Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mva tabbe!

Turbo Heidi

Member
Har nettopp funnet ut at eg har gjort en mega tabbe.
Fikk høre da eg startet nettbutikken at eg måtte ta Mva fra første krone. Vet det er flere som har gjort samme tabbe(ifølge googling på nettet).

No står eg mellom og betale tilbake til mine kunder eller betale det inn til staten.

Er det noen som vet om det koster noe ekstra og betale tilbake til staten? Evt. tilleggsgebyr?

Eg vil gjerne gjøre opp for meg. Men så mange kunder og ordrer som eg har no så vil eg gjøre det på enkleste måten. Vet at eg ikkje kan beholde mva selv. Har heller ikkje nådd 50 000 grensa enda.
 

hansson

Langveisfarende
MVA skulle du ha bakt inn i totalbeløpet, ikke skilt ut som en egen MVA-post i prisen. Dermed hadde du tjent 25 % ekstra på varene dine i starten, før firmaet ble MVA-registrert. Kan ikke tenke meg at det blir noe ekstragebyr å betale inn til staten. Har du ringt til Skatteetaten og sagt fra? Jeg vil tippe at de kan unntaksregistrere deg for MVA hvis de er litt medgjørlige, og så betaler du bare inn summen du skylder på første MVA-oppgave. Ikke stol på hva vi sier her, ring alltid og sjekk med Skatteetaten, og be om nødvendig å få det skriftlig så du har en referanse i tilfelle det blir rabalder.
 
Topp