Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Wordpress dropper PHP

mra

Active Member
Jeg tror ikke forandringen blir så veldig stor i praksis. Det er jo "moderne" å jobbe med en struktur der server-side og client-side kommuniserer via REST, så det er bare naturlig at WordPress går i samme retning, og noe jeg ihvertfall setter pris på. Det er alt for mange dårlige themes på markedet, som roter det til med en saklig blanding av PHP, JavaScript, HTML, CSS og hva vet jeg, i en og samme fil. Et mye klarere skille mellom server- og klientside hadde hjulpet mye på dette.

Ellers helt enig med @xdex: Server-side tror jeg ikke PHP blir kastet på dør i overskuelig fremtid. Det vil i praksis være mer eller mindre selvmord for Automattic å gjøre noe slikt (og det er vel ikke så mange faglige argumenter for å gjøre et slikt paradigmeskifte heller, med det første?).
 

HelgeSverre

Member
Informasjonen om dette som sverer ute i media er totalt feil og missvisende.

Det som skjer er at hosting tjenesten WordPress.COM har skrevet om frontenden og noe av backenden til å bruke NodeJS(backend) og Javascript(frontend), det handler såvidt bare om administrasjons-området på WordPress.com.

WordPress platformen (altså WordPress.ORG) er fortsatt og vil fortsette å være skrevet i PHP.
 
Topp