Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Høyere pagerank av å lenke

metallian

Medlem
Nja...... dersom vi følger tankegangen om at google skal prøve å være litt som brukerne- at man har noen utlinker til relevante autoritetssider tror jeg ikke det skader heller asbsolutt- og jeg syns ofte det er naturlig å linke til f.eks wiki, aviser etc for kildehenvisning....
 

hvaer

Medlem
Er det sant at man kan få høyere pagerank av å lenke til en nettside med høy pagerank?:confused:

For eksempel om jeg lenker til Wikipedia eller Facebook?

Det er ingen tvil om at google liker utlenker til seriøse sider. Men Pagerank skal du bare gi blaffen i. Det viktigste du skal tenke på er at du skal ha en aktiv og levende side. Om du ikke har det, så er det i dag svært vanskelig å ranke, uavhengig hva slags pagerank du måtte ha.
 

valdi

Medlem
Tror nok du får høyere pagerank om Wiki eller Facebook linker til deg:)
 

Carl82

Medlem
Er det sant at man kan få høyere pagerank av å lenke til en nettside med høy pagerank?:confused:

For eksempel om jeg lenker til Wikipedia eller Facebook?

Link gjerne til sider du mener er relevante for brukere av dine sider, men ikke for mange. Usikker på effekt, men det har tidligere vært diskutert om utgående lenker til rette sider kan påvirke positivt. Jeg har i hvert fall ikke hørt noe negativt rundet dette.
 

timepoint

Medlem
Høyere pagerank med linker til andre relevante nettsider

Hei.

Et interessant spørsmål.

Flere har en teori om at Google belønner utgående lenker.
Se også:
Google PageRank - Outbound Links

Så har du et nettsted om Studier i Utlandet, så tror jeg linker til alle mulige nettsider som omhandler Studier i utlandet er bra for brukeren, og det er brukeren Google som oftest tar hensyn til ( og annonsørene..). Linker til Facebook og Wiki tror jeg hjelper hvis linkene er til relevante undersider på disse.


Test å se.

Dette er også en interessant teori. Om hva Google kan gjøre for å skape bedre SERPS ved å legge inn "limits" på Brands.
Google Taxonomic Search And SEO Affirmative Action
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Det er jo en viss logikk i det med GODE utgående linker, om enn ikke ved at google automatisk belønner deg for linkene: Hvis disse linkene gjør sidene dine BEDRE og mer NYTTIGE for brukerne, så er det mer sannsynlig at flere igjen vil bruke sidene og linke til deg, og dermed får du (indirekte) mer google-love av å ha gode utgående linker.

Nå er ikke SEO mitt fag, så fåglarna vet om dette holder 100% og om det kanskje kan være noen negative sider ved saken (f.ex. blir det vel mindre linkjuice pr link jo flere linker du har, så hvis du bruker sidene til å bygge opp andre av dine egne sider kan det vel hende at det ikke er så smart) som oppveier de positive, men det er ihvertfall en viss logikk i det.
 
Topp