Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Antall annonse enheter pr. side

Web2000

Medlem
Lurte på on noen kunne friske opp minnet mitt.

jeg lurer på hvor mange annonse enheter det er lov å ha på hver side med adsense.

Tenker da først og fremst på adsense for content. Hvor mange annonseenheter og hvor mange linkenheter kan det være på hver side?
Husker jeg riktig hvis det er 3 av hver. Altså totalt 6 annonser på hver side?
 

Tonny Kluften

Administrator
Annonseplassering

AdSense tilbyr en rekke annonserformater og annonseringsprodukter. Utgivere oppfordres til å utforske ulike plasseringer, så sant følgende retningslinjer overholdes:

* Inntil tre annonseenheter kan vises på hver side.
* Maksimalt to Google AdSense for search-bokser kan plasseres på en side.
* Inntil tre koblingsenheter kan også plasseres på hver side.
* Inntil tre henvisningsenheter kan vises på en side i tillegg til annonseenhetene, søkeboksene og koblingsenhetene angitt ovenfor.
* AdSense for search-resultatsider kan bare vise én annonsekoblingsenhet i tillegg til annonsene Google leverer sammen med søkeresultatet. Ingen andre annonser kan vises på søkeresultatsiden.
* Ingen Google-annonse eller Google-søkeboks kan vises i et popup-vindu, et popunder-vindu eller en e-postmelding.
* Elementer på en side kan ikke utydeliggjøre deler av annonsene.
* Ingen Google-annonse kan plasseres på sider uten innhold.
* Ingen Google-annonse kan plasseres på sider som publiseres spesielt til det formålet å vise annonser, uansett om sideinnholdet er relevant eller ikke.

Konkurrerende annonser og tjenester

For å unngå å forvirre brukeren tillater vi ikke at Google-annonser eller -søkebokser vises på webområder som også inneholder andre annonser eller tjenester som er formatert til å bruke samme utforming og farger som Google-annonser eller -søkebokser på det samme webområdet. Selv om du kanskje selger annonser direkte på webområdet ditt, er det ditt ansvar å sørge for at disse annonsene ikke forveksles med Google-annonser.
 

Web2000

Medlem
Google skriver følgende "Ifølge programretningslinjene for Google AdSense kan du plassere opptil tre annonseenheter og tre linkenheter på hver side"

Vil det si at det de kaller linkenheter ikke kommer inn under det de kaller annonseenheter. Slik at du kan ha 3 av hver, totalt 6?
 

picxx

Well-Known Member
Var det nødvendig?

Nei.
Det google slår ned på (delvis) er sider hvor deres annonser fremstår som det eneste innholdet på siden.
Om alle med (for mye) reklame på sine sider skulle fjernet adsense ville det blitt langt mellom annonsene.
 

picxx

Well-Known Member
Antall annonser gjelder hver side, ikke hvert domene.
 

Stoppet

Banned
Annonseplassering

AdSense tilbyr en rekke annonserformater og annonseringsprodukter. Utgivere oppfordres til å utforske ulike plasseringer, så sant følgende retningslinjer overholdes:

* Inntil tre annonseenheter kan vises på hver side.
* Maksimalt to Google AdSense for search-bokser kan plasseres på en side.
* Inntil tre koblingsenheter kan også plasseres på hver side.
* Inntil tre henvisningsenheter kan vises på en side i tillegg til annonseenhetene, søkeboksene og koblingsenhetene angitt ovenfor.
* AdSense for search-resultatsider kan bare vise én annonsekoblingsenhet i tillegg til annonsene Google leverer sammen med søkeresultatet. Ingen andre annonser kan vises på søkeresultatsiden.
* Ingen Google-annonse eller Google-søkeboks kan vises i et popup-vindu, et popunder-vindu eller en e-postmelding.
* Elementer på en side kan ikke utydeliggjøre deler av annonsene.
* Ingen Google-annonse kan plasseres på sider uten innhold.
* Ingen Google-annonse kan plasseres på sider som publiseres spesielt til det formålet å vise annonser, uansett om sideinnholdet er relevant eller ikke.

Konkurrerende annonser og tjenester

For å unngå å forvirre brukeren tillater vi ikke at Google-annonser eller -søkebokser vises på webområder som også inneholder andre annonser eller tjenester som er formatert til å bruke samme utforming og farger som Google-annonser eller -søkebokser på det samme webområdet. Selv om du kanskje selger annonser direkte på webområdet ditt, er det ditt ansvar å sørge for at disse annonsene ikke forveksles med Google-annonser.

Jeg sliter med å finne siden med oppdatert informasjon på akkurat dette. Noen som har en link?
 

zapotek

Medlem
Jeg sliter med å finne siden med oppdatert informasjon på akkurat dette. Noen som har en link?

Jeg tror (merk: tror) de har opphevet grensen på tre annonseenheter nylig (kanskje fordi enkelte sider er uendelige lange).

Hvis så er tilfelle, tror jeg likevel at det ikke er en god ide å klemme inn mer enn tre synlige annonser i et og samme skjermbilde. Heller på maratonlange artikler eller på sider med endeløs scrolling.
 
Topp