Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Annonser for egenside

Ctech

Medlem
Hei,

Vet ikke helt om tittelen ble helt forklarende men, det jeg lurer på er hvordan optimalisere reklame for spesifikke ting på egen side. Altså reklame for siden man allerede er på.


Problem 1:

Eksemplet er ******.no - hvor jeg har en "Bestill time på nett" .gif banner øverst til høyre over "annonser"

Jeg lurer på hvordan jeg kan få frem "bestill time på nett" bedre til besøkende, slik at de velger å bestille time nå og ikke forlater siden for noen andre.

Jeg har også en bestill time knapp under hver artikel etc.

Problem 2:

Google Analytics (juni måned) har 104 besøkende innom "bestill time på nett skjemaet mitt". Av disse 104 har 10 fullført bestilling. Så litt under 10%.

Vet at mange foretrekker å bestille time pr telefon, og gjør dette i stedet. Men finner det vanskelig måle hvor mange som ringer imotsetning til å fylle ut skjema. Si f.eks at vi hadde 50 bestillinger pr telefon.

Men hva kan jeg evt gjøre for å*øke mengden som utfyller skjemaet?

Burde jeg f.eks ha et vindu som kommer opp hvis noen forlater denne siden uten å fullføre og spørre om:

Hvorfor fullførte du ikke skjema?

1. Foretrekker du å bestille pr telefon
2. Ombestemte deg?
3. Ville bare titte?
4. Kommentarboks "Hva kan vi gjøre for å forbedre bestilligs siden?"


Hva for tips har dere?

Hva for erfaring har dere?
 
Sist redigert av en moderator:

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Burde jeg f.eks ha et vindu som kommer opp hvis noen forlater denne siden uten å fullføre og spørre om:
Hvorfor fullførte du ikke skjema?
1. Foretrekker du å bestille pr telefon
2. Ombestemte deg?
3. Ville bare titte?
4. Kommentarboks "Hva kan vi gjøre for å forbedre bestilligs siden?"

Ville satset på denne metoden om du ønsket å irritere kundene :)

Hva med å fjerne mange av feltene på skjemaet ?
FRA:
Fornavn: *
Etternavn: *
Fødselsdato: *
Adresse: * Må fylles inn
Postnummer * Må fylles inn
Poststed * Må fylles inn
E-post *
Mobil *Må fylles inn.
Jobb
Kommentar:

TIL:

Fornavn: *
Etternavn: *
E-post *
Mobil *Må fylles inn.
Type behandling (Dropdown)

Hvis du kan innhente denne informasjon i ettertid ville jeg satset på det. Skjemaet blir nå enklere å fylle ut, ergo vil flere gjøre det.

Om det viktigste for deg er å få kunder, ville jeg ha satset på å få enda flere til å ringe. Tror ikke det er den samme målgruppen som ringer som de som fyller ut skjema.
Flash telefonnummeret også oppe i høyre hjørne, samtidig som du bruker mer plass på det viktigste målet ditt, å få flere til å bestille time. Ville kanskje også ha vurdert å endret fargen på banneret, den er litt anonym.
Det er til denne siden du ønsker at alle skal ?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Litt av problemet med den "bestill her" banneren din er at den er alt for lik de andre. Hvorfor har du egentlig de andre bannerene dine? Dem gjør jo ikke annet enn å sende brukere vekk fra siden din.

Hva gjør du når folk ringer og bestiller? Du må vel uansett ringe dem og avtale en time om jeg ikke tar feil. Hvorfor ikke bare gjøre som akvario sier, kutt ned på skjema. Navn, telefonnummer og kommentar er alt du trenger for å forbrede en bra salgsplan over telefon. Sank da heller inn den andre informasjonen etter du har fått en bekreftet bestilling fra dem.

Få også opp telefonnummeret i headeren!
 

Ctech

Medlem
Litt av problemet med den "bestill her" banneren din er at den er alt for lik de andre. Hvorfor har du egentlig de andre bannerene dine? Dem gjør jo ikke annet enn å sende brukere vekk fra siden din.

Vel de andre annonsene er ikke til konkurrenter. Og disse drar inn godt men annonse inntekter.

Hva gjør du når folk ringer og bestiller? Du må vel uansett ringe dem og avtale en time om jeg ikke tar feil. Hvorfor ikke bare gjøre som akvario sier, kutt ned på skjema. Navn, telefonnummer og kommentar er alt du trenger for å forbrede en bra salgsplan over telefon. Sank da heller inn den andre informasjonen etter du har fått en bekreftet bestilling fra dem.

De som kommer pr skjema, blir svart pr email. Trenger ikke ringe dem. Da dette sparer klinikken mye tid, for man slipper å ha en resepsjonist.

Få også opp telefonnummeret i headeren!
Dette er en god ide.

Ville kanskje også ha vurdert å endret fargen på banneret, den er litt anonym.

Ja jobber her med å forandre utseende. Men vil også gjøre det slik at kunden forstår at dette tilhører klinikken. Og ikke er en annonse.

Burde den være animert?
 

Ctech

Medlem
Hei,


Da har jeg lagt til "Bestill time: 22 73 27 70" og en for bestilling på nett

Hva synes dere? Burde jeg ha en farge som skiller seg ut mere. feks rød?

Ble integrert som flash istedet for bildet.

Se bildet under:
 

Vedlegg

  • Picture 28.jpg
    Picture 28.jpg
    31,6 KB · Sett: 14
Topp