Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ønsker tilbakemelding på Datablader.no

Boo

Medlem
-Er det kun ekstern lagring som er muligheten eller har du muligheter for ting som: Risikovurdering, personregister, CMR merking, utskriftvennlig mekelapper o.l?

-Ser og på nettsiden at du ikke har skrevet noe om REACH regelverket som trår i full kraft 1 juni, har du tatt hensyn til det?

- Du skriver at siden følger myndighetskravene. Hvilke?

- Jeg mener du bør kutte ut alle salgspakkene og holde deg til en. Du skal ikke selge til studenter men til bedrifter. Når de må betale ekstra for å bruke sin egen logo, eller legge til avdelinger blir det for useriøst i mine øyne.

- Fant heller ikke noen god grunn på hvorfor jeg skal bruke deg. Iallefall med tanke på at det ikke er lovpålagt å ha digital lagring av MSDS

-Virker som siden ble laget på 90tallet og ikke blitt oppdatert siden.

Off jeg er litt vell negativ her å det beklager jeg. Har løpet av de siste årene testet en del elektroniske stoffkartotek og blitt vant til funksjoner som jeg mener er minstekrav i dag.
 
Takk tilbakemelding.

Ja det er kun ekstern lagring av datablader i pdf format som er mulig i dag.
Men her kan jeg lage flere muligheter etterhvert. Takk for tips.

Jeg skal vurdere det du sier med de forskjellige pakkene. Forskjellen på pakkene er egentlig
antall datablader, og ikke det med logo som du nevner. Tanken bak 3 pakker, var
at mindre bedrifter som kanskje kun har et lite antall datablader skal få en fordel
prismessig. Større bedrifter har gjerne flere ansatte og flere datablader. Da mener jeg at prisen bør være høyere.
I den bedriften jeg jobber til daglig i, har vi 460 datablader. De er lagret i tilsvarende løsning.

Bedriftene som lagrer databladene på denne løsningen må fremdeles følge regler og lover.
Dette er bare en måte å få samlet dokumentene på og la dem være tilgjengelig for alle ansatte i bedriften.
Jeg er litt usikker på hva du mente med hvilke hensyn jeg må ta angående REACH regelverket. Jeg er
kjent med regelverket, men her vet nok du mer enn meg.

Designet er ment å være enkelt samtidig som det responsivt mot mobil og nettbrett. Det kan nok bli bedre.


Takk for at du tok deg tid.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Et par-tre kjappe:

1: Endre bakgrunn og tekstfarge på venstrespalten (meny++). Dropp den forferdelige bakgrunnen, den får alene hele siden ut til å se ut som den ble laget på slutten av 90-tallet, hvit bakgrunn er ikke å forakte :)

2: Forenkle forenkle forenkle.

3: Sett en maksbredde på hovedinnholdsfeltet, ikke la det utvide seg ubegrenset

4: Del gjerne opp innholdet på forsiden i "bokser"

5: Hva med å lage siden midtstilt, og la den se litt ut "som et datablad"? Ikke å herme slavisk naturligvis, men å dra inn typiske elementer fra et datablad, f.ex. litt ala dette:

HMS-datablad-240x300.png


Så kan du, i stedet for de vanlige varselsmerkene, lage et eget, som du bruker f.ex. til "Viktig informasjon: Har ditt firma alle datablader under kontroll?"
 

Boo

Medlem
I denne posten skal jeg prøve å vær litt mer hjelpsom.

Bedriftene som lagrer databladene på denne løsningen må fremdeles følge regler og lover.
Dette er bare en måte å få samlet dokumentene på og la dem være tilgjengelig for alle ansatte i bedriften.

Det er jo fortsatt et krav på å ha fysiske kopier lett tilgjengelig, dermed blir det jo ikke mindre papir distribusjon som er et av dine salgsargumenter. Hvis du legger til punkt 2 og 3 til systemet så blir det argumente gyldig.

Jeg er litt usikker på hva du mente med hvilke hensyn jeg må ta angående REACH regelverket. Jeg er kjent med regelverket, men her vet nok du mer enn meg.

Du har nok mer kontroll enn meg, har ikke satt meg sikkelig inn i REACH enda. Begynte en dag og sovna på side 2. Jeg trenger ikke kunne det noe videre godt før 1. juni :)

Dette mener jeg du burde gjør for å bli mer attraktiv

1. Bruk par kroner på å få siden mer up to date. Slik den ser ut nå er mer avskrekkende enn tiltrekkende.

2. Få bygget inn personregister for CMR-stoffer. Dette er et krav iht kjemikalieforskriften hvis bedriften fører CMR kjemikalier. (Salgs argument)

3. Få bygget inn Produktregister som også kan være et krav? (Husker ikke helt lovverket her). (Salgs argument)

4. Ha en standarpakke og heller selg utvidelser til den. Som f.eks person/produkt register.

5. Ha mulighet til å legge inn egne risikovurderinger med databladene, da det ikke er krav å ha dem printet ut.

6. Referer til lover i salgsargumentene dine som for eksempel: Du får full kontroll på bedriftens datablader, og følger myndighetskravene. Hvilke krav?

