Gå Tilbake   Webforumet.no > Webforumet > Ris og ros til WF
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Ris og ros til WF Har du noe på hjertet ang. forumet? Ta det her. Vi setter stor pris på tilbakemeldinger og forslag.

Svar
Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Ulest 2nd October 2009, 04:50
Standard   IRC-kanal??

Sjefskoder sin avatar
<Coder with source-force>

Ble medlem: Sep 2009
Sjefskoder is a jewel in the roughSjefskoder is a jewel in the roughSjefskoder is a jewel in the roughSjefskoder is a jewel in the rough
Send en melding på MSN til Sjefskoder

Som en ivrig bruker av diverse irc-kanaler så kom jeg å tenke på at det kunne vært kult å ha en egen webforumet-kanal..

Eller hva sier dere?
Svar med sitat
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Ulest 2nd October 2009, 05:08
Standard  

mattisaas sin avatar
Forumgartner

Ble medlem: May 2008
mattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to all

Dette spørsmålet er tidligere stilt, og fikk et klart nei fra ledelsen. Så det tror jeg du kan glemme fort som sist.
  #3 (permalink)  
Ulest 2nd October 2009, 05:16
Standard  

Sjefskoder sin avatar

Sjefskoder is a jewel in the roughSjefskoder is a jewel in the roughSjefskoder is a jewel in the roughSjefskoder is a jewel in the rough

ahhh...

Det visste jeg ikke gitt
Svar med sitat
  #4 (permalink)  
Ulest 2nd October 2009, 09:58
Standard  

Bjørnar sin avatar
Gründer

Ble medlem: Aug 2008
Bjørnar is a glorious beacon of lightBjørnar is a glorious beacon of lightBjørnar is a glorious beacon of lightBjørnar is a glorious beacon of lightBjørnar is a glorious beacon of lightBjørnar is a glorious beacon of light
Send en melding på MSN til Bjørnar

nå er det vel nye eiere siden sist, men måten WF reagerte på forrige gang gjør at jeg nesten ikke tør å åpne kjeften i denne tråden.
Svar med sitat
  #5 (permalink)  
Ulest 2nd October 2009, 18:55
Standard  

mattisaas sin avatar
Forumgartner

Ble medlem: May 2008
mattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to all

Tror vi lar den ligge, ja, jebbis. Greit å ha noe håndfast i etterkant, samt at forumet blir den kjappeste og beste ressursportalen, at WF ikke blir helt borte pga. IRC. Dessuten er vel ikke alle her så 90-talls at de fortsatt holder på med IRC?
  #6 (permalink)  
Ulest 2nd October 2009, 21:34
Standard  

Medlem

Ble medlem: Aug 2009
let100 is on a distinguished road

Sitat:
Opprinnelig skrevet av mattisaas Vis innlegg
Tror vi lar den ligge, ja, jebbis. Greit å ha noe håndfast i etterkant, samt at forumet blir den kjappeste og beste ressursportalen, at WF ikke blir helt borte pga. IRC. Dessuten er vel ikke alle her så 90-talls at de fortsatt holder på med IRC?
Irc bruker jeg daglig! Jeg stemmer ja, men blir nok nedstemt
Svar med sitat
  #7 (permalink)  
Ulest 3rd October 2009, 11:30
Standard  

hansvh sin avatar
Medlem

Ble medlem: Nov 2008
hansvh has a spectacular aura abouthansvh has a spectacular aura about
Send en melding på ICQ til hansvh Send en melding på MSN til hansvh Send en melding via Skype™ til hansvh

IRC er genialt, men jeg tror ikke dette forumet er stort nok til å ha en aktiv kanal. Til sammenligning er #root.no populert av 15 personer akkurat nå, og ingen har sagt noe på kanalen på måndesvis.
  #8 (permalink)  
Ulest 3rd October 2009, 20:08
Standard  

Mr Vest sin avatar
Sjefen over alle sjefer!

Ble medlem: Feb 2007
Mr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to behold

Jeg syns heller ikke det er noen kjempeidé med en irc-kanal hvor man faktisk begynner med store diskusjoner, men en irc-kanal hvor man ta tullprat ser ikke jeg noe galt med. Tullprat er det jo mange som ikke liker at det kommer for mye av i forumet enda en god del av medlemmene liker og prate tull.

