Gå Tilbake   Webforumet.no > Markedsføring > Søkemotoroptimalisering (SEO)
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Søkemotoroptimalisering (SEO) Generell Søkemotoroptimaliserings (SEO) diskusjon. Diskuter SEO-strategier, triks og tips, søkemotoroptimaliserings-bøker, rankeringer osv.

Svar
Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Ulest 21st January 2012, 23:15
Standard   2 ords domene med over 18.000 lokale søk

Medlem

Ble medlem: Jul 2011
Tony is on a distinguished road

Har funnet et 2 ords .no domene med over 18.000 eksakte lokale søk pr mnd.
Google AdWords forteller meg at konkurransen i denne nisjen er "høy".

Er det gitt at et slikt domene har et godt grunnlag for å generere inntekter da?

Tony (har nettopp begynt å lekt meg med adwords)
Svar med sitat
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Ulest 21st January 2012, 23:22
Standard  

Medlem

Ble medlem: Oct 2009
Erlend will become famous soon enoughErlend will become famous soon enough

Nei
  #3 (permalink)  
Ulest 22nd January 2012, 09:47
Standard  

Medlem

Ble medlem: Jan 2007
picxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud of

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Tony Vis innlegg
Er det gitt at et slikt domene har et godt grunnlag for å generere inntekter da?
Det beror jo helt på hvilke inntektsmuligheter du har i nisjen.
Det at det er såpass mange søk og stor konkurranse betyr jo ikke annet enn at det er et populært søkeord, hvor mange har indekserte sider med akkurat dette søkeordet.
Hvilke inntektsmuligheter det samme søkeordet har for deg er det kun du som kan vurdere.
Svar med sitat
  #4 (permalink)  
Ulest 22nd January 2012, 13:42
Standard  

Medlem

Sitat:
Opprinnelig skrevet av picxx Vis innlegg
Det at det er såpass mange søk og stor konkurranse betyr jo ikke annet enn at det er et populært søkeord, hvor mange har indekserte sider med akkurat dette søkeordet.
Hvilke inntektsmuligheter det samme søkeordet har for deg er det kun du som kan vurdere.
Oki, så domenet som inneholder disse to ordene i riktig rekkefølge vil ikke ha noe direkte SEO verdi? Det har kun verdi hvis det er lett og huske og beskrivende for nisjen og evnt de som prøver å trykke domenet direkte i browsebaren?

Hvis jeg har 2 domener sex.no og visomlikersex.no med samme relevant innhold rettet mot sex etc. Vil ikke domenet sex.no (hvis det er dobbelt så mange eksakt søk enn "vi som liker sex" automatisk komme høyere opp på rankinga dersom det søkes etter kun "sex" ?

Tony
Svar med sitat
  #5 (permalink)  
Ulest 22nd January 2012, 13:59
Standard  

Medlem

picxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud of

Sitat:
Oki, så domenet som inneholder disse to ordene i riktig rekkefølge vil ikke ha noe direkte SEO verdi?
Trodde du mente penger/verdier når du skrev "generere inntekt" og ikke SEO verdi.
Det er jo to helt vidt forskjellige ting.
Svar med sitat
  #6 (permalink)  
Ulest 22nd January 2012, 14:20
Standard  

Medlem

Sitat:
Trodde du mente penger/verdier når du skrev "generere inntekt" og ikke SEO verdi.
Det er jo to helt vidt forskjellige ting.
Men jeg trenger å vite om domene har SEO verdi ut i fra søkemotorer som google.
Google sier at det er 2 ord som blir søkt på 18.000 ganger i mnd. Mitt domene
har disse 2 ordene, og da lurer jeg på om det gir noen seo effekt.

F.eks, jeg antok at de som registrerte domenet "tjenepenger.no" fikk besøkende pga
mange søker etter "tjene penger" på google og da at domenet fikk en boost pga navnet.

For meg er bra seo/rangering = besøk = inntekter, men jeg tenker vel kanskje for enkelt?

Tony
Svar med sitat
  #7 (permalink)  
Ulest 22nd January 2012, 15:02
Standard  

Medlem

Sitat:
F.eks, jeg antok at de som registrerte domenet "tjenepenger.no" fikk besøkende pga
mange søker etter "tjene penger" på google og da at domenet fikk en boost pga navnet
Ja, det stemmer, men ikke helt uten videre.
Lager du en god side vil selvsagt også domenenavnet være en av faktorene i SEO'en.
Svar med sitat
  #8 (permalink)  
Ulest 22nd January 2012, 15:04
Standard  

Medlem

Sitat:
Ja, det stemmer, men ikke helt uten videre.
Lager du en god side vil selvsagt også domenenavnet være en av faktorene i SEO'en.
Oki, men da registrerer jeg domenet, så får dette bli et læreprosjekt
Svar med sitat
  #9 (permalink)  
Ulest 22nd January 2012, 16:35
Standard  

Nykommer

Ble medlem: Jan 2012
KennyBanja is on a distinguished road

Sitat:
"Stor konkurranse" har ingenting med indekserte sider å gjøre, det betyr simpelten at det er stor konkurranse blant Adwords annonsører om akkuratt dette søkeordet.

