Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Facebook er snart meningsløs

Stoppet

Banned
Noen som vet hvorfor innlegg bare får likes av unge nye landsmenn til tross for at utvalget er menn og kvinner fra 18 år?

Begynner å bli helt meninsløst hele facebook. En del av liksene kommer fra kontoer som virker fake også.
Screenshot_20160531-165610.png
 

kaieivindm

Member
Har vært en del av disse trådene i det siste, men jeg hadde en kampanje gående en uke for en mnd tilbake samt en nå veldig nylig.

Valgte denne gang å segmentere hvem som skulle "se" reklamen min. Dette var en liker klikk kampanje, og valgte inn byer selv samt alder på gruppen og hvem den skulle vises for i forhold til facebook sidene mine.

Resultatet var "ingen nye landsmenn" klikk, og bare reelle liker klikk. Problemet mitt er nå at liker klikk blir veldig mye dyrere enn tidligere, men hvert fall ingen "falske" og jalla klikk.

Skal eksperimentere videre med ulike settinger, og se hvor jeg til slutt lander på billigst mulig måte.
 

Huawei

New Member
Jeg la ut et bilde og fremmet det for $5. Ville bare se resultatet. Ble jalla likes fra midtøsten. Helt latterlig. Hadde lagt inn for Norge, alder og interesse. Bare tull jo! Er jo bedre å bare kjøpe fake likes heller for mye billigere. Uansett så hjelper det ikke noen av delene. Kanskje best å bruke adwords?
 

Rismoen

Medlem
Når jeg bruker annonseadministrasjon/powereditor går det greit. Bruker jeg "frem innlegg" så sliter jeg med "jalla likes"
 

kaieivindm

Member
Jeg la ut et bilde og fremmet det for $5. Ville bare se resultatet. Ble jalla likes fra midtøsten. Helt latterlig. Hadde lagt inn for Norge, alder og interesse. Bare tull jo! Er jo bedre å bare kjøpe fake likes heller for mye billigere. Uansett så hjelper det ikke noen av delene. Kanskje best å bruke adwords?

Jeg ville også byttet ut "Norge" med spesifikke byer. Det vil ikke endre seg noe enormt på antall du når uansett.
Så om du velger inn Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger for eksempel ... så skader ikke det.

Etter jeg gjorde det mer nøye, og som @Rismoen sier via annonseadmin/powereditor går det mye bedre.
 

Huawei

New Member
Jeg selger barneklær. Eneste som står av interesser er childrens clothing. Er vel greit nok det? Får uansett lav respons :( Noen som har noen tips til flere interesser? Har også bare damer som målgruppe. Samt de største byene i Norge. Selger hovedsaklig klær for barn mellom 0-6 år.
 

jigge

Medlem
Hei, Huawei. Du kan velge foreldre som har barn under Detailed Targeting -> Demographics -> Parents -> All Parents
 

Vedlegg

  • Skjermbilde 2016-09-13 kl. 11.09.59.png
    Skjermbilde 2016-09-13 kl. 11.09.59.png
    49,5 KB · Sett: 10

barentshavet

Active Member
Det er meningsløst å annonsere uten å bruke power editor eller målgrupper, faktisk. I mediebyrået mitt har vi faktisk flere ansatte som kun sitter og lager målgrupper, optimaliserer etc. og det sier litt om viktigheten. Page promotions er laget kun for folk som ikke har snøring og som kanskje burde gitt jobben til noen andre.

Et lite tips til folk som vil lære om målgrupper er audience insights på Facebook. Et OK, men ikke perfekt, verktøy for å finne ut mer om ulike målgrupper. Det beste er å lage målgruppene selv, men dette avhenger veldig av kunnskap og tid du ønsker å legge inn i annonseringen.
 

Huawei

New Member
Så hva skal vi gjøre? Satse alle pengene på Adwords istedet? Evt vil det hjelp å få noen profesjonelle til å ta seg av annonsene? Uansett hva jeg gjør, så er det jo 95% nye landsmenn som klikker på mine annonser i fb. Merker også at en dag kan samme annonse ha 100 likerklikk, mens en annen dag er jeg nede i under 10. Er ikke så festlig dette her.
 
Topp