|
|||||||
| Søkemotoroptimalisering (SEO) Generell Søkemotoroptimaliserings (SEO) diskusjon. Diskuter SEO-strategier, triks og tips, søkemotoroptimaliserings-bøker, rankeringer osv. |
|
| Tilbakelenk | Trådverktøy | Søk i denne tråden | Visningsmoduser |
|
|||
|
Har funnet et 2 ords .no domene med over 18.000 eksakte lokale søk pr mnd.
Google AdWords forteller meg at konkurransen i denne nisjen er "høy". Er det gitt at et slikt domene har et godt grunnlag for å generere inntekter da? Tony (har nettopp begynt å lekt meg med adwords) |
| Sponsede annonser |
|
|||
|
Nei
|
|
|||
|
Sitat:
Det at det er såpass mange søk og stor konkurranse betyr jo ikke annet enn at det er et populært søkeord, hvor mange har indekserte sider med akkurat dette søkeordet. Hvilke inntektsmuligheter det samme søkeordet har for deg er det kun du som kan vurdere. |
|
|||
|
Sitat:
Hvis jeg har 2 domener sex.no og visomlikersex.no med samme relevant innhold rettet mot sex etc. Vil ikke domenet sex.no (hvis det er dobbelt så mange eksakt søk enn "vi som liker sex" automatisk komme høyere opp på rankinga dersom det søkes etter kun "sex" ? Tony |
|
|||
|
Sitat:
Det er jo to helt vidt forskjellige ting. |
|
|||
|
Sitat:
Google sier at det er 2 ord som blir søkt på 18.000 ganger i mnd. Mitt domene har disse 2 ordene, og da lurer jeg på om det gir noen seo effekt. F.eks, jeg antok at de som registrerte domenet "tjenepenger.no" fikk besøkende pga mange søker etter "tjene penger" på google og da at domenet fikk en boost pga navnet. For meg er bra seo/rangering = besøk = inntekter, men jeg tenker vel kanskje for enkelt? Tony |
|
|||
|
Sitat:
Lager du en god side vil selvsagt også domenenavnet være en av faktorene i SEO'en. |
|
|||
|
Oki, men da registrerer jeg domenet, så får dette bli et læreprosjekt
|
|
|||
|
Sitat:
For å sjekke hvor lett det eventuelt blir å rangere høyt i google for søkeordet må du derfor sjekke de som ligger der i dag, hvorvidt de er godt optimiserte for søkeordet ditt, PR, hvor mange backlinks de har osv osv. Har du det eksakte søkeordet i domene og samtidig gjør god "on site SEO" så har du et godt utgangspunkt (hvor mye annen SEO som må gjøres i tillegg avhenger da av konkurransen). |
|
|||
|
Ja, jeg skrev noe feil der, men de to tingene har gjerne en meget tett sammenheng.
|
|
|||
|
Sitat:
. Eksakt søk sank fra 18.100 til ca 500. DOUGH!Trodde jeg hadde et kongedomene på g ei stund her ![]() Men får vente til hovedprosjektet er lansert heller, trenger vel en god del seotips der ![]() Tony |
|
|||
|
Tony:
Du burde heller fokusere på godt innhold enn domenenavnet. Domenenavn har ikke like mye å si for SEO lenger. Content is king |
|
|||
|
Sitat:
| Visningsmoduser | |
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd startet av | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Hvilke norske messer finnes det? (Nasjonale og lokale) | picxx | Generell business | 6 | 13th October 2011 19:23 |
| Lokale til leie - kristiansand | tde | Kjøp, salg og byttehandel | 0 | 20th January 2011 11:10 |
| Fritt ords bloggpris | Tonny Kluften | Blogging | 6 | 6th October 2010 10:47 |
| Se utenlandske og lokale AdWords-resultat | Epsilon | Produkter og verktøy | 0 | 26th January 2010 22:14 |
| Komme i kontakt med lokale bedrifter (networking) | Kenneth Dreyer | Generell business | 1 | 16th November 2009 15:31 |