Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Får ikke endret gamle poster

metallian

Medlem
Skulle oppdatere noen linker i en gammel post nå-men når jeg trykker "oppdater" etter å ha gjort endringen blir jeg sendt til en "finner ikke posten 404" feilmelding...

Har sjekket eldre innlegg på samme siden, der fungerer det fint, også nye innlegg.

Eneste jeg klarer finne som skiller disse to innleggene fra de andre er antallet redigeringer, hhv 47 og 65...har det kommet endringer med siste WP oppdatering på dette? Ser siste endringene jeg gjorde var for 4mnd siden...
 

metallian

Medlem
Slettet to gamle plug-ins. Re installert siste versjon WP-fortsatt samme feilmelding.

Bruker samme theme flere nettsider, sjekker mange gamle innlegg på flere sider-fortsatt ikke problem,er med andre innlegg.
 

metallian

Medlem
Bumper denne en siste gang. Prøvde igjen å reinstallere WP, og slettet plugins slik at jeg nå er nede i 7 stk som jeg bruker og som blir oppdatert jevnlig. Fortsatt akkurat samme problem.
 

metallian

Medlem
Hypotetisk spørsmål (men jeg nærmer meg)

Dersom jeg kopierer innholdet, sletter innlegget og oppretter et nytt med samme tittel (tittel og url da selvsagt) vil Google fange det opp og sende innlegget ned i SERP?

Disse to innleggene har jo noen år bak seg, de har endel innlinker og jeg vil absolutt ikke miste de, men uten å kunne oppdatere de (de inneholder flere aff.linker) vil de ikke ha verdi lenger, aff.linker må jo endres innimellom ellers får jeg innlegg med døde linker i og det er ikke bra....
 

Bjørnar

Gründer
Hei,

Som vi pratet om; Feilen skjer pga en litt vel triggerhappy mod_sec på webhotellet ditt.

Det du skisserer over som en potensiell løsning, vil altså da ikke fungere, fordi du ville trigget feilen uansett. Det er altså innholdet i den spesifikke posten som det ble trigget på, og det problemet ville du fått på nye poster også dersom de har samme innhold.

Edit: Ser i posten din under her, at det ikke gikk på innhold, men hamring på posten, så forrige avsnitt utgår (selv om jeg ikke tror på forklaringen til hosten).
 
Sist redigert:

metallian

Medlem
Problem løst- dvs Bjørnar her på forumet trådde til og hjalp meg :)

feilen lå i en innstilling (mod_sec) hos host . Sendte mail til host og problem løst.

Legger inn løsninger her i tilfelle andre får samme problem- stor takk til Bjørnar for hjelp :)

EDIT: Ser Bjørnar skrev samtidig med meg over her.
 
Topp