Kjapp og trygg hosting for Wordpress

På tide å oppgradere forumet?

selbekk

Medlem
Hei,

kjempejobb på forumet Tonny. Kan vi bli littegrann mer moderne slik at vi ikke ser ut som et forum fra 90-tallet? Det må da virkelig være noen som har laget en litt mer tilnærming til et forum enn dette?
 

adeneo

Medlem
Alt koster vel, forumet kjører på vBulletin 3.8.7, men vBulletin 5 Connect er tilgjengelig for noen lapper, pluss maaange timer for å få alt på plass osv.

Ellers så er phpBB gratis, men ser strengt tatt ut som noe fra 80-tallet i forhold, med mindre man bruker ti årsverk på å kustomisere det.

IP Board er vel kanskje det beste, men koster litt igjen, pluss at det sikkert er mye jobb å flytte alt over.

If it works, never ever ever ever change it !
 

selbekk

Medlem
1 - et mer moderne design
2 - bedre markup (for eksempel som på github)
3 - ajax posting
4 - ingen limit på PM
5 - responsivt så jeg kan få best mulig opplevelse på ipaden
6 - mulighet til å legge ved bilder (og flere per post)
7 - bedre profil
8 - bedre gamification og awards som driver forumet fremover
Etc...
 

Finanssans

Medlem
Et forum uten denne glippen:

gleppe.jpg


Har opphengt meg i denne, så jeg legger merke til den hver gang jeg er innom :)
 

spikre

peterhamre.no
Liker designet. Ny "moderne" design ser naturligvis bedre ut, men har en masse ulemper som er typisk:
- Lang lastetid
- Mindre tydelig struktur
- Vanskeligere å finne funksjoner
- Bruker ikoner istedenfor bokstaver

I et forumet er det tross alt innholdet som teller. Det gjelder forøvrig overalt etter min mening...
 

selbekk

Medlem
Et attraktivt design tiltrekker seg attraktivt innhold i et forum, spør du meg. Gjør det mest mulig strømlinjeformet, så er det enklere å bidra med svar etc.
 

eplebiten

Medlem
Tonny. Jeg har selv en 5-lisens og jeg har bestemt meg for at jeg ikke kommer til å fortsette med vBulletin. 3.8.x var den siste utgaven av vB med god ytelse, og vB har bare blitt tregere med 4 og 5.

Om du skal bruke en ren forumløsning er XenForo en betydelig raskere løsning. BareBlogg.no bruker XenForo.

IPB er etter min mening en bedre løsning (Diskusjon.no bruker IPB), og det er ikke så vanskelig å konvertere innholdet med et script som Invision leverer. De kan også hjelpe med dette om det skulle oppstå noen problemer.

En spennende mulighet med IPB nå er IP.Connect som gjør enklere å koble sammen flere systemer slik at disse for eksempel kan dele brukere.
 

Tony J

Alle skal få
Eplebiten : Tregere, eller bedre og krever mer ressurser? Prøvde du det på en god dedikert server / VPS, eller på et webhotell? Mener dette bør spille inn på en slik vurdering.
 
Topp