7. Dette punktet krever litt mer men du bør ha det i planene for å kunne konkurrere med andre leverandører. Online registrering/redigering av risikovurderinger o.l.

Punkt 2 og 3 trenger ikke å kreve mye arbeid. I første omgang kan du bare lage en pdf-mal som følger med databasen. Uten å sett systemet er det vanskelig å si hvordan jeg ville ha gjort det, men dette er iallefall de viktigste punktene jeg ville ha tatt tak i.

Hilsen
Øystein
 
TorstenO.:
Kjempenyttige tips for meg som ikke har peiling på design.
Dette skal jeg prøve meg på. Tusen takk.



Øystein:
Her gir du meg mange gode tips. Dette kan jeg bygge videre på. Systemet er bygget av meg fra bunnen av, så som du sier er dette ikke så vanskelig å få til. Jeg hadde bare ikke tenkt på det en gang.

Jeg ser at jeg må skrive om litt på salgs argumentene også ja.

Takk igjen.
 

Arctic

New Member
Jeg har bare sett forsiden og jeg ville nok ikke hatt den som dette. Det er avskrekkende mye tekst og dere burde jobbe en del med det rent visuelle. Dette fremstår som litt hjemmesnekret, rett og slett. :) Tenk at de som kommer inn på siden deres ikke nødvendigvis er kjempeinteresserte, da hjelper det mye om det går fort å orientere seg på siden.

Du kunne jo vurderte å legge de forskjellige overskriftene i "bokser" på forsiden, med et lite konsist utdrag på forsiden. Mye mer tiltalende, og mindre overveldene. Bruk også bilder og illustrasjoner om du har dette. Disse tingene har masse å si for brukeropplevelsen.

Lykke til! :)
 
Takk tilbakemelding Arctic.

Jeg tester for øyeblikket diverse innhold satt inn i et ferdig bootstrap design. Her vil jeg gjøre det slik som du sier med litt av teksten i bokser, og heller lage noen undersider for dem som vil lese mer. Litt bilder er nok heller ikke dumt.
 
A

aabbcc

Guest
Mulig at jeg er litt naiv, men har ikke selskaper alle disse databladene sine lagret i sitt eget dokumentsystem, sharepoint eller hva de måtte bruke? Eller er det noe jeg har missforstått med tjenesten din? Har du også et bibliotek av datablader som kundene kan hente ned, eller må de laste de opp selv?

abc
 
Jeg reiser rundt på 30-40 bedrifter hvert år. Dette er fabrikker, mekaniske bedrifter og lignende. De alle fleste mangler et system for nettopp dette. Noen av dem abonnerer på en tjeneste lignende min, der de må sende inn nye datablad i papirform eller pdf for å få dem lastet opp, og betaler hver gang. De som driver denne tjenesten lager da kanskje flere dokumenter rundt det produktet du sender dem datablad på. Som f.eks. Datablad, Etikett, Tiltakskort, eventuelt andre HMS dokumenter. De legger også inn synonymer og faremerking. Med andre ord, gjør de litt jobb rundt dette som igjen koster litt penger i tillegg til månedsleie. Flere av de bedriftene jeg har snakket med, ønsker en tjeneste hvor de gjør alt dette selv. Det er hele grunnen til at jeg har laget denne tjenesten. Og faktisk så har mange av disse bedriftene Internet Explorer. I den bedriften jeg jobber i til daglig har vi IE 8 i compatibility view, som faktisk vil si IE 7. Med andre ord så er jeg ikke sikker på at design er det aller viktigste for disse bedriftene. Men for all del, det må jo se noe lunne profesjonelt. Det jobber jeg med.

Bedrifter med litt størrelse har flere avdelinger hvor produkter blir kjøpt inn. Produktdatablader blir liggende å flyte på kontorer rundt forbi. Da er det en fordel å få lastet dem inn på et felles sted, der alle kan få tak i dem, eventuelt printe dem ut herfra slik at de også blir liggende oppdatert i papirform.

Det er riktig at noen bedrifter har dokumenter som tegninger, bygge dokumenter, kontrakter og lignende liggende på Proarc, W3 (Way We Work) osv, men det er veldig få operatører som har tilgang på disse systemene.
 
Topp