Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Redigere PDF fil program?

TorsteinO

Art Director & grunder
Det der stemmer ikke helt Fredrik. En PDF er egentlig en fil som er klargjort for trykk (på en del måter ihvertfall), ved at fonter legges med, bilder posisjoneres, klippes og endres i henhold til innstillingene man har gjort når man lager pdf'en, og tekst ligger der som tekst, og i fila står det så instruksjoner til dataen om hvor stor tekst skal være, hvor mye mellomrom det skal være, hvilken font som skal brukes, osv.

Du har sikkert lagt merke til at du kan markere tekst i en PDF (litt avhengig av hvilket program du bruker til å åpne den)? Dette er selvsagt fordi teksten fremdeles ligger der som tekst, ikke bare et bilde e.l.

Man kan fint redigere pdf'er, slette/endre tekst, fjerne bilder, kopiere ut bilder, litt mer klønete enn word er det, men fullt mulig. F.ex. med det mest "selvsagte" programmet av alle: fullversjonen av Acrobat.
 

zapotek

Medlem
Stemmer det som Atomet skriver, imidlertid hender det man støter på .pdf filer som er låst av forfatteren. (Det finnes programmer som kan åpne slik filer, prøv å google "pdf unlocker").
 

i-net

Medlem
Det jeg i grunn lurer på er om noen faktisk har prøvd noen av disse pdf editorene som man finner i google. Det å lage PDF filer er ikke noe problem, da bruker jeg word, og det å konvertere til pdf er heller ikke spørsmålet.

Mitt problem er at jeg har en rekke pdf filer som inneholder elementer (for det meste tekst, men også noen bilder i bunn/topp tekst som må redigeres). Siden ingen har anbefalt noe på erfaringsbasert grunnlag, blir jeg selvsagt nødt til å prøve noen programmer å se.. allegretto: det var et fint tips :D
 
Topp