Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Skulle Webforumet hatt en "Live Chat"?

Tony J

Alle skal få
Hei. Jeg er Tony, ikke Tonny, og lurer på følgende:

Skulle Webforumet hatt en egen chat på forumet?

Personlig så synes jeg det kunne vært litt artig.

Et eksempel på en chat plugin for vbulletin:

https://www.envolve.com/docs/vbulletin-chat-plugin.html

Så er det bare å kommentere "YES" på dette og påvirke ToNNy til å ta steget.

Er det ikke slik det funker? Konge.
 

Tony J

Alle skal få
Skal dette bli realitet er vi avhengig av mye flere interesserte. En chat jeg ser for meg er en som ligner på facebook-chat, hvor folk som er venner her på forumet kan snakke direkte sammen uten å må via meldinger. Man kan se hvem som er online og kontakte vedkommende dersom man har noe man ønsker å snakke om.
 

Bjørnar

Gründer
har vært forsøkt før, men blitt sablet ned av (tidligere) eier, i frykt for at det konkurrerer med forumet. det er jo selvsagt bare tøys, men vet ikke hva Tonny tenker.
 

Tony J

Alle skal få
har vært forsøkt før, men blitt sablet ned av (tidligere) eier, i frykt for at det konkurrerer med forumet. det er jo selvsagt bare tøys, men vet ikke hva Tonny tenker.

Jeg tror det blir helt motsatt, at forumet får mye mer og lengre aktivitet samt flere medlemmer og tilfører eier flere annonsekroner.
 

Tonny Kluften

Administrator
Morn, fint at folk engasjerer seg i hvordan WF skal være.

Ang. chat.

Kun èn person vil ha glede av problemløsing på chat. Alle andre WF-lesere vil ikke få glede av at nettopp det problemet ble løst.

Jeg har en ganske klar oppfatning av at folk som finner WF for første gang gjør det via søkemotorer. Hvis problemløsing foregår på chat så vil ikke søkemotorene ha noe å levere til de som søker.
 

Tony J

Alle skal få
Morn, fint at folk engasjerer seg i hvordan WF skal være.

Ang. chat.

Kun èn person vil ha glede av problemløsing på chat. Alle andre WF-lesere vil ikke få glede av at nettopp det problemet ble løst.

Jeg har en ganske klar oppfatning av at folk som finner WF for første gang gjør det via søkemotorer. Hvis problemløsing foregår på chat så vil ikke søkemotorene ha noe å levere til de som søker.

Chat vil ikke ta bort noe som helst av problemløsninger, iallfall ikke som allerede i dag går via private meldinger og via andre kanaler som brukerne har opprettet seg i mellom. Som jeg nevnte over: Chat er kun for de som har _vennskap_ på forumet. Det er snakk om "person til person" chat. Ikke et chatroom hvor alle kan delta. Det er snakk om direkte prating mellom venner only. Det blir veldig kjekt for løst prat som "Hva skjer" etc. En helt genial måte til å få folk til å ha mer liggetid på forumet. Og som med alt, det burde forsøkes en periode før man konkluderer med noe. Du har verktøy til å måle aktivitet og du finner fort ut om det er hold i argumentet ditt dersom du hadde forsøkt dette en periode :)
 
Topp