Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Seo for bilder og video

Hupsey

Medlem
Slik jeg skjønner det er dette viktige kriterier for bilde SEO:
1 alt taggen det viktigste innen SEO for bilder.
2 størrelsen på bildet har en betydning
3 antall klikk på bildet har en stor betydning.
4 hotlinking til bilder på din server øker dine bilders ranking(om mange klikker på det hotlikede bildet..)

Har noen mer info om hva som betyr noe for å ranke på bilder?

eksempelvis:


2 kan samme bilde på flere poster gi økt ranking(eller er det regnet som duplikat og ødelegger rankingen)?
3 Betyr bildets plassering i en post noe, eksempelvis "høyere" oppe i teksten gir mer vekt?

Hordan fungerer det forresten med SEO for videoer, kan videoer på din server som brukes på andre nettsider gi økt rangering på video?
 

Epsilon

Medlem
Kan jeg spørre hvilke bilder du prøver å ranke på?
Hvordan går det med det her?
 

Hupsey

Medlem
Det var mest generelt jeg tenkte.. Ellers vil jeg prøve å ranke på wordpress/wp magazine theme "screenshot" bilder. Det vil si at om noen søker på magazine themes i bildesøk, så vil jeg prøve å få mitt screenshot høyt opp. Forløpig er det mer jobbing med design, og lite arbeid med markedsføring. men det er greit å vite hva som er best når jeg legger ut bilder, slik jeg får det bra fra begynnelsen..
 

Hupsey

Medlem
Bra artikkel:) men linken til encahnced Google image search er død. Mulig google har flyttet siden?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Klikk på bilde måles vel ikke av Google?

Vi har akkurat blitt ferdig med et lite prosjekt hvor vi har listet alle bilder vi har og lagt en liste med beskrivelse, tittel og tags.
Jeg hadde tenkt å bruke denne listen til:
1. endre html-embedding (alt, title properties av img-elementet)
2. exif-info

Skal følge med hvor mye dette betyr for google's image søk.
 

Hupsey

Medlem
Slik jeg har forstått det måler google antall klikk ja.
Jeg regner med at dette er antal klikk som kommer fra googles eget bildesøk, og det har vel google ganske god oversikt over.
 
Topp