Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Oppføring hos GULE SIDER

KIA

Medlem
Har noen her erfaring med nettbutikk oppføring hos GULE SIDER? Lurer på om nettbutikker får god trafikk fra GULE SIDER. Jeg personlig letter ikke etter produkter i GULE SIDER, men de sier at de har 1.8 millioner brukere per uke.
 

Stoppet

Banned
Tror ikke det er mange av de brukerne som leter etter nettbutikker. Hva skal de ha for en oppføring?

Her kan du registrere siden gratis
http://nettfavoritter.posten.no
 

Bjørnar

Gründer
Det er ca 550.000 foretak i Norge. La oss bruke 80/20-regelen litt, selv om det er noe forenklet:

20% av bedriftene står for 80% av trafikken. Er du blandt de 20% største? Neivel. Da tar vi vekk 20% av bedriftene, og står igjen med 440 000, som står for 20% av trafikken, altså 360 000 brukere.

Så du har altså flere bedrifter, enn brukere. Og det betyr vel som så, at det skal godt gjøres å få igjen noe.

Dette er et eksempel, og jeg tror faktisk tallene er verre enn som så, basert på relativt lang erfaring innenfor temaet.
 

Stoppet

Banned
Snakker vi om oppføring eller annonsering?
 
Har dessverre ingen erfaring med nettbutikker hos Gule Sider men har noen kunder som jeg har forhandlet ny avtale for. Generelt kan jeg si at Gule Sider fungerer. Men det innebærer at du har en av de beste pakkene der og det koster deretter (de betaler alt mellom 110.000 - 200.000 i året), noen med kun oppføringer, andre med banner ulike steder på samme side.

Gule Sider er veldig flinke til å regne ut en veldig høy startpris, de bruker ulike formler som forteller deg hvorfor det er verdt å betale så mye:)
 

KIA

Medlem
Snakker vi om oppføring eller annonsering?
Snakket med kundeservice på telefon. GULE SIDER har forskjellige pakker. Den minste pakke pakke koster rundt 5000 i år, og inkluderer enkelt oppføring (navnet, tlf, lenk til nettsted, adresse) med tre søkeord. De neste pakken er slik at de crawler på nettsteder og indekserer søkeordene. Hvis en søke på et søkeord, så blir produkter med bilde listet i resultatlisten.

Men jeg er usikker om det lønner seg å betale for sånn ting om du får god trafikk fra GULE SIDER.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Har ennå til gode å høre om fornøyde katalogoppførte kunder (men de finnes sikkert) - uavhengig av hvilken katalog. Bruk heller pengene på noe annet nyttig.
 

KIA

Medlem
Det er interessant hos GULE SIDER at folk kan skrive omtaler og kommentarer for nettbutikker.
 
Topp