Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tvilsomme Wordpress-plugins

Erlend

Medlem
Fikk beskjed fra Google i dag om at noen muligens hadde tatt over den ene nettsiden min ettersom det var lagt til noen merkelige lenker.

Fjernet deretter en uoffisiell Analytics plugin som jeg installerte for noen år tilbake. Da var plutselig lenkene borte. Så egentlig er dette en note til meg selv om at jeg bør være litt mer våken på hvilke plugins jeg har installert ;)

Tar like gjerne en gjennomgang på alle nettsidene mine nå for å sjekke hvilke plugins som er installert. Noen andre her som har opplevd dette før?
 

Erlend

Medlem
Da klarte jeg å spore opp svinmakten. Google Analyticator heter den... wordpress.org/plugins/google-analyticator/
 

Travellingman

Nettgrunder
Dette er vel en velkjent plugin, tror ikke det er noe tull med den? På en annen side så trenger man ikke å bruke en dedikert plugin for å legge inn GA koder. Jeg bruker å legge inn min GA i All in One Seo pack plugin for den bruker jeg på alle sider uansett.
 

Erlend

Medlem
Velkjent kan den godt være, men de tvilsomme linkene forsvant ihvertfall etter at jeg slettet pluginen.

Bruker vanligvis All In One.
 

TorsteinO

Art Director & grunder

Erlend

Medlem
Webmaster Tools ja. Linkene var lagt til på forsiden og to undersider. Skjulte lenker hvor man måtte gå inn i kildekoden for å se dem.
 

Erlend

Medlem
HG. Har du noe anslag på hvilken størrelse en slik backup blir på? Avhenger jo selvfølgelig av nettsidens størrelse.
spesielt... hvilken host er det egentlig? egentlig burde du uansett også legge inn en eller annen løsning som gir deg egne backups, har sett alt for mange ganger at hoster påstår at de tar backups daglig, men så viser det seg at det ikke stemmer. Prøv f.ex. https://wordpress.org/plugins/wordpress-backup-to-dropbox/
 
Topp