Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ønsker å kjøpe: lån, hytte, hotell e.l.

Bjørn

Domenespekulant
Ønsker å kjøpe domener med bra enkeltord med annet TLD enn .no.

F.eks. lån, hytte, hotell, kredittkort e.l. (.info, .biz, .net, .com, .org). Helst med .info eller .com. Ta kontakt via PM med prisantydning.
 

Speca

Medlem
(.info, .biz, .net, .com, .org). Helst med .info eller .com.

Beklager OT, men dette er faktisk ett fornuftig spørsmål. I resten av verden så er .info søppel, mens i Norge er sidestilt .com. Hvorfor er det slik? Du sier nei til .us, og vil heller ha .info? Ok, .us er for det norske markedet helt ubrukelig, men .info vil du gjerne ha? Sorry mac, men .info er neste like ubrukelig.
 

basicus

SEO Eggspert
Den eneste domenebetegnelsen jeg så langt har sett er markant dårligere i forhold til ranking er .ws av domenebetegnelser som ikke er knyttet til land. Har forøvrig gjort en temmelig stor test med .pl i forhold til norske ord, og det fungerte ikke bra. Gjetter på at .us vil fungere like dårlig som .pl gjorde mot Norge. Info konkurrerer like bra som .com, .net og .org etter min erfaring.
 

Bjørn

Domenespekulant
Beklager OT, men dette er faktisk ett fornuftig spørsmål. I resten av verden så er .info søppel, mens i Norge er sidestilt .com. Hvorfor er det slik? Du sier nei til .us, og vil heller ha .info? Ok, .us er for det norske markedet helt ubrukelig, men .info vil du gjerne ha? Sorry mac, men .info er neste like ubrukelig.

I forhold til gode norske ord, tar jeg .info når som helst fremfor .us. Gjelder det bra engelsk ord, så likestiller jeg .us og .info., muligens .us litt framfor. Tar gjerne diskusjonen, men ikke mer i denne tråden. Nå er det engang jeg som må få lov å bestemme hva jeg ønsker å kjøpe ;)
 

Bjrl

Medlem
Bare for å pirke litt, så er Western Samoa TO øyer - ikke en. Og landet heter ikke Western Samoa lenger heller, offisielt navn nå er the Independent State of Samoa. Jeg vet ikke om det noensinne har hett Western Samoa, eller om det er mer en praktisk betegnelse for å skille øyene fra de østligere øyene - også kjent som American Samoa (.as).

Så var det sagt :)
 
Sist redigert:
Topp