Gå Tilbake   Webforumet.no > Markedsføring > Søkemotoroptimalisering (SEO)
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Søkemotoroptimalisering (SEO) Generell Søkemotoroptimaliserings (SEO) diskusjon. Diskuter SEO-strategier, triks og tips, søkemotoroptimaliserings-bøker, rankeringer osv.

Svar

Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Gammel 14th April 2009, 22:42
Standard   Utforming av tittel-tag på side med tanke på SEO/merkevarebygging

nag nag er ikke aktiv
Medlem

Ble medlem: Jan 2009
Sted: Oslo
nag will become famous soon enough

Hvordan bør man utforme tittelen på en webside med tanke på SEO (og kanskje litt med tanke på merkevarebygging)

jeg ser for meg tre alternativer:
1. Domene.no - "Dette er tittelen på siden"

2. "Dette er tittelen på siden" - Domene.no

3. Ikke inkludere domenet i tittelen

Er det noen forskjell på disse i forhold til SEO? (jeg antar da selvsagt at selve beskrivelsen er den samme i alle tilfellene) og hva ville dere brukt?

Jeg tenker som så, at ved å sette domenet først i tittelen, så vil folk lettere legge merke til domene, og av den grunn kanskje lettere rote seg tilbake til siden ved en senere anledning. Det vil også stå først i resultatene til Google, og kan kanskje skjule den viktige delen av budskapet litt? og sist, dersom mange kjenner til domenet vil man kanskje lettere bli lagt merke til i søkeresultatene når folk lett ser ett domene som de kjenner (lettere å se når det står først i tittelen)?

Ser for meg at jeg bruker domenet først på alle viktige sider, men feks i forumtåder så er det kanskje like greit at tittelen på ett innlegg kommer først i tittelen på siden?

Jeg klarer ikke å besemme meg....
Svar med sitat
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Gammel 14th April 2009, 22:44
Standard  

Tonny sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Horten
Tonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud of

Jeg ville valgt nr. 3.
Og hvis du driver merkevarebygging ville jeg hatt med domenet også.

Sist endret av Tonny : 15th April 2009 kl 11:11.
Svar med sitat
  #3 (permalink)  
Gammel 14th April 2009, 22:53
Standard  

nag nag er ikke aktiv
Medlem

Ble medlem: Jan 2009
Sted: Oslo
nag will become famous soon enough

jeg glemte ett siste moment, når man har mange åpne "taber" i nettleseren så vil tittelen på siden vises på hver tab, står domene først så vil man lettere se hvilke side det er, men det er kanskje ikke ett stort poeng?
Svar med sitat
  #4 (permalink)  
Gammel 14th April 2009, 23:24
Standard  

mattisaas sin avatar
Forumgartner

Ble medlem: May 2008
mattisaas is a glorious beacon of lightmattisaas is a glorious beacon of lightmattisaas is a glorious beacon of lightmattisaas is a glorious beacon of lightmattisaas is a glorious beacon of lightmattisaas is a glorious beacon of light

Synes denne metoden funker for SEO, når man finner den fram i SERP og for utseendes skyld:
Slik mekker du fjordland | Oppskriftsiden.tld
Tåpelig eks., men illustrerer hva jeg mener.
  #5 (permalink)  
Gammel 15th April 2009, 02:33
Standard  

hyperion sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2008
hyperion is a jewel in the roughhyperion is a jewel in the roughhyperion is a jewel in the roughhyperion is a jewel in the rough

Jeg ville valgt nr. 1, rett og slett fordi jeg synes det er den ryddigste og "peneste" måten å gjøre det på.
Svar med sitat
  #6 (permalink)  
Gammel 15th April 2009, 06:57
Standard  

Fredrik sin avatar
Medlem

Ble medlem: May 2008
Sted: Lillestrøm
Fredrik is a jewel in the roughFredrik is a jewel in the roughFredrik is a jewel in the roughFredrik is a jewel in the rough

Jeg på min side har en formening om at CTR i google blir høyere dersom søkeordet står først og domenenavnet kommer etterpå. Altså forslag 2.
  #7 (permalink)  
Gammel 15th April 2009, 11:08
Standard  

Medlem

Ble medlem: Apr 2008
zapotek is a name known to allzapotek is a name known to allzapotek is a name known to allzapotek is a name known to allzapotek is a name known to allzapotek is a name known to all

Både 2 og 3 er bra. Unngå nr 1.

Sist endret av zapotek : 15th April 2009 kl 11:09. Årsak: Klebbing og skjeivsyn på samme tid
Svar med sitat
  #8 (permalink)  
Gammel 15th April 2009, 11:11
Standard  

Tonny sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Horten
Tonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud of

Litt mere om hva jeg syns her:
Title tag - hvorfor og hvordan | Webforumet.no Blogg
Svar med sitat
Svar
Del

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Problem med H1 i tittel Tonny HTML/CSS 10 4th June 2009 04:17
Endre tittel på hver enkelt side (WP) testdriver Wordpress 9 14th May 2009 20:16
Tittel etterligning onlyme Lover, regler og normer 15 1st May 2009 16:34
Meta og tittel meglerkontakt Søkemotoroptimalisering (SEO) 1 19th September 2008 20:01
Kun tittel i category view Tonny Wordpress 6 13th March 2008 14:49