Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bestilling av regnskapstjenester på nettside

K

Kontoristen

Guest
Jeg kunne tenkt meg at kunder kunne ha bestilt regnskap på nettet, men kredittilsynet er langt ifra begeistret for dette, de mener at kunde må signere med penn på papir. (hvorfor får jeg ikke noe skikkelig svar på)

Jeg mener at i 2009 og den internettverden som vi lever i så må det være mulig å gjøre dette via nettet.

Er det noen her som har noen gode ideer om hva som kan være lurt å gjøre?
Skal ha et møte med kredittilsynet i neste uke så det hadde vært kjekt å lagt fram ideer for de da. (Har fått beskjed om at ip-adresse ikke er godt nok)

NB: Vet ikke om det rett å poste denne her, flytt tråden evt til en mer passende sted.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Vel, jeg bestilte mine regnskapstjenester "in person face-to-face", men jeg skrev da ikke under noe papir av noe slag. Men jeg måtte gå inn i altinn og tildele regnskapsbyrået rettigheter til å sende skjemaer for meg - så det kan jo være dette som menes med "signering" kanskje?
 
K

Kontoristen

Guest
Vel, jeg bestilte mine regnskapstjenester "in person face-to-face", men jeg skrev da ikke under noe papir av noe slag. Men jeg måtte gå inn i altinn og tildele regnskapsbyrået rettigheter til å sende skjemaer for meg - så det kan jo være dette som menes med "signering" kanskje?

Det er kun en måte å si fra til skattemyndighetene at "jeg har skaffet meg en ekstern regnskapsfører".

Det er ikke noe galt i dette, men du får da ikke med hvilke tjenester kunde ønsker, pris, oppsigelsestid osv.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
både faks og scanner er vell godkjent metode for å sende frem og tilbake underskrifter med ? :p
 
K

Kontoristen

Guest
Vurdert den gode, gamle "klikk her for å bestille, så sender vi deg en avtale i to eksemplarer i posten som du kan signere og sende ett eksemplar tilbake til oss"?

Jeg ønsker bestilling på nettet pga to grunner:

1: Man sparer tid på å lage dokumenter til kunde manuelt
2: Jeg vil tilby nettsider å annonsere for mitt regnskapskontor med affliate annonser
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Fremtiden er digital, og dette er bare et av mange områder staten holder igjen på. Om ikke staten lar seg rikke, så kan du vel bare bruke metoden til olafmoriarty over her?

Om FRP vinner valget skal jeg feire ved å opprette meg en aksjeselskap, og da er jeg avhengig av at det kan gjøres over internett, da jeg bor over 14.000 unna Norge! Jeg ville forøvrig ønsket å gjøre det over internett selv om jeg hadde bodd i Norge, da jeg har en tendens til å rote bort alt som heter papirer. Det er mye mer ryddig og miljøvennlig å gjøre det digitalt.
 
K

Kontoristen

Guest
Fremtiden er digital, og dette er bare et av mange områder staten holder igjen på. Om ikke staten lar seg rikke, så kan du vel bare bruke metoden til olafmoriarty over her?
Jo, har vurdert den, men den er ikke optimal i mine øyne.

Om FRP vinner valget skal jeg feire ved å opprette meg en aksjeselskap, og da er jeg avhengig av at det kan gjøres over internett, da jeg bor over 14.000 unna Norge! Jeg ville forøvrig ønsket å gjøre det over internett selv om jeg hadde bodd i Norge, da jeg har en tendens til å rote bort alt som heter papirer. Det er mye mer ryddig og miljøvennlig å gjøre det digitalt.

Da blir vi to som feirer hvertfall.
 
Hva med å sende kontrakten til kunden på mail (dette kan enkelt automatiseres), be dem signere og sende inn (evt. skanne dersom myndighetene godtar det?), og så sender du et signert eksemplar tilbake til dem?

Ellers er jeg enig i at det hadde vært en fordel å få til et system med digital signering her, og det er forhåpentligvis bare et tidsspørsmål før dette skjer. Så lenge jeg både kan opprette firmaer og levere selvangivelsen uten å måtte ta i et papirark, bør vi snart ha kommet så langt at digitale signaturer kan brukes til andre ting også.
 
K

Kontoristen

Guest
Hva med å sende kontrakten til kunden på mail (dette kan enkelt automatiseres), be dem signere og sende inn (evt. skanne dersom myndighetene godtar det?), og så sender du et signert eksemplar tilbake til dem?

Dette er slik vi gjør det nå.
Greia er at det er enda enklere på nett hvor kunde kan krysse av for ønskede tjenester som f.eks lønnskjøring, remmitering osv.

Når man sender avtale per fax eller epost så er det ikke alle som skjønner hvordan man fyller dette inn i oppdragsavtalen, vi må da sende på nytt hvis det ikke blir riktig.
 
Topp