Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bare trøbbel med Magento

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg holder på med å skulle sette opp nettbutikk og tenkte jeg skulle være så smart å hoppe på Magento - men, nå er det like før jeg gir opp her...

Og, det kan godt være det er personen det er noe galt med og ikke verken program eller server... men, jeg forsøker å installere Magento hos Domeneshop og det gikk forøvrig greit første gangen.... Men, så har jeg slettet hele skiten, installert ny versjon og der stopper det.....

Sjekk feilmeldingene:


Warning: include_once(Mage/Core/functions.php) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home/1/m/mobelfabrikken/www/app/Mage.php on line 50

Warning: include_once() [function.include]: Failed opening 'Mage/Core/functions.php' for inclusion (include_path='/home/1/m/mobelfabrikken/www/app/code/local:/home/1/m/mobelfabrikken/www/app/code/community:/home/1/m/mobelfabrikken/www/app/code/core:/home/1/m/mobelfabrikken/www/lib:.:/usr/local/lib/php') in /home/1/m/mobelfabrikken/www/app/Mage.php on line 50

Fatal error: Class 'Mage_Core_Model_App' not found in /home/1/m/mobelfabrikken/www/app/Mage.php on line 418

Noen som kan hjelpe?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg tror ikke domeneshop er egnet for å installere magento på. Prøvd selv og det gikk heller dårlig. Det finnes ikke så mange norske webhotell i Norge enda som er tilpasset Magento, men det finnes da et par. En av mine partnere b.l.a støtter magento, er en gammel Norsk host og har rimelige priser. Ta kontakt om du vil ha mer informasjon.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
hosting av magento norge

Mitt inntrykk er at om en ønsker å gå for magento må man inn i et "magento miljø".
Løsningen er ikke egnet for bruk på et standard webhotell.

Om en prøver seg på et webhotell vil en etter min erfaring nesten garantert møte problemer samt at hastigheten vil være alt for lav.
 
Sist redigert av en moderator:

haugslett

Medlem
Hva er grunnen til at Magento oppfører seg tregt på webhotell som ikke er "tilpasset" Magento, men som likevel har alle dependencies?
 

affi

Medlem
affi, hva ligger dere på i pris pr mnd?
490/mnd for standard-pakke inkl domene, epost, osv. Vi har temmelig komplette pakker, der du kan få skikkelig hosting, epost, fine templates, BBS-integrasjon, osv. I tilegg jobber vi med å utvikle full integrasjon mot Postens fraktsystemer på samme måte som du ser hos komplett.no i dag.

Send meg en PM om du er interessert.

Når det gjelder grunnen til at Magento ikke fungerer så bra på "vanlige webhotell" så har det flere grunner. Blant annet krever Magento rett og slett en del optimalisering på webserveren for å kjøre raskt da det er en tung applikasjon. I tillegg bruker Magento mange tilleggskomponenter for å få til alle funksjonene sine, komponenter mange ISP'er mangler og som de ikke så enkelt bare kan sette opp i en feil, da det vil påvirke alle de andre "bildekk-kundene" deres.
 

haugslett

Medlem
490/mnd for standard-pakke inkl domene, epost, osv. Vi har temmelig komplette pakker, der du kan få skikkelig hosting, epost, fine templates, BBS-integrasjon, osv. I tilegg jobber vi med å utvikle full integrasjon mot Postens fraktsystemer på samme måte som du ser hos komplett.no i dag.

Ok, takk for svar. Vil prøve med Pro ISP først (har allerede webhotell), men om ikke det fungerer bra nok, tar jeg kontakt.
 

SolidHost

Medlem
Når det gjelder grunnen til at Magento ikke fungerer så bra på "vanlige webhotell" så har det flere grunner. Blant annet krever Magento rett og slett en del optimalisering på webserveren for å kjøre raskt da det er en tung applikasjon. I tillegg bruker Magento mange tilleggskomponenter for å få til alle funksjonene sine, komponenter mange ISP'er mangler og som de ikke så enkelt bare kan sette opp i en feil, da det vil påvirke alle de andre "bildekk-kundene" deres.

