Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Forenklet utlevering med Bring

Sherpings

Member
Vi sliter med mange 2.gangs utkjøring av større varer med Bring. Kunde er ikke hjemme og kan ikke ta imot varene og må kjøre det ut en gang til. Dette blir vi fakturert for. Forsøker vi å viderefakturere kunde for dette, blir kunde sur og vi ender stort sett opp med å måtte kreditere. Vi vurderer derfor å begynne med "Forenklet Utlevering". Dvs. at det ikke er påkrevd med signatur for mottak av varen. Faren da er at kunde kan påberope seg ikke å ha mottatt varen. Er det noen her som har erfaring med dette? Evt. tips om hva man kan gjøre for å unngå at kunde ikke er hjemme for å ta imot varene?
 

KIA

Medlem
Hvorfor sender dere ikke service pakke? Det er enkelt og greit slik kunde får SMS/epost da pakke kan hetes på utleveringssted.
 

Sherpings

Member
Vi sender det vi kan med vanlig post. Problemet er pakker som er for tunge og/eller store til å kunne sendes med post.....
 

Liandrian

Medlem
To løsninger:
Vi har begynt å få kundene til å notere om det skal være en forsinkelse i leveringen da mange er på ferie etc.

Det andre er som @KIA nevnte; bruk servicepakke. Da kan de ikke annet enn å skylde på seg selv. Ja, det koster mer men er verdt pengene da du ville brukt mer tid på å skrive/ringe/kreditere avsendinger enn du gjør ellers. Jobbet i nettbutikk før hvor vi hadde brevavsending og jeg tviler på at Posten virkelig mister så mange brev som vi fikk beskjed om.

Vil de ikke ha pakken ettersendt når det var kundens ansvar å ha sagt ifra. Vel da refunderer du pengene uten den faktiske fraktkostnaden, så har du ikke tapt ei krone. Bare litt tid.
 

Sherpings

Member
Servicepakke fungerer genialt. Problemet vårt er for varer som er for store/tunge til å sende med posten og må sendes med pallefrakt. Vi får prøve oss frem med ulike løsninger for forenklet utlevering.

@Tonny Kluften Joda, Bring varsler, men hjelper ikke det når kunde ikke bryr seg.
@Liandrian Utrolig hvor mange varslinger som "kommer bort" når det gjelder postoppkrav.
 

AndreasBr

Member
Når jeg sender pakker på jobben (bedriftspakke) velger vi alltid at det kun skal forsøkes levert 1 gang og så på postkontor.. Er det ikke mulig å velge det samme for dere?

Da slipper man at de prøver å levere 2 ganger (noe vi også blir fakturert for)
 
Topp