Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Konkurranser på FB

nilsga

Medlem
Tilgi meg hvis det finnes tråder om dette temaet enda, men jeg har søkt uten å finne det jeg søker...

Til tross for å ha lest artikler opp og i mente om temaet er jeg fortsatt litt usikker på _hva_ som faktisk er lov når det gjelder Facebook-konkurranser. Hvis jeg skal kjøre en konkurranse så er målet selvsagt flest mulig nye likes på nettbutikken sine Facebook-sider, men likes er jo ikke lovlig som påmelding til konkurransen så vidt jeg har skjønt. Hvordan bør man da vinkle konkurransen for å nå målet om nye likes? Og hvilke(n) konkurranse app(s) bruker dere?
 

Tony J

Alle skal få

Tony J

Alle skal få

Dag Frogner

Supermedlem
Kort fortalt kan du ikke bruke Facebook sine funksjoner som grunnlag til deltakelse i konkurransen. Du kan altså ikke trekke en vinner blant folk som liker noe eller kommenterer på noe. Men du kan ha som krav at man må like siden, men det kan ikke være selve handlingen man må gjøre for å delta.

Du kan jo f.eks sjekke ut Wufoo som har egen app til Facebook hvor man enkelt kan opprette en konkurranse.
 

nilsga

Medlem
Hvordan er det med disse tredjepartsapplikasjonene. Er det slik at hvis en bruker har blokkert appen pga en konkurranse (arrangert av en helt annen aktør), så vil alle fremtidige konkurranser (f.eks. mine) også være blokkert for denne brukeren? Isåfall lønner det seg vel dårlig å bruke samme app som mange andre?
 

Tony J

Alle skal få
Altså, det lønner seg: Konkurranser med fangate + nyhetsbrev som kriterie for deltagelse i selve applikasjonen vil være en ok måte å gjøre det på, men det finnes en haug med alternativer. Applikasjoner på Facebook er undervurdert og jeg tror ikke alle vet hva slags muligheter som ligger i det. Man kan gjøre flere ting enn å ha konkurranser. Man kan lage applikasjoner som gjør at folk kan delta og engasjere seg.
 
Topp