Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kjapt spørsmål

Liandrian

Medlem
Jeg har 4 kr som maks CPC, Google anbefaler meg å øke det til 4,25 for "førstesidebud", gj.snittsplassen min er 1 og jeg har ingen andre konkurrenter som betaler for dette søkeordet.
Dette er et fleksibelt søkeord, da jeg har både + søkeord og ikke minst bestemt form av det samme søkeordet.


Er det da organisk treff jeg konkurrer med eller er det antall visninger jeg betaler for?
Eller er det kun basert på tidligere historikk at Google hinter at jeg skal øke Maks CPC?
 

barentshavet

Active Member
Hvis du har gjennomsnittsplassering på 1 er det ikke nødvendig, men dersom Google sier ifra at du er under førstesidebud på enkelte søkeord kan det hende at du får en lavere impression share (la oss kalle det markedsandel på antall visninger som er mulig å oppnå). Om det har noen praktisk betydning er jo ikke lett å forutse uten å ha testet det. Trafikk og konkurrenter vil åpenbart spille en rolle her.
 

Liandrian

Medlem
Da prøver jeg det, så får vi se om det har noen virkning... Har akkurat gått inn i en ny periode, så vanskelig å måle altfor mye av trafikken enda.
 

Liandrian

Medlem
Jeg styrer manuelt da jeg liker å ha mer styring... Vet at veldig mange legger inn mål og derfra kan regulere opp og ned. Men jeg ser for meg dette som å handle aksjer. Hvis en maskin hadde greid dette bedre enn mennesker, så ville vi ikke hatt en aksjemarked. *Og ja, jeg er forberedt på at mange er uenige!*
 
Topp