Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Advarsel: Freelancer.com har begynt å stjele pengene til medlemmene

Stoppet

Banned
Hvor ble det av regnestykket @xdex ? ;)
 

xdex

Medlem
Hvor ble det av regnestykket @xdex ? ;)

Regnestykket har jeg vel nesten gitt. Siden freelancer ikke oppgir hvor mange som faktisk er innaktive, eller om innaktive teller som ett medlem, vet jeg heller ikke. Men, at hver person kan frigjør dataplass, vil føre til sparte kostnadder. Hvis min profil ble slettet, samt min brukerdata ville dette frigjort ca 45GB alene, med alt arbeidet som er gjort. Her er det selvfølgelig snakk om endel video arbeid, så dette tar naturlig stor plass, da man gjerne vil ha både rendret utgave, samt original og div, av ulike prosjekter.

bare å lese gjennom tråden.
 

Septon

New Member
Hvor ble det av regnestykket @xdex ? ;)

H*n trenger vel ikke noe regnestykke, kombinerer du serverkostnadder (plass, linjer, leie) så går prisen opp i takt med plassen. Vi gjorde noe lignende på bildr.no sparte tusenlapper hver måned på å slettet gammelt dritt, som aldri ble sett.
 

xdex

Medlem
Mitt eksempel baserer seg selvfølgelig på at deres server-plass er innleid, og ikke eid selv. Hadde man eid selv, ville man likevel trådd til med flere disker, backupdisker, og vedlikeholdt disse ved å bytte dem ut som angitt fra produsent. Her ville det også gått mer areal plass, for å få på plass nye racks og det som hører til av alt utstyr. Når ting vokser, må det også utvides, og det er ikke gratis.

Uansett så blir denne problemstilling litt utav kurs, i sammenheng med hele tråden. Poenget er at argumentet mot at gebyret skal dekke en kostnad, absolutt er innenfor fornuftige rammer.
 

Stoppet

Banned
bare å lese gjennom tråden.
Ser ingen regnestykker, men derimot bortforklaringer. Når man ikke i det hele tatt kan dokumentere en kostnadspåstand uten hvertfall et eksempel, så blir det ikke så troverdig. Er det 5 kroner i måneden eller 1000? Må jo være et visst rim i trekkene.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Logikk kan også brukes for å gjøre en påstand troverdig, det er f.eks. vanlig i matematiske bevis.
Tallene er uvesentlige når den rette prisen for en tjeneste er det markedet vil betale og ikke hva den koster å tilby.

TS tar feil når han skriver at Freelancer har begynt å stjele penger fra medlemmene sine: reglene er ikke endret nylig, TS har bare ikke lest de.
 

Stoppet

Banned
Tallene er ikke helt uvesentlige når man henviser til at det er et kostnadsaspekt med en inaktiv konto. Da er tallene viktig. Det var ikke så vidt jeg leser snakk om hva folk er villige til å betale. Det viser seg vel heller at trådstarter faktisk ikke har vært villig til å betale.

Men tyveri er det ikke. Bare litt dårlig praksis. Litt slik som mange norske hostingselskaper som oppererer med månedspriser og tar betalt for et årabonnement om gangen. Faktisk ville jeg foretrukket å betale litt mer for lavere bindingstid. Så kunne jeg heller gått inn på en langvarig avtale når jeg fikk avgjort om jeg var fornøyd.
 

webfyr

Medlem
Det er også viktig å følge med og logge inn jevnlig. Har opplevd mye rart siste året med Freelancer, de har jo gått gjennom oppkjøp. Jeg ventet på en designer hos Freelancer skulle levere noe han hadde utviklet. Det var ingen hast for min del, så jeg lot han holde på. Han ba om forlenget frist med flere måneder og det fikk han. I en periode på to uker i sommer logget jeg ikke inn, utvikleren sendte inn en klage for å få utbetalt pengene sine. Siden Freelancer ikke sendte noe på e-post og varslet meg, så oppdaget jeg det ikke før klageren hadde fått utbetalt hele summen. Jeg fikk aldri produktet han utviklet.

Det har vært samme sak med to andre prosjekt jeg har ventet på, som ikke er blitt fullført og ingen levering av arbeid har skjedd. En av disse var en konkurranse, med garantert premie. Utvikleren som var tildelt oppdraget, som ikke leverte, endte opp å dele prispremien med alle de andre i konkurransen - uten at jeg fikk overlevert noe materiale eller hadde noe å si i saken. Begge disse to sakene skjedde samtidig og trolig har de kjørt en rutine som "lukker" alle gamle prosjekter over tid, uavhengig av grunn.

Moralen er å ikke godta forlengelser uten videre. Send heller inn forespørsel om å trekke tilbake oppdraget om man ikke fullfører på opprinnelig avtalt tid. Jeg liker ikke denne policyen, men ser ut som det er eneste løsning.
 
Topp