Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Har kvaliteten på logo noe å si ?

Er det noe brukere faktisk bryr seg om?

logo.png


Tok meg 2-3 minutter i photoshop, er dette noe som holder for et lite "firma"? (mitt eget)
 
Overskriften ble litt for drøy, tenkte på det etter jeg hadde skrevet det.. vet jo at kvaliteten har mye å si, men trenger man egentlig avanserte logoer med mange detaljer?

Hele poenget med logoen til et firma, er jo at det skal være lett å huske..
 

Gaasehud

Medlem
Ja, om du som zapotek sier, selger webtjenester, bør du bruke mer enn 2-3 min i Ps. Dropp for guds skyld skyggen bak teksten. Fonten i slagordet lukter veldig windows standard font. *skift* :p
 

tyr897

Medlem
Logoer er som regel ikke avanserte med masse detaljer. De er enkle og stiliserte.

Likte ikke den logoen du har snekret sammen der. Skyggen ser ikke bra ut, fontene virker helt fullstendig tilfeldig og krasjer sammen, og symbolet er heller ikke særlig virkningsfult. Ville gått tilbake til tegnebrett og sett igjennom en del logoer for å skaffe litt inspirasjon.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Mange glemmer det, men det viktigste med en logo er at den FUNGERER. Synes ikke det der var så galt hvis du setter det i sammenhengen "vi kutter alle kostnader for å gjøre det billigst mulig for deg.."

Chess hadde nylig en kampanje der de fremstilte seg selv som et firma der man ikke bruker penger på tull og fjas til fordel for billigere ringepriser. Og det fungerer rent kommunikasjonsmessig.

Men. Og dette er et stort MEN.

Du selger jo ikke standardiserte produkter som ringetid eller strøm. Du selger custom webdesign, og det er noe helt annet. Det du kommuniserer nå er bare at du er billig og dårlig. Hvorfor skal jeg bruke penger på deg når du ikke klarer å lage noe bedre enn det der?

Mitt tips er å gjøre som meg, og heller drite i logoer. Jeg kan ikke logoer, lager ikke logoer og har ikke logoer. Jeg bruker en enkel tekst og ferdig med det. Det ser bedre ut og krever minimal innsats. Se på logoen til visitnorway.no for inspirasjon til noe som er så enkelt at alle kan lage det. SAS har samme greia.
 
Skjønner poenget, kan ikke logoer jeg heller. Hadde jeg kunnet det, hadde jeg ikke lagt fram den der. Kan jo alltids betale noen av folka på forumet til digitalpoint et par kroner også, de jobber hvis sinnsykt billig
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Logoen til et firma som har fått over 300 kunder på 2 år. Who cares about a logo ? ;)

126d1234299050-har-kvaliteten-p-logo-noe-si-mystore_left.jpg


Edit: bildet kan vell knapt kalles en logo..
 

Vedlegg

  • mystore_left.jpg
    mystore_left.jpg
    53 KB · Sett: 54
Skjønner poenget, kan ikke logoer jeg heller. Hadde jeg kunnet det, hadde jeg ikke lagt fram den der. Kan jo alltids betale noen av folka på forumet til digitalpoint et par kroner også, de jobber hvis sinnsykt billig

Har vært innom der før, og ja, tror det er sinnsykt billig... Billig (men kanskje ikke fullt like billig) er det også på 99designs.com - men der synes jeg nivået jevnt over er bedre i alle fall og desto bedre dersom man velger å bruke noen kroner. Koster uansett ikke mange kronene på et slikt sted.

Les gjerne også: Why logo design does not cost $5 - illustrasjonsbildet er jo hentet ut fra Digitalpoint også, men setter meg ikke på bakbena heller. Man får gjerne hva man betaler for og for mange kan helt sikkert et slikt rimelig alternativ funke helt ok.

Men også det peteandrej skrev var fornuftig, ikke gjør altfor mye ut av det, fokuser ikke på det rett og slett. Fokuser på webdesign. Prøv en font som Helvetica (litt mye brukt, men ser alltid ok ut) eller en mer web 2.0 aktig font (VAG Rounded f.eks) og gjør det selv. Enkelt og greit, uten noen symboler kanskje.

Måtte bare lage et kjapt eksempel som viser hva jeg mener iom at jeg hadde illustrator i gang: eksempel
 

Fredrik

Medlem
Kan vel være enig i Peters argumenter her. Forøvrig liker jeg logoer ala det affi har laget. Alternativt ser du her etter noen greie fonter og gjør som affi men beholder dine farger: Fonter

Yngve kan kanskje ha noe rett idet han sier han også. Jeg er derimot overbevist om at hans nye side genererer ennå flere kunder.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg synes en tagline hører ikke hjemme i en logo (og helst ikke i nærheten heller), og oftest er den håpløst. Som Philips' "Let's make things better" - halllo!!! Argh.
"Billig på web" gir en del dårlige inntrykk; pris er bare 1 av (minst) 4 P'r i marketing-miksen, og folk er oftest mer opptatt av kvalitet enn pris. Du trenger nok mer enn 3 ord for å forklare hvorfor du er "billig" - selv ville jeg aldri SAGT det, men fått kunden til å synes det.
Og "rimelig" er mye bedre enn "billig".

Det peterandrej skriver er jeg helt enig i.
 
Topp