Kjapp og trygg hosting for Wordpress

RIP Tradedoubler

A

aabbcc

Guest
Det kan vel ha litt å si for mva og slikt kanskje? Plutselig er det fjernleverte tjenester og fritatt?
 

od1977

Medlem
Må bare steppe inn og si at supporten jeg har fått fra Tradedoubler har vært helt utmerket. Men da har jeg kun hatt kontakt med hovedkontoret i England.

Når det er sagt så regner jeg med de får inn veldig mange dumme spørsmål og derfor blir nødt til å prioritere.
 

Tonny Kluften

Administrator
Når det er sagt så regner jeg med de får inn veldig mange dumme spørsmål og derfor blir nødt til å prioritere.

Nei, det er ikke derfor de har hatt 2 mnd svartid på supporthenvendelser. Det er fordi småpublishere har gitt dem kun småpenger tilbake. Småpublishere, som mange her på WF er, gir bare en liten biinntekt for dem. Tradedoubler fikk den posisjonen de har blant småpublisherne fordi de var først ute med å tilby et ok utvalg av annonser og temaer.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Lurer litt på hva som skjer hos Tradedoubler - uten å krisemaksimere. Liten tilvekst av nye annonsører og endel som forsvinner ut. Den siste lød jo beint ut dramatisk - hva i huleste er det som foregår?

Denne kom i går:

Blivakker have made the decision to close their affiliate program (210334) with immediate effect.

They have terminated the tracking and also started the process to end all co-operations with our publishers. We are having a dialogue ongoing since a couple of hours – where we are discussing the outstanding payment.

We are very sorry for this and for any inconvenience this may cause.
 

i-net

Medlem
Ja, godt spørsmål. Hvem vet.
Tradedoubler aksjen de siste 3 årene:

WHhVV3J4.jpeg
 
Sist redigert:

pleb

Medlem
Utrolig irriterende med Blivakker da jeg hadde gode salgstall og mange artikler utelukkende skrevet for deres produkter. Ble litt mistenksom da de avsluttet samarbeidet med meg i går, men nå forstår jeg litt mer. Virker ikke som et gunstig tidspunkt å kjøpe inn TD-aksjer i hvert fall.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
For meg virker det rart at den ene parten har mulighet til å terminere programmet med øyeblikkelig virkning. I mine ører betyr det at det har skjedd et eller annet som anses som kontraktsbrudd?
 

Bjrl

Medlem
Jeg lagde noen MFT-sider (Made For Tradedoubler) for en tid tilbake, men angret på tidsbruken og pengebruken til markedsføring når programmene jeg hadde bygd opp sidene for brått ble avsluttet med umiddelbar virkning.

Slik Tradedoubler forholder seg, kan de ikke vente at større publishere skal jobbe med dem. De har valgt en modell som knapt nok kan ha interesse for småpublishere. Aksjekursen vil nok fortsette å falle fram til noen eventuelt går inn og snur skuta. Jeg tror det aldri vil skje. Det er ingenting ved Tradedoubler som ikke kan gjøres like bra eller bedre av et annet selskap. Kompetente folk forsøker ikke å gripe etter fallende kniver hvis de ikke må. Og de som kunne snudd Tradedoubler ser at det er bedre å bygge opp noe nytt enn å slite med å snu Tradedoubler.
 

tritrans

Medlem
Hei,

ja mye rart hos Tradedoubler for tida.

- Rett før siste utbetaling i juni forsvant plutselig mesteparten av min provisjon hos Adlibris uten varsel. Kundeservice opplyser på forespørsel "På grunn av en endring som Adlibris måtte gjøre i programmet, måtte de fjerne noen salg...", men at jeg ikke trenger å bekymre meg og at de manuelt vil legge inn salgene igjen. Dette har jo selvsagt ikke skjedd.

- Hotels.com - Tradedoubler hevder at de sendte ut mail om at programmet skulle stoppe, men som mange her på forumet erfarte, fikk jeg aldri noen beskjed om dette (tar forbehold da noen Tradedoubler mailer havner i spam-boksen).

- Jeg kjørte tidligere kampanjer på Tradedoubler, og disse gikk av seg sjøl over flere år. I forbindelse med at kontoret i Norge blei lagt ned tidligere i år sluttet de med kampanjer. Ga de beskjed om dette? Nei. Jeg fortsatte å kjøre kampanjekoden i ca. en måned som da viste tomme annonser.... Tradedoubler sier jeg skulle ha fulgt med på dette sjøl. Heldigvis var det ikke snakk om mange visninger, men surt likevel.

Må bare si at jeg er fornøyd med kundeservice, får stort sett svar i løpet av et par dager.

Har benyttet Tradedoubler i mange år, og det har vært litt som å kjøre berg og dalbane. Har tjent gode penger, men også mistet penger på programmer som var for gode til å være sanne.

Tror nok hovedårsaken til problemene er Googles sterke stilling på annonsemarkedet, og at mange av annonsene til Tradedoubler ikke er beregnet på mobil/nettbrettmarkedet. Fortsatt mange annonsører med kun flash-annonser, disse virker jo som kjent blant annet ikke på Apples plattform.

Så derfor jeg har jeg besluttet å nyte sommeren i stedet for å sjonglere med Tradedoubler annonser. Vi får se til høsten...

Hilsen
Finn R, Webmaster TriTrans.net
 
2007 budade Amerikanska AOL 6,3 miljarder för tradedoubler. nu är bolagsvärdet 306 miljoner, så kan det gå i affärer också. Upp som en sol, ner som en pannkaka.
 
Topp