Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bootstrap 4

Boostrap 4 virker til å kunne bli en knall ny versjon av Bootstrap. Selv om dette med cards kanskje tar litt av.
Uansett. Er det noen som vet noe om når det er tenkt at den skal komme i beta, eller bli lanser?
 

adeneo

Medlem
Det er planlagt rundt 4 alpha-utgivelser, deretter to beta-utgivelser, og så kanskje en stabil første utgave av Bootstrap 4 etter dette.

Foreløpig ser det ut til at det er en del problemer.
På ett år har man klart å klemme ut to alpha'er, den siste i desember i fjor, og den tredje lar vente på seg.
Med over 400 registrerte problemer som foreløpig ikke er løst, kan det nok gå en stund til før det er snakk om noen beta.

Det er mulig noen i chat'en deres vet mer -> https://bootstrap-slack.herokuapp.com/ (krever registrering)
 

xdex

Medlem
Bootstrap 4 virker lovende, og du kan bruke det i produksjon, dersom du ikke tar helt av og skal bruke alt av funksjonalitet, men da kan man like gjerne bruke versjon 3. Som @adeneo sier, det er mye bugs og utviklingen virker ikke til å gå i rekordfart..
 
Har skjønt det sånn at de til forskjell fra v3 så har de nå både service på v3 og utviklingen av v4 samtidig. Men er ikke sikker på at jeg liker alt i v4. Cars for eksempel. Litt for mange funksjoner inn i en ting etter min mening. Kommer de til å vedlikeholde v3 etter at v4 er lansert tro?
 

xdex

Medlem
Mye mulig at dem vil godta feil og opprettinger fra "oss" mens de selv har fokus på v4. Skulle nå tro at v3 begynner å bli relativt stabilt etterhvert, så marginale endringer er vel å forvente, med mindre det implementeres noe nytt.
 

barentshavet

Active Member
De gjorde en feil da v2 ble lansert ved å ikke vedlikeholde V1. Mange negative tilbakemeldinger, så i en bloggpost har de bekreftet at V3 skal opprettholdes samtidig.

Uansett begynner det å bli lite å gjøre på V3 mtp. optimalisering og feilretting, med mindre det lanseres nye funksjoner eller endringer i HTML/CSS/JS som da igjen er en av grunnene til at man ønsker å vedlikeholde V3.
 

beatngu

Member
Går fint å bruke v4 nå,har brukt det en god stund i produksjon og det er sjeldent at du finner en feil som det ikke går å finne en workaround for.
 

barentshavet

Active Member
Går fint å bruke v4 nå,har brukt det en god stund i produksjon og det er sjeldent at du finner en feil som det ikke går å finne en workaround for.

Sikker på det? De har jo fikset tusenvis av bugs i den nyeste versjonen. Vil ikke akkurat si at den er produksjonsklar da. Man blir fort blind på egen nettside, men andre vil oppleve feil på en eller annen måte.
 

beatngu

Member
Ja det fungerer fint for mitt bruk.
Så fort at folk begynner å selge bootstrap 4 themes så hopper jeg på og gjør det samme.
Det er også flere drag and drop buildere som du kan lage bootstrap 4 themes som funker fint.
Du finner også flere bootstrap 4 themes som fungerer utmerket så det går fint å lage noe som funker fint.

Det er også en haug med nye bootstrap 4 kurs hvor du lærer å bruke bootstrap 4 og hvor de forteller litt om de bugsene som finnes og hvordan du kan jobbe rundt dem eller hvordan du kan gjøre det på en annen måte.

Selvfølgelig kan du finne bugs men alle frameworks har bugs noen mer en andre,men det finnes alltid en vei rundt bugs.

Selv bruker jeg mest bootstrap 4 i asp.net og jeg har flere alternativer til å jobbe rundt bugs selv er jeg en fullstack developer og liker å hive meg på de siste nye tingene.

Så basert på at det finnes flere bootstrap 4 themes som fungerer fint så sier jeg at du kan bruke det til produksjon siden flere andre gjør det samme. Men du har jo unntak så jeg anbefaler folk å prøve selv for å se om de kan bruke bootstrap 4 til prosjekter eller konventere bootstrap 3 til bootstrap 4 (konventering har jeg ikke gjort enda så det kan jeg ikke si noe om)
 
Topp