Kjapp og trygg hosting for Wordpress

billig arbeidskraft

peterandrej

pensjonert moderator
Atomet: Det er faktisk ikke sånn at det aldri finnes grunner til å ikke bruke et CMS. På en side for et hotell som jeg jobber med nå vil jeg ikke installere noe CMS. Det hører sammen med at det er snakk om 5 statiske sider (hotellet flytter ikke så ofte på seg..hehe..) der jeg legger inn all info for hånd med html.

Grunnen til at det ikke installeres noe cms er fordi det ikke er nødvendig i forhold til informasjonen som skal ligge der, og fordi oppdateringer ikke skjer. Videre krever cms mer av hosten, som databaser, dessuten må cms'et tilpasses kundens bruk - som tar tid. videre tar det tid å implementere cms'et koder til nettsiden.

Så, for å spare tid og for å spare seg for mye irritasjon blir det ikke cms. Som er helt greit. Enkelte ganger. Men det er klart; i 99,9999% av tilfellene er cms absolutt en fordel..
 

MrOlsen

Medlem
4490 for mye

Ja jeg er enig med deg. 4500 kroner var 4490 for mye for den siden. Da for å ikke glemme momsen.
Men for å være nysgjerrig. Hva ville du ha tatt? e-Bookshop.org har 9 kategorier til sammen er 79 sub-kategorier. Dette må settes opp i CuteNews. Forøvrig et elendig program med minemalt av muligheter. Hvilke program setter du opp for dine kunder?

Ang lønn så har jeg aldri vært en frelser. Jeg er marked tilpasset. Så lenge jeg er fornøyd og han er fornøyd så er det slik det skal være. Men dette er et tema en ikke kan bli enig om. Skal sende over en slant til Kirkens Bymisjon neste gang jeg ser dem.

Mr Olsen: Hvis du betalte 4500,- for e-bookshop.org så var det etter min mening 4490,- for mye. grusomt. Menmen.

Til dere andre: har dere absolutt ingen moralske skrupler med å leie inn folk for 45kr dagen? Vi snakker om en femmer i timelønn her! Jeg driter i og om de med den lønna er "millionærer" der de bor. Betal dem skikkelig! faen heller.

Jeg hadde faktisk ikke klart å leie inn noen for den summen. Ærlig talt. Hvor er nestekjærligheten og SELVRESPEKTEN deres?

Har dere solgt den også?
 

MrOlsen

Medlem
Ups

Ups ..... Ikke noe å gjøre med. Må vel betale 500 spenn for å få en Google ads fjerna.
Sorry har vært litt irritert siden nettsiden ble laga. Mistet mye respekt for norske webdesignere. Mitt synspunkt: Overbetalt og elendig arbeid.
Måtte bare få det ut....

Takk for tipset:)


MrOlsen, du kan ikke ha 4 adsense blokker på samme side.
 

peterandrej

pensjonert moderator
For arbeidet du skisserer er det vanskelig for meg å gi noen pris da jeg vet så lite om det, men det hadde nok blitt det dobbelte av det du betalte forrige mann, om ikke mer. Men, nå er jo ikke jeg blant de billigste heller. Det er jo et valg du tar, velger en med erfaring og peiling og som du kan ringe til å klage - eller en eller annen på andre siden av kloden.

Resultatet på arbeidet kan jo likevel bli det samme..

Jeg sier ikke at jeg er noen engel jeg heller. Men, man må jo begynne å lure hvis man stadig vekk utnytter de fattigste i denne verden. Jeg gir egentlig ganske bra med penger til veldedighet selv, og synes flere burde gjort det. Jeg har en fem-seks avtalegiroer gående hver måned til alt fra redd barna til kirkens bymisjon.

Mitt julegavetips. Gi noe til noen som trenger det!
 

MrOlsen

Medlem
Tar deg på ordet på det....

Blir nok en ekstra Julegave til min hard lavtlønnede Venn i år ;)

For arbeidet du skisserer er det vanskelig for meg å gi noen pris da jeg vet så lite om det, men det hadde nok blitt det dobbelte av det du betalte forrige mann, om ikke mer. Men, nå er jo ikke jeg blant de billigste heller. Det er jo et valg du tar, velger en med erfaring og peiling og som du kan ringe til å klage - eller en eller annen på andre siden av kloden.

Resultatet på arbeidet kan jo likevel bli det samme..

Jeg sier ikke at jeg er noen engel jeg heller. Men, man må jo begynne å lure hvis man stadig vekk utnytter de fattigste i denne verden. Jeg gir egentlig ganske bra med penger til veldedighet selv, og synes flere burde gjort det. Jeg har en fem-seks avtalegiroer gående hver måned til alt fra redd barna til kirkens bymisjon.

Mitt julegavetips. Gi noe til noen som trenger det!
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Jupp, i noen få tilfeller er det ikke vits i å bruke et cms, men de fleste liker å ha muligheten til å endre infoen på siden selv.

