Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lenking fra egne nettsider

Tonny Kluften

Administrator
Drømmen til Google er jo at lenker kun skal komme fra sider hvor lenkene er viktige og nyttige og naturlige å ha der. Men hvis man har 40 nettsteder med diverse temaer, og lenker fra dem til en enkelt nettside med diverse temaer så liker ikke Google det fordi det ikke er "naturlig" lenking å lenke fra egne nettsider.
Men i virkeligheten kunne faktisk lenkene være både viktige og nyttige og naturlige å ha der hvis noen andre eide nettstedene!
Hvordan kan Google løse det problemet, de liker nyttige lenker, men ikke lenker fra egne nettsteder. Det er motstridende.
 

Ole Avranden

utvandret
Google sier ikke at de ikke liker lenker fra egne nettsteder. De misliker derimot mengder av lenker fra egne nettsteder. (Ref Matt sjøl.)
Så hvis det er naturlig å lenke, så lenker du. Men det spørs om du har 40 egne nettsteder det vil være naturlig å lenke fra, til et annet som også er ditt.

Syretesten er: Ville du lenket hvis det var til en konkurrent? Hvis ja, så er den naturlig ;)
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg har 100 nettsteder det er naturlig å lenke fra :)
Et praktisk eksempel er Webforumet.no/nytte som har artikler om alt mulig, eller Agurkposten.no. Man kan lenke til kjendispost fra kjendissider, matpost fra matsider, kinapost fra kinasider osv osv.
Men jeg kan ikke gjøre det, selv om lenkene passer perfekt og gjør postene det lenkes fra ende bedre. Det at jeg ikke kan gjøre det er forsåvidt greit nok når jeg vet om det, det hadde vært verre om jeg ikke hadde visst om det og kjørt alle nettsteder i senk i googleserp.

Det jeg lurer på er hvordan Google kunne løst problemet sitt, altså tillatt egenlenking i et stort antall når lenkene er gode og nyttige for leserne.
 

zapotek

Medlem
Det jeg lurer på er hvordan Google kunne løst problemet sitt, altså tillatt egenlenking i et stort antall når lenkene er gode og nyttige for leserne.

Fra Googles synspunkt måtte det være å ikke tilegne lenkene noen som helst SEO-verdi (verken ødelegge eller bedre rankingen).
 
Topp