Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Beste butikkløsning for elektroniske varer

sKrud

Meget sliten student
Hei

Er på utkikk etter en nettbutikkløsning som lar meg selge elektroniskevarer, som ebøker, programmer og lisenser til programmer/themes etc, på en enkel og sikker måte.

Det bør være muligheter for både automatisk levering og manuell levering.

Løsningen bør også ha enkel mulighet for å integrere betalingsløsning.

Å ja, løsningen bør være god programmert slik at den er enkel å optimalisere (SEO).

Håper dere kan hjelpe meg litt her..dette er et nytt område for meg.
 
Sist redigert:

n0stra

Medlem
Støtter opp rundt sistnevnte. Ikke at jeg har personlig erfaring i å sette opp den type varer men jeg har lest, sett eksempler samt forstått at funksjonene som ligger i samt tilleggsfunksjoner man kan sette opp gir fortreffelige muligheter for denne type distribusjon.
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Som de fleste av dere sikkert vet ved dette tidspunkt, så er jeg virkelig ikke så begeistret for slike "ferdige løsninger".. ;)

Synes heller at du skal skal prøve å få noen til å utvikle dette for deg, for da får det det ikke bare som du vil, men du får og noe som du forstår deg på uten å måtte sette deg inn i en masse dokumentasjon og prøve, teste og feile før det blir sånn nogelunde som du vill ha det ;)

-------
Hugs n' kisses ;)
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg er ikke enig Sjefskoder. Ved å bruke et anerkjent ferdig utviklet system så slipper du å tenke på alle detaljer som må kodes inn, som du kommer på etterhvert. Du slipper å redigere et hjemmestrikka system 100 ganger. I tillegg får du masse templates til anerkjente systemer slik at du slipper å lage eget design, alt du behøver er å redigere et eksisterende design. Og så har vi en forskjell på prislappen på 100.000-200.000 kroner. For ikke å snakke om supportutgifter.
For firmaer med en beskjeden omsetning, la oss si på 1-3 mill. i året vil det ikke lønne seg å bruke tid og penger på å utvikle et eget system.
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Grunnen til at du ikke er enig tonny, er for at du ikke er en systemutvikler men,
en som benytter deg av slike ferdige ting og kaller det for "å utvikle nettsider og tjenester" og i tillegg tar deg betalt for dette..
selv om du egentlig ikke har gjort en dritt mer enn å forandre litt på ordene og litt av designet..

Sorry, men nå ble jeg fryktelig provosert her og jeg møter alt for mange slike som deg i løpet av et år, som er livredde for at kunder skal velge noe annet enn det som de selv selger og nekter å la kunden tro at det finnes andre bedre løsninger..

Jeg har hatt mange kunder som har kommet til meg å bestilt nettbutikk-løsninger og annet da de ikke har vært fornøyde med ferdig-løsningen de har....

Er ikke så fryktelig lenge siden en av brukerne her på forumet skulle ha oversatt noe fra Engelsk til Norsk, siden det ikke fantes en norsk språkpakke, i WP eller noe slikt..
Og ja, det var mye som skulle oversettes...

Dette hadde han selvfølgelig sluppet om han hadde valgt en løsning levert av en norsk systemutvikler og ikke noe ferdig-løsning..

Beklager Tonny, men blir som sagt veldig provosert av slike uttalser som den du nettopp kom med..

Men, her er det kunden som velger og selvfølgelig skal han ha flere valg å gå etter og se på... sier ikke imot det...
 

Tonny Kluften

Administrator
Haha, provosert? Spør heller trådstarter sKrudd om han er villig til å betale 150.000 for det han er ute etter.

Så i din verden skal det ikke være mulig å få seg et nettsted for under 50.000. Jeg tror at Internett hadde vært fryktelig kjedelig og totalt dominert av store firmaer om du hadde fått det slik du ville, altså at alt skal kodes fra bunnen av. Men det er klart, systemutviklere hadde tjent grovt...

Vel, tilbake til tema, diskusjonen kan fortsette i en ny tråd hvis noen føler for det. Er det noen som har tips til sKrud?
 

picxx

Well-Known Member
OsCommerce og zencart har begge støtte for dette.
Er på norsk, velprøvd, kjent og enkelt å innstallere.
Dog en forferdelig kode og mye mekking om du vil ha det litt fint i tillegg til funksjonelt.
 

sKrud

Meget sliten student
Takker fo alle svar. Jeg har vurdert begge løsningene som er nevnt her.
Magento virker veldig kompleks og litt overkill til det jeg skal selge, men så ser det ut til å også gi meg den beste løsningen totalt sett.

Shopperpress virker litt for enkelt, usikkert og ja..amatørmessig..

Men finnes det ikke en løsning som går litt mellom disse to? Det jeg ønsker er jo egentlig en diskusjon hvor dere ser litt på det forskjellige løsningen som finnes og begruner pluss og minus ved dem.

Magento er så ledes den "komplette pakken" uansett hva jeg skal til med..men ønsker gjerne å gjøre meg litt kjent før jeg velger..:)

Det å lage noe fra grunn av er uaktulelt, da dette vil gå langt uten for hva jeg er villig til å betalt for dette.
 

Sjefskoder

Sjefskoder
@Tonny ::

Er vel ikke prisen dette handler om vel?

Men, ja, jeg ser heller for meg å betale ekstra for noe som fungerer i steden for å få noe gratis som bare gir meg problemer på sikt..

Ber man etter tilbudsvarer så får man det..
 

Tonny Kluften

Administrator
@Tonny ::

Er vel ikke prisen dette handler om vel?

Ber man etter tilbudsvarer så får man det..

Å jo, helt klart, det er prisen det handler om. Og det handler også om kunder som ikke vet hva de skal ha før de ser det. Det vet vel du alt om, kunder som ombestemmer seg og skal ha mere osv. Da for samme prisen så klart :-D
Og jeg er ikke enig om at Wordpress er noen tilbudsvare selv om det er gratis. Tror f.eks. ikke at du ville laget Wordpress for under 200.000.- og småbedrifter og hobbybloggere ville aldri fått seg hjemmesider uten slike ferdige CMS-løsninger. Derfor forsvarer jeg ferdig/ halvferdigløsninger.
 

picxx

Well-Known Member
Hvorfor finne opp hjulet på nytt?

wpwheel.jpg


Finn 1 feil.
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Hehe!

Du veit at det er forskjell på dekk og?

Få noen som heter Jalla, bare for at det er gratis og dermed og anbefalt, og du må kjøpe nye til neste sessong, men kjøp Good Year, og du har dekk i flere år... selvsagt koster de en del, men det er det verdt ;)
 

picxx

Well-Known Member
Få noen som heter Jalla, bare for at det er gratis og dermed og anbefalt, og du må kjøpe nye til neste sessong, men kjøp Good Year, og du har dekk i flere år... selvsagt koster de en del, men det er det verdt ;)

Kjøper regummierte dekk jeg.
I snitt varer de dobbelt så lenge som disse fancy og dyre merkedekkene. ;)
 
Topp