Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ønsker tilbakemeldinger på DittAlta.no - Hva Skjer i Alta

MariusB

Skaper & Idémaker
Hva skjer i Alta? Svaret finner du på dittAlta : Hva skjer i Alta?. :)

Siden er responsiv, og kort fortalt er dette en oversikt over hva som skjer i Nordlysbyen Alta - da det ikke fantes noen omfattende side av denne typen fra før.

Tilbakemeldinger taes imot med den største takk, da jeg ser stor nytte av mange av innspillene som kommer her på Webforumet! :)
 

Ole Avranden

utvandret
Det første som "springer meg i øyet" er at bildene av fotballene blir for fremtredende. Slik det ser ut nå, så ser jeg (nesten) kun foppalkamper. Hva med å bruke et eller annet stockphoto med en som spiller fotball, eller et bilde av en av de lokale heltene i aksjon?

Bortsett fra fotballene synes jeg den ser bra ut.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
syns den føltes litt grå og kjedelig, men det er kanskje sånn livet i alta er...? ;)

Og i headeren - linja under "dittAlta", altså der det står "hva skjer i alta", sånn det står nå blir det både vanvittig inneklemt, og syns knapt pga hemningsløst dårlig kontrast.

Som et minimum - bruk hvit tekst der også og gi det litt mer luft, eller kanskje enda bedre, dropp den kjipe grå bakgrunnen på headeren, bytt til hvit bakgrunn med mørk "dittAlta"-logo, gjør "hva skjer i alta" mye større og kanskje i den orangefargen, også kan dere gjøre de to "kontakt oss" og "logg inn"-valgene litt mer forsegjorte, det kan være så enkelt som å la dem få en eller annen form for "knapp", f.ex. bare med tynn border i headerens fulle høyde og en svak gradient bak dem.

De gatebildene i bildekarusellen der er også litt kjipe, resten er fine, men gatebildene holder ikke mål, her er tre tips:

1: gi litt mer trøkk på fargene, så kan det hjelpe litt. F.ex. på http://dittalta.no/wp-content/uploads/2013/08/slider4.jpg - lag en kopi av bildet i photoshop, så du har to layere med samme bilde, så bytter du til "overlay" på det øverste, og kutter opacity til rundtomkring 50%.

2 - menneskene. Hvis dere skal ha med mennesker i de bildene, så kom litt nærmere på dem, spør om dere kan få lov til å ta bilder av dem, evt bruk noen dere kjenner som modeller.

3: Se igjen på http://dittalta.no/wp-content/uploads/2013/08/slider4.jpg - det blir bare rot. Velg dere et motiv, og ta bilde av DET, ikke av hele gata. F.ex. hun jenta i den lilla jakka - hun kunne helt sikkert være et fint motiv hvis hun var litt mer isolert, men her blir hun bare en del av rotet. Det som trekker øyet mitt mest, er det "No.17"-skiltet, men jeg tror EGENTLIG ikke det er det dere vil ha oss til å fokusere på?

Evt ville jeg ha gått helt ut på den ene siden av gata og stilt meg slik at jeg fikk perspektivet bortover gata med slutten på gata helt i det ene hjørnet, uten å få begge sidene av gata med på bildet, kanskje med litt glade mennesker litt i forgrunnen? Også ville jeg ha tatt bildet på et annet tidspunkt enn en litt grå trist dag. Er det kanskje en dag det er noen festival eller noe annet som skjer i gata der? Er det mye liv der på lørdagskvelden kanskje? Hva med et bilde med litt lang eksponeringstid på kvelden, der folk ikke blir identifiserbare pga bevegelse, men synlige, dere viser at det er liv der.
 
Topp