Ikke for å fornærme deg, men det du sier her er jo direkte feil. Magento bruker ikke mange spesielt mange tilleggskomponenter til funksjonene sine og de aller fleste er helt vanlige funksjoner som automatisk blr installert i de fleste linux-distroer. Magento krever at man har curl, dom, gd, hash, iconv, mcrypt, pcre, pdo, pdo_mysql og simplexml utvidelser/extension på serveren. Alle disse er vanlige extensions som enkelt kan installeres på alle servere uten at det går ut over andre kunder, slik som du påstår. Unntaket her er kanskje pdo som krever litt for å installeres korrekt, men ut over dette er det ikke noe spesielt. Heller ingen extensions her som vil påvirke andre kunder på en evt. delt server negativt, så jeg skjønner ikke hvor du har dette fra.

Skulle også gjerne ha likt å sett dokumentasjonen på at Magento er det du kaller en "tung" applikasjon. Hvordan er den tung? Antall mysql_connections? Antall apache_connections? Krever den mye minne?
Under vår testing av Magento, som vi gjorde unna før vi implementerte støtte for Magento, framstod ikke appplikasjonen som noe særlig kravstor i forhold til prosessor/minnebruk.

Thomas
 
Sist redigert:

Msites Ltd

Livsnyter
Det ser ut som du ikke får åpnet "Mage/Core/functions.php". Finner du filen selv, med ftp?

Ja - filen lå der. Men, ved nærmere ettersyn manglet det noen mapper som jeg nå har lastet inn. På nytt dukker det opp en ny feilmelding og filen er der....

Fatal error: Call to a member function children() on a non-object in /home/1/m/mobelfabrikken/www/app/code/core/Mage/Core/Model/Config.php on line 178

Jeg synes det er merkelig at ikke alt blir lastet opp til server når man overfører via ftp!
Må jo si at hvis magento ikke kan hostes på de fleste webhotell så kommer det vel ikke til å bli så veldig utbredt heller!?!
 

affi

Medlem
hosting av magento norge

Ikke for å fornærme deg, men det du sier her er jo direkte feil. Magento bruker ikke mange spesielt mange tilleggskomponenter til funksjonene sine og de aller fleste er helt vanlige funksjoner som automatisk blr installert i de fleste linux-distroer. Magento krever at man har curl, dom, gd, hash, iconv, mcrypt, pcre, pdo, pdo_mysql og simplexml utvidelser/extension på serveren. Alle disse er vanlige extensions som enkelt kan installeres på alle servere uten at det går ut over andre kunder, slik som du påstår. Unntaket her er kanskje pdo som krever litt for å installeres korrekt, men ut over dette er det ikke noe spesielt. Heller ingen extensions her som vil påvirke andre kunder på en evt. delt server negativt, så jeg skjønner ikke hvor du har dette fra.
Vi har satt opp Magento på mange utenlandske hoster og veldig mange av disse er helt låst uten muligheter til å blant annet legge opp egen php.ini med pdo, osv. Vi har ikke vært borti så mange norske hoster utenom Domeneshop, som til gjengjeld gikk helt i sirup med Magento.

Skulle også gjerne ha likt å sett dokumentasjonen på at Magento er det du kaller en "tung" applikasjon. Hvordan er den tung? Antall mysql_connections? Antall apache_connections? Krever den mye minne?
Under vår testing av Magento, som vi gjorde unna før vi implementerte støtte for Magento, framstod ikke appplikasjonen som noe særlig kravstor i forhold til prosessor/minnebruk.
De første versjonene av Magento hadde veldig mange sql-connections og ting gikk generelt ekstremt tregt i forhold til liknende applikasjoner, men de to-tre siste oppdateringene av Magento har speeda opp ting ganske betraktelig. Det er likevel fortsatt en god del hoster som ikke klarer å få Magento til å kjøre raskt nok, og det er håpløst å drive nettbutikk med > 1 sek ventetid på klikk.
 
Sist redigert av en moderator:
Topp