Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Promotere podcast

GoranSol

New Member
Hei alle sammen.

Jeg har nylig startet en podcast som heter DoubleJump (www.doublejump.no)

I den anledning lurer jeg på om det er noen her som har erfaring med promotering av lignende ting? Jeg har prøvd meg på en Facebook-kampanje, men synes ikke jeg fikk veldig mye ut av det.

Er det SEO på nettside som er beste måte, eller kan jeg gjøre noe for å pushe den opp på iTunes eller lignende?

Takk på forhånd for hjelp!

Mvh Gøran
 

Boo

Medlem
Podcast er litt tricky å markedsføre ja..
Å få flere faste lyttere tar tid, da podcaster ofte er anbefalt via venner.

Det jeg tror kan skape bedre resultater enn "vanlige annonseplasser", er å kontakte de som blogger om samme tema du/dere har, og få de til å skrive noe om podcasten. Ellers er jo selvfølgelig SEO alpha omega.
Ville også ha publiser podcasten på youtube og lignende. (så den var på soundcloud og itunes)

Hilsen
Øystein
 

Even

New Member
Kan ikke så mye om gaming, men prøv å få med noen store gamere med deres målgruppe og få dem med som gjester. De kommer helt sikkert da til å dele podcasten deres med sine følgere.

også Facebook targeted ads mot de som liker sider relatert til deres podcaster, kanskje lignende podcaster på andre språk. Noen subs på reddit? Forum relatert til det dere snakker om?
 

xdex

Medlem
Har du prøvd å kontakte nordmenn på twitch/youtube? Nå er det jo heller ikke lenge til gaming.youtube lanseres, så det blir vel lettere å finne innhold der også. Men det er vel en mulighet (om dere faktisk gjør en god nok jobb) at disse kan gjøre noe snik-reklame? Det er jo ett kjent marked, at aktører ofte "tilfeldigvis" nevner noe dem liker å lytte på.

Dersom dere i tillegg har noe som er bra, snakker gamere godt sammen via div fora osv. Tar nok ikke lang tid før ryktet sprer seg i det miljøet, dersom det holder mål/er bra nok. Vet ikke om dette blir en slags konkurrent til radcrew? Men dette vet vel du langt bedre enn meg.

Håper det ga deg noen idèr, lykke til!
 

GoranSol

New Member
En nettradio som videresender har jeg ikke tenkt på, det skal jeg undersøke nærmere.

Takk for gode tips alle sammen, podcasten vokser litt hver eneste uke, så da tenker jeg vi gjør noe rett.

Vi er et alternativ til Rad Crew ja, men det er nok plass til flere aktører på akkurat dette området håper jeg.
 
Topp