Kjapp og trygg hosting for Wordpress

billig arbeidskraft

Tonny Kluften

Administrator
Er det noen her som kan anbefale personer/firmaer som jobber billig. Tenker på data mining, katalog registrering, link bygging osv osv, altså den kjedelige delen av webmastering. Også PHP.
Og med billig så mener jeg type India lønninger osv. Vil gjerne vite om personer/firmaer som noen her har hatt personlig kontakt/ jobbet med.
 

sta

Medlem
For et års tid siden hadde vi behov for å få registrert en masse data i en database. Vi sjekket opp mange løsninger men endte faktisk opp med en person formidlet gjennom NAV.

Denne personen var på en form for arbeidsmarkedstiltak og NAV betalte lønnen til personen. Tror faktisk vi fikk noe slikt som 1500kr. per måned for å ha personen ansatt. En slik løsning fordrer naturligvis at du har et firma og en ledig kontorplass til personen.
 

Knut

Medlem
du kan ta kontakt med arbeidskontoret. Ta med alt av papir som viser at du har ett seriøst firma, og at du har BEHOV for arbeidskraft.
 

sta

Medlem
Som Knut skriver, ta kontakt med NAV, de tar seg av det praktiske.

Jeg tviler på at du for NAV med på at personen skal jobbe hjemmefra. Hele poengten med denne ordningen er å få langtidsledige tilbake i jobb. For mange som deltar i denne ordningen er det å komme seg opp og gå på jobb en utfordring og det vil for de fleste nok ikke være tilfredsstillende å jobbe hjemmefra.
 

sta

Medlem
I Oslo har du bl.a. Regus som leier ut kontorplasser for kortere perioder. Regus > Kontorlokaler til leie, møterom, konferanserom, virtuelle kontorer

Men jeg tviler på at du får NAV med på en slik løsning. Mye av poenget med denne ordningen er at personen skal få jobbtrening og dette inkluderer i høy grad sosial omgang med kolegaer, noe man ikke får om man sitter på en telfeldig kontorplass.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Kontorplass...

Regus er dyrt! Det finnes masse andre kontorfellesskap som er MYE rimeligere!

Søk på finn.no og du finner plenty med annonser om enkeltkontorer eller kontorfellesskap!

Siden fysisk plassering tydeligvis ikke er så viktig for deg så kan du finne veldig rimelige kontor. En PC må du nok investere i uansett, men å investere 4-6.000,- bør du vel klare.....
 

MrOlsen

Medlem
45 kr dagen

Hei :)

Jeg har en i Filippinene til å gjøre en jobb for meg. Vi har avtalt en dagslønn på 340 pesos. Med en kurs på 7.5 så er det 45 kroner dagen.

Det han gjør nå er å sette min ID på 15 000 clickbank e-bøker for min side e-Bookshop.org
 

MrOlsen

Medlem
Er godt fornøyd

Det er ikke dyrt nei:) hehe 45 kroner er ingenting ....
Men han tar bare helt enkle arbeidsoppgaver som klipp, lim og sorter. For design går jeg til India.

Prøvde meg på en norsk webdesiner han tok 4500 + moms (Litt for mye etter min smak) for siden e-Bookshop.org da med Cutenews. Hvordan er cms i forhold? Home - OpenSourceCMS

Trur jeg holder meg til Indere når det gjelder webdesign.
Jeg bruker Ecolor studio-India's most innovative animation studio. De ta 20 euro timen 4000 kr for 10 sider og 2000 for intro trur jeg. De har også mulighet til å benytte seg av cms.
Hvis dere tar kontakt hils fra meg. Kontaktperson Mani.

Noen billigere?

Det bør bli en lønnsom affære MrOlsen ;-) !!

45 kroner dagen er ikke en Big Mac meny engang ;-) - verden er laget for oss nordmenn :)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Mr Olsen: Hvis du betalte 4500,- for e-bookshop.org så var det etter min mening 4490,- for mye. grusomt. Menmen.

Til dere andre: har dere absolutt ingen moralske skrupler med å leie inn folk for 45kr dagen? Vi snakker om en femmer i timelønn her! Jeg driter i og om de med den lønna er "millionærer" der de bor. Betal dem skikkelig! faen heller.

Jeg hadde faktisk ikke klart å leie inn noen for den summen. Ærlig talt. Hvor er nestekjærligheten og SELVRESPEKTEN deres?

Har dere solgt den også?
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg betaler kun per oppdrag.
F.eks. Spør jeg:
"Finn 3000 bilder til meg i 300 kategorier og navngi dem 1-10 i hver kategori, Hvor mye skal du ha?" Svaret jeg får er $40.
Jeg pruter ikke, jeg sier ja takk, sett i gang. Jeg aner ikke hvor lang tid det tar å finne disse bildene, gidder ikke å sjekke heller, men betaler $50 hvis jeg er fornøyd og både jeg og han som gjør det er fornøyde med det.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
MrOlsen - et par ting...

Det makkverket der var ikke noe du burde ha betalt for i det hele tatt, men ikke noe å gjøre med det nå. Problemet er at det finnes så utrolig mange tullinger som tror de er (web)designere/utviklere, bare fordi de har lært seg å åpne photoshop og har lært seg litt html.

CMS betyr bare "content management system" (kalles gjerne "publiseringssystem" e.l. på norsk), og den sida du linker til (opensourcecms.com) er en side der man kan prøve en drøss med forskjellige gratis/opensource varianter, for å se hva man liker best. CuteNews er faktisk også et CMS, selv om det er veldig enkelt og begrenset. Enhver webdesigner/utvikler som aner hva han driver med "har mulighet til" å bruke dette i dag. For det meste er det faktisk ingen grunn til å IKKE bruke en eller annen form for cms.
 
Topp