Men generelt må jeg bare si at jeg i veldig veldig mye er helt enig med peterandrej, ikke nødvendigvis bare rent moralsk (så lenge en person tjener nok til å leve godt av det syns jeg egentlig det punktet er relativt greit), men... de av dere som mener at dere får like bra ting fra f.ex. e-color-studio som fra hvem som helst her hjemme, se litt på dette:

De e-color-studio-folka påstår at de er (et av?) indias største og beste studioer. Javel. Titt litt på sida deres først, så titter du på f.ex. bleed.no, apt.no og mediafront.no, og hvorfor ikke (Joshua Davis | Studios news Hello ! wordpress og LOGO Design - FAQ - RajaSandhu.com (les denne siden her...)

Etterpå vil jeg at dere skal komme tilbake hit, og fortelle meg at e-color-greiene ser like bra ut som det de der lager.

Hva er poenget mitt? Jo, som jeg har sagt så mange ganger tidligere - dette er et GLOBALT marked, og mennesker er grådige. Det vil si at vi vil prøve å tjene så mye vi kan. Hvis noen er flinke nok med dataen til å være "top notch", så VIL de være klar over at de kan tjene mye mer ved å jobbe for andre enn "e-color-studio" og liknende. Hos e-color-studio finner du garantert folka som vet hvordan photoshop, illustrator osv fungerer, men som er LANGT fra top notch. Hadde de vært top notch, så hadde de ikke jobba for to kroner timen (eller hva det nå er), rett og slett fordi de KAN TJENE MER.
 
Sist redigert:

MrOlsen

Medlem
Flere tips?

Vet du om flere web designere? Da med kvalitet kontra pris?
Kan være enig om at e-color-studio folka ikke er topp notch eller hva du mener. Ikke det jeg er ute etter heller. Ønsker grei kvalitet til en billig penge.
Kan du gi eksempel på en webside og hvor mye de tar. Greiere å forholde seg til det da.

Jupp, i noen få tilfeller er det ikke vits i å bruke et cms, men de fleste liker å ha muligheten til å endre infoen på siden selv.

Men generelt må jeg bare si at jeg i veldig veldig mye er helt enig med peterandrej, ikke nødvendigvis bare rent moralsk (så lenge en person tjener nok til å leve godt av det syns jeg egentlig det punktet er relativt greit), men... de av dere som mener at dere får like bra ting fra f.ex. e-color-studio som fra hvem som helst her hjemme, se litt på dette:

De e-color-studio-folka påstår at de er (et av?) indias største og beste studioer. Javel. Titt litt på sida deres først, så titter du på f.ex. bleed.no, apt.no og mediafront.no, og hvorfor ikke (Joshua Davis | Studios news Hello ! wordpress og LOGO Design - FAQ - RajaSandhu.com (les denne siden her...)

Etterpå vil jeg at dere skal komme tilbake hit, og fortelle meg at e-color-greiene ser like bra ut som det de der lager.

Hva er poenget mitt? Jo, som jeg har sagt så mange ganger tidligere - dette er et GLOBALT marked, og mennesker er grådige. Det vil si at vi vil prøve å tjene så mye vi kan. Hvis noen er flinke nok med dataen til å være "top notch", så VIL de være klar over at de kan tjene mye mer ved å jobbe for andre enn "e-color-studio" og liknende. Hos e-color-studio finner du garantert folka som vet hvordan photoshop, illustrator osv fungerer, men som er LANGT fra top notch. Hadde de vært top notch, så hadde de ikke jobba for to kroner timen (eller hva det nå er), rett og slett fordi de KAN TJENE MER.
 
Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg har en australiaer som jobber til ikke så ille priser. Vi snakker 2-3k for et design, inkludert koding.

Jeg deler dessverre ikke adressen hans her, da han er mer enn nok opptatt med meg :) Men om noen vil ha noe laget og se samples, si ifra så skal jeg ordne det!
 

MrOlsen

Medlem
Hvordan unngå "kids" til samme pris?

Jeg har ikke råd til å betale 1000 kroner i timen som enkelte av dere tar her. Selv om de er aldri så flinke. Derfor ønsker jeg alternativ. Ca 5000 for et greit design. Noen som vet om noen bra? Utelukker da "kids" i Norge.

MrOlsen: Til den prisen du betalte sist blir det drastisk mindre å velge mellom, da blir det mye kids.
 

picxx

Well-Known Member
Til dere andre: har dere absolutt ingen moralske skrupler med å leie inn folk for 45kr dagen?

Faktisk ikke.

Hva vet du om han også har ti (eller tjue?)andre oppdrag han fakturerer med 45.- dagen?
Om jeg får billig arbeidskraft benytter jeg meg av billig arbeidskraft.
So easy, so simple :)

Er det et mål å prøve å få internett tjenester opp på norsk lønnsnivå?
Er det ikke det som er flott med globalt næringsliv da, at man kan kjøpe billig for å selge dyrt? ;)
 

Gomlers

Member
Jeg blir nødt til å si meg enig med der picxx..

Men er det noen som har noen gode sider hvor Indere / Filippinere(Fillipinere, Fillippinere) - gudane veit.. uansett, hvor disse tar imot oppdrag? Annet enn rentacoder og elance?
 
Topp