For at noe slikt skulle vært aktivt tror jeg faktisk også at den måtte vært integrert i forumet også, gjerne i sidebar til høyre som kommer om en stund. Og installere Irc fordi man vil chatte syns jeg er teit. Er det virkelig så mange som bruker det som en chattekanal enda?
Svar med sitat
  #9 (permalink)  
Ulest 3rd October 2009, 22:09
Standard  

Sjefskoder sin avatar

Som den ubernerd jeg er så bruker jeg irc når jeg kjeder meg eller trenger en liten pause fra programmeringen.. da er det godt å ta seg en kaffe og sitte å prate surr på irc...
Svar med sitat
  #10 (permalink)  
Ulest 3rd October 2009, 23:32
Standard  

Keanu sin avatar
Geek

Ble medlem: Jan 2007
Keanu is just really niceKeanu is just really niceKeanu is just really niceKeanu is just really niceKeanu is just really nice

Enig med sjefskoder her, og sier som sist gang IRC ble diskutert.

IRC vil ikke bli noen konkurrent til WF. Det aller meste som diskuteres på IRC passer uansett ikke i et forum, og det fleste som diskuteres på et forum passer ikke på IRC. Det vil bli som å si at vi ikke får bruker #webforumet på twitter, og diskutere der.

Selv er jeg ikke så mye på IRC for tiden, men jeg mener fortsatt at det er den suverent beste måten å chatte på.
Svar med sitat
  #11 (permalink)  
Ulest 2nd November 2009, 22:13
Standard  

webmoney sin avatar
Søkemotoroptimist

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Sandefjord
webmoney is a name known to allwebmoney is a name known to allwebmoney is a name known to allwebmoney is a name known to allwebmoney is a name known to allwebmoney is a name known to all
Send en melding på ICQ til webmoney Send en melding på AIM til webmoney Send en melding på MSN til webmoney Send en melding på Yahoo til webmoney Send en melding via Skype™ til webmoney

Bra forslag, egentlig. Noen som aner hvordan man setter opp en egen kanal på IRC?
  #12 (permalink)  
Ulest 2nd November 2009, 23:06
Standard  

Helge sin avatar
Feed:
Profesjonell Googlesøker

Ble medlem: Dec 2007
Sted: Haugesund
Helge is a glorious beacon of lightHelge is a glorious beacon of lightHelge is a glorious beacon of lightHelge is a glorious beacon of lightHelge is a glorious beacon of lightHelge is a glorious beacon of light
Send en melding på MSN til Helge Send en melding via Skype™ til Helge

egen kanal? ingen problem... du går inn på kanalen på serveren du er på

alt etter hva slags server det er...

Gi beskjed hvilken server kanalen skal være på, så joiner jeg jeg
  #13 (permalink)  
Ulest 2nd November 2009, 23:30
Standard  

i-net sin avatar
Aktivt medlem

Ble medlem: Sep 2007
i-net will become famous soon enoughi-net will become famous soon enough

Jeg stemmer for en integrert irc kanal på webforumet.no også = den beste løsningen
  #14 (permalink)  
Ulest 3rd November 2009, 00:08
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Horten
Tonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud of

Eneste løsningen for en offisiell webforumet.no kanal blir å integrere en chat her på forumet. Hvordan gjør man det?
Svar med sitat
  #15 (permalink)  
Ulest 3rd November 2009, 00:58
Standard  

Alf Alf er ikke aktiv
Medlem

Ble medlem: Nov 2009
Alf will become famous soon enough

Det finnes veldig mange chat tjenester der du kan lage ditt eget rom og embed det i forumet. F.eks. med chat i menyen øverst på forumet, eller som popup.

Men som sagt veldig mange gratis tilbydere.

Gabbly
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Hadde det ikke vært flott med en irc kanal for oss internett entreprenører? skogtrollet Generell snakk og svada 21 23rd March 2009 03:47

Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO

Webforumet.no utvikles av tonny.no | qts.no hjemmeside | Sponset av Mine matoppskrifter