For å sjekke hvor lett det eventuelt blir å rangere høyt i google for søkeordet må du derfor sjekke de som ligger der i dag, hvorvidt de er godt optimiserte for søkeordet ditt, PR, hvor mange backlinks de har osv osv. Har du det eksakte søkeordet i domene og samtidig gjør god "on site SEO" så har du et godt utgangspunkt (hvor mye annen SEO som må gjøres i tillegg avhenger da av konkurransen).
Svar med sitat
  #10 (permalink)  
Ulest 22nd January 2012, 17:52
Standard  

Medlem

Sitat:
Opprinnelig skrevet av KennyBanja Vis innlegg
"Stor konkurranse" har ingenting med indekserte sider å gjøre, det betyr simpelten at det er stor konkurranse blant Adwords annonsører om akkuratt dette søkeordet.
Ja, jeg skrev noe feil der, men de to tingene har gjerne en meget tett sammenheng.
Svar med sitat
  #11 (permalink)  
Ulest 23rd January 2012, 15:42
Smile   Seo og domenenavn

timepoint sin avatar
Medlem

Ble medlem: Nov 2011
Sted: Oslo
timepoint is on a distinguished road

Google har alltid lagt mye vekt på EXACT DOMAIN MATCH.

Det teller forsatt, men vektes nå ned, mens kvalitetsfaktorer vektes opppver.
Eks. var det de som bestilte domener som MemorialDay2011.com osv. Som fikk førsteplass umiddelbart. De var kun relevante 1 år, og var laget kun for å få spinn i en kort periode.

Uansett vil jeg alltid anbefale å ha 1 eller 2 av de viktigste søkeordene i domenenavnet ditt. Si fra når nettsiden din er LIVE.
Svar med sitat
  #12 (permalink)  
Ulest 23rd January 2012, 18:53
Standard  

Medlem

Sitat:
Opprinnelig skrevet av timepoint Vis innlegg
Google har alltid lagt mye vekt på EXACT DOMAIN MATCH.

Det teller forsatt, men vektes nå ned, mens kvalitetsfaktorer vektes opppver.
Eks. var det de som bestilte domener som MemorialDay2011.com osv. Som fikk førsteplass umiddelbart. De var kun relevante 1 år, og var laget kun for å få spinn i en kort periode.

Uansett vil jeg alltid anbefale å ha 1 eller 2 av de viktigste søkeordene i domenenavnet ditt. Si fra når nettsiden din er LIVE.
Takker, men til min store skuffelse så jeg at jeg bomma med en bokstav når jeg skrev inn "billige flybiletter". Det skulle være "billige flybilletter" . Eksakt søk sank fra 18.100 til ca 500. DOUGH!

Trodde jeg hadde et kongedomene på g ei stund her

Men får vente til hovedprosjektet er lansert heller, trenger vel en god del seotips der

Tony
Svar med sitat
  #13 (permalink)  
Ulest 23rd January 2012, 18:58
Standard  

Medlem

Ble medlem: Oct 2009
Erlend will become famous soon enoughErlend will become famous soon enough

Tony:
Du burde heller fokusere på godt innhold enn domenenavnet. Domenenavn har ikke like mye å si for SEO lenger. Content is king
  #14 (permalink)  
Ulest 23rd January 2012, 19:04
Standard  

Medlem

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Erlend Vis innlegg
Tony:
Du burde heller fokusere på godt innhold enn domenenavnet. Domenenavn har ikke like mye å si for SEO lenger. Content is king
Jepp, i will do it captain!

Tony
Svar med sitat
  #15 (permalink)  
Ulest 24th January 2012, 00:22
Standard  

Medlem

Ble medlem: Oct 2008
moneymaker is on a distinguished road

Sitat:
Takker, men til min store skuffelse så jeg at jeg bomma med en bokstav når jeg skrev inn "billige flybiletter". Det skulle være "billige flybilletter" . Eksakt søk sank fra 18.100 til ca 500. DOUGH!

Trodde jeg hadde et kongedomene på g ei stund her

Men får vente til hovedprosjektet er lansert heller, trenger vel en god del seotips der

Tony
Naah trenger ikke å være HELT på bærtur selv om du bomma på en bokstav da. Men uansett er sikkert konkurransen for det søkeordet så heavy at du kanskje ikke kommer til å tjene så veldig mye på domenet uansett..

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Hvilke norske messer finnes det? (Nasjonale og lokale) picxx Generell business 6 13th October 2011 19:23
Lokale til leie - kristiansand tde Kjøp, salg og byttehandel 0 20th January 2011 11:10
Fritt ords bloggpris Tonny Kluften Blogging 6 6th October 2010 10:47
Se utenlandske og lokale AdWords-resultat Epsilon Produkter og verktøy 0 26th January 2010 22:14
Komme i kontakt med lokale bedrifter (networking) Kenneth Dreyer Generell business 1 16th November 2009 15:31

Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO

Webforumet.no utvikles av tonny.no | qts.no hjemmeside | Sponset av Mine matoppskrifter