Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google Chrome? Hva er det egentlig som er bra med den?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Mhm, jeg kan ikke lenger bruke Firefox pga bugs i siste versjon. Og laste ned filer er jeg avhengig av, og syns det er dumt og åpne en annen nettleser hver gang jeg finner filen jeg vil laste ned.

Må derfor velge meg en annen nettleser og bruke som standard. Jeg har lest mye dritt om Chrome, men vet ikke om jeg skal ta det seriøst. Om jeg begynner og bruke Chrome, vil jeg da ende opp med og se Google-logoen hele tiden mens jeg surfer?

Hva er det som er så bra med Chrome? Finnes det slike utvidelser til Chrome slik som vi har for FF? Hva liker du med Chrome? Fortell gjerne litt om mulighetene med denne nettleseren som vi ikke finner i IE.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det skulle jeg gjerne ha gjort Kenneth, men jeg finner ikke versjon 3 tilgjengelig for nedlasting på Mozillas nettsider. Finner kun siste versjon, 3.5.

Du vet ikke hvor jeg kan finne 3'ern? Evt, er det noen som tilfeldigvis har den liggende og kunne sendt den til meg? :)
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg fikk ikke Chrome til å fungere.
Den (kjedelige) tegneserien fortalte en del, men blir ve litt urelevant da Chrome ikke ville åpne en eneste nettside på min win7.
Har såvidt begynt å se på Opera - view->styles er litt interessant.
 

Krister

Romteknolog
Bare fordet DU har bugs med den nye firefox, så er det ikke sikkert at alle har det.

Nå er det rapportert inn at 3.5 krasjer hos noen folk, (Noe jeg ikke har opplevd) og mozilla har sagt at 3.5.1 kommer om en liten uke.

btw.. har du prøvd denne? Firefox Download Window Bug | Code Central

Det eneste dumme med Chrome er at den ikke har god støtte for plugins. Hadde den hatt firebug, adblock o.s.v hadde jeg brukt chrome i stedet for FF
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Krister skrev:
Bare fordet DU har bugs med den nye firefox, så er det ikke sikkert at alle har det.
Har jeg noen gang sagt at alle har problemer med versjon 3.5 av Firefox? Må si meg litt enig med Pong her, da jeg ikke tenker stort på dere som allerede har en fungerende versjon av Firefox når min ikke fungerer. Godt eksempel også. Denne tråden startet jeg tross alt fordi at min ikke fungerer, og spør derfor om erfaringer med Chrome. Hvordan ville du like og bruke en nettleser som ikke kan laste ned filer, og som heller ikke viser CSS riktig? Hva hadde du gjort? Ikke brydd deg og bare fortsatt og bruke den?

Takk for lenke Pong. Da slipper jeg nå heldigvis og hoppe over til en annen nettleser. :)

Et lite forsøk for og gjerne holde tråden litt i live, så må du gjerne skrive litt om hvorfor akkurat du bruker Chrome.
 
Sist redigert:

Fredrik

Medlem
Hvorfor bruker jeg Chrome som standard nettleser? Den er uten tvil den raskeste, enkleste og minimalistiske.

Har brukt Chrome siden andre dag for release og den har ikke krasjet en eneste gang. Jeg liker veldig godt oppstartsvinduet til Chrome med thumbs over mest besøkte.

Nevnte jeg at den var rask? Skikkelig rask dessuten. Den fungerer også slik at du trenger ikke ha noen toolbar eller søke i eget søkevindu. Du skriver bare ordet eller hva det er direkte i adresselinjen og trykker enter så søker du på google.

Det eneste minuset så langt er at den bare fungerer med noen nettbanker (BankID).

Forøvrig når jeg skal "jobbe" på nett. feks med SEO eller annet så bruker jeg FF med SEO toolbar og annet snacks. Men det ville vært utenkelig å bruke FF til "vanlig" surfing, der er Chrome overlegen.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Støtter HeltSikker 100% i utsagnene om Chrome.
 

hansson

Langveisfarende
Prøvde første versjon av Chrome og flere js-baserte tjenester virket ikke, blant annet nettbank, altinn og jeg hadde problemer med nett-tv (nrk bl.a.). Så jeg avinstallerte. Har begynt å snuse litt på den nå igjen ettersom siste FF kræsjer bl.a. med paypal-innlogging og lesing av rss på googles startside. Sjekker også nettsidene jeg lager, fordi andelen Chrome-brukere er økende.

Jeg liker ikke det masete oppsettet med thumbnails (som aldri oppdaterer seg), så jeg har gått over til en standard startside ved hver oppstart.

Ellers fungerer det bra, men jeg merker at den krever MYE ressurser av maskinen. På laptopen går vifte og prosessor nesten konstant når Chrome kjører. Det burde være unødvendig. Andre som opplever dette? Enkelte ganger henger det når det er mye js på siden, og det var jo spesielt for javascript Google laget denne leseren... snålt.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Firefox web browser | International versions: Get Firefox in your language

Avinnstaller og velg ett språk som har 3.0.11 som standard.
Legg inn ønsket språk etterpå.

Jeg har testet chrome litt og det er en lynkjapp nettleser, om dine behov er surfing, surfing og atter surfing på nett.
Finnes null add-ons (såhvidt jeg vet), så å sammenligne FF med chrome blir omtrent som å sammenligne brukervennligheten mellom en lada og en 2010 modell BMW. Selv om ladaen er driftsikker er det vel ikke så mange som har litt over null peiling på bil som hadde vært i tvil om valget?
 

Gaasehud

Medlem
Chrome er en fantastisk sofasurfer, mener jeg. Den er lynrask, ja – den har en super JS-motor, men denne regner/håper jeg blir brukt og kanskje forbedret i FF eller Opera. Chrome er også minimalistisk, så en flott sofasurfer (igjen). ;)

Jeg er egentlig veldig glad i Opera, men nå bruker jeg FF, litt pga. utvidelsene Web Developer og Firebug. Men det er ikke så altfor lenge til Opera 10 (kun i beta nå) er ferdig, da regner jeg med å skifte tilbake, for den er nokså revolusjonerende i forhold til nye standarder osv. :D
 

hansson

Langveisfarende
Chrome har en nifty greie på høyreklikk som imiterer noen av funksjonene til Firebug. Høyreklikk på et element og velg Inspect element - du får opp kildekode og mulighet for å slå av og på css, endre css-verdier, osv. Ikke så hakkande gale :cool:
 
Topp