Var ikke enkelt å melde seg av mailene fra Needbox i hvert fall. Løsningen ble å markere det som søppelpost..

Uansett et spennende konsept, og jeg ønsker de som står bak lykke til :)
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Får i alle fall håpe at Needbox nå har funnet sin nisje i markedet, de har jo stort sett bare rotet det til etter at Mikrojobb skulle bli Needbox - eller var det omvendt?

Ser forretningsmodellen er 85/15-split av donert beløp. Dette underkommuniseres rimelig bra, for å si det mildt. Er vel ingen vits i å skjule, kanskje? Folk skjønner vel i tilfelle at en slik side ikke funker uten gryn?

Til slutt en liten fun fact:

Man kan tydeligvis donere 100% direkte til Needbox - i alle fall gjør co-founder Jonas Ulveseth det selv når han selger sin kule laptop og donerer hele beløpet til Needbox - da slipper man jo splitten :)

upload_2014-10-29_22-26-45.png
 

Nepse

New Member
Tror ikke dere helt har skjønt greia her dessverre. Du som selger kan velge å donere det du ønsker, men hvor minste donasjon er kr 25 eller 5 %...slik at du ikke nødvendigvis må gi 100 %. Viktigste er at hvert salg er med på å donere en minste sum til et veldedig formål, hvilket er helt strålende spør du meg.
 

Nepse

New Member
Det at Needbox selger til seg selv stemmer ikke, dette er tydeligvis en testannonse. En Lenovo PC til kr 10?! det sier seg selv;-) Om du forsøker legge ut en annonse, så kan du ikke velge Needbox, kun seriøse donasjonsmottakere som Plan Norge, Kirkens Bymisjon m.fl.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Virker som om du kan dette, Nepse. Kanskje en idé å fortelle om du har noe med prosjektet å gjøre? ;)
Ikke noe galt i det, men vi liker å spille med åpne kort.
 
Topp