Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Profilering på TV og effekt på besøkstall

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Rolig nå, folkens. Dere klarer dere nok godt uten den artikkelen. Er helt enig i det absurde at man må betale for en artikkel om gjerrigknarker, men høy kvalitet skal jo koste... ;)
 

Steve Cash

Medlem
Jeg faller likevel for fristelsen til å nevne dødsannonsen som er avbidet i artiklen der det står "Etter avdødes ønske må de som vil ha mat etter seremonien ta med egen nistepakke." :D
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Jeg faller likevel for fristelsen til å nevne dødsannonsen som er avbidet i artiklen der det står "Etter avdødes ønske må de som vil ha mat etter seremonien ta med egen nistepakke." :D

Som regnskapskyndig bør du vel kunne svare på følgende spørsmål: Dersom en næringsdrivende "avgår ved døden", er det da mulig å arrangere en seremoni som dekkes av firmaet? Snakker vi fortsatt om "utgifter til inntekts erhvervelse"? Det gjelder jo å holde på kunder også for dem som skal overta eller i alle fall få inn utestående midler? ;)
 

Steve Cash

Medlem
Jeg er nok redd for at vi må ligge der og ergre oss over at vi ikke får fradrag for vår egen begravelse! På den annen side så vil jeg anta at et firma som arrangerer en minnestund etter en ansatt kan trekke fra kaker og kaffe, så lenge dette forgår på arbeidsstedet. Men dette finnes det liten eller ingen støtte for faglitteraturen. På plussiden kommer at pensjon i dødsmåneden er skattefri. Uff, dette var morbid. :eek:

Fra Lignings-ABC:
8.8 Begravelse
Gravferdsstønad etter ftrl. § 7-2 er skattefri, jf. sktl. § 5-43 første ledd bokstav d nr. 3.
Kostnader til begravelse mv. er ikke fradragsberettiget.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Det eneste sikre her i livet er skatt og død.
 
Topp