Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva er beste måter å bygge gode "backlinks"?

KIA

Medlem
Har dere erfaring å bygge gode backlinks på beste møter? Setter pris på tips, links, osv.
 

KIA

Medlem
Tonny@ det vet jeg, og ingen tvil på. Trenger konkrete tips, hvordan og hvor man satser på, slik at anstrengelser lønner seg. Jeg vet sponsoring på blogger, være aktiv på sosiale medier. Er det noen andre satsinger?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg kjører en test for øyeblikket med en side hvor jeg har leid inn en kar fra India til å legge ut min content flere plasser, og lenke til min side. Typiske sider er blogg-domenene (wordpress, blogger) og bilde-sharing og sånt.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Nei det er ikke mer enn en test-side - tør ikke utsette "hovedsidene" for noe sånt.
Det var et domene som jeg registrerte da en konkurrent ble slått konkurs.

Forresten leier jeg kun noen få timer pr uke så dette skal skje langsomt og ta mange uker.

Det du skriver er viktig og nøkkelen er "kan"... ikke alltid godt å si hva som utløser en respons.
Jeg mistenker at G ikke alltid eller overalt bruker de samme vektene på parametrene sine for ranking.
 

T SL

Active Member
Vel, så lenge du i det hele tatt bygger lenker er det "blackhat" i Googles øyne. Slik som mange her inne gjør, å lage flere nettsider om samme tema, som:

nisjesider om kredittkort>stor side om kredittkort
side om hunder > side om kredittkort

Er også blackhat, og er i Googles øyne ikke bedre enn et vanlig bloggnettverk. Det samme er gjestposter med do-follow lenker som er bygget bare for lenkenes del.

Spesielt den siste er farlig, siden disse fort kan bli tatt i crossfire dersom Google slår ned på bloggnettverk algoritmisk.

De er det faktisk bedre å lage 2.0 sider og profiler, siden det er mer naturlig.

Alle gjør lenkebygging. Lenker er fortsatt 80% av SEO, men det blir litt svart/hvitt å si at dette er blackhat, men dette er ikke blackhat.

Så er det jo stor forskjell hvor grov man er med egne sider, kontra kunder (hvor det er hovedsakelig outreach, gjesteposter, sosiale medier mm).
 

timepoint

Medlem
OK med linker inn - men vel så viktig, husker du å linke ut? Godt innhold vil ofte ha linker til mer info på andre domener.

Tips: Spør andre nettsider om link - Jo nærmere din nettside tema desto bedre. 100 000 shady linker fra India og Russland er mindre verdt enn 1 shady link fra den lokale fotballklubben..
 
Topp