Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Enkel kunde- og leverandørdatabase?

solmaa

New Member
Vi er i oppstartsfasen av en relativt enkel nettbutikk. Vi har lett etter et enkelt program, hvor vi kan lagre kunde- og leverandørinformasjon, i tillegg til ordrer o.l.

Er det slik at det eneste som finnes på markedet er store, avanserte CRM-programmer? Slik de markedsfører seg, så virker det som om de retter seg mot større bedrifter, med flere ansatte, som har andre bedrifter som kunder. Med møter, salgsstrategi osv ...
Det jeg har sett av demoer tyder også på at programmene er fulle av funksjoner som blir totalt overflødige for oss..

Finnes det noe enklere på markedet, eller må vi lære oss å programmere? Og hva burde vi i så fall sikte oss inn på å lære?

Excel er jo enkelt i bruk, men blir fort uoversiktlig når det blir mange kolonner. Og Access kunne jeg en gang, men det var den gangen jeg var ung og "dinosaurene vandret på jorden" ;-)
 

solmaa

New Member
Takk for tips alle sammen. Jeg tar gjerne imot flere ...

Har nå en testbruker på Superoffice, og finner knapt en eneste funksjon der som jeg føler jeg har bruk for. Alt ser ut til å være lagt opp for at selgere skal legge inn hvert enkelt salg manuelt. Det blir litt håpløst med en nettbutikk.
Ikke finner jeg noe opplegg for leverandører og bestilling av varer heller.
Men skal ha nettmøte med en selger på tirsdag, så får se om hun kan vise meg noe jeg ikke fant.

Hjelper ikke at programmet er avansert når det ikke inneholder meg noe som helst av det jeg trenger.

Vi har egentlig ingen planer om å bruke Woocommerce. Vil ikke en WordPress side bli litt vel bloggpreget? Både i utseende og oppsett?
 

solmaa

New Member
Jeg hadde foretrukket et norsk program. Ikke fordi jeg har noe problem med å forstå engelsk, men fordi jeg regner med at de er lagt bedre opp mot norske adresser osv
 
Topp