Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Brettspillshop i media!

Liandrian

Medlem
Hei godtfolk,
Jeg vil først og fremst takke alle sammen fra webforumet for å hjelpe en stakkars sjel med å komme i gang. Det var en rekke med avgjørelser som måtte tas, og de bør helst være tenkt gjennom. Det er her veldig mange av dere har hjulpet til både offisielt på forumet og utenom.
Vil få lov til å rette en stor takk til spesielt @Knut Hunderi for utrolig god oppbacking og kompetanseheving.
For de som trenger litt inspirasjon, ta kontakt med Fredrikstad Webdesign.
Han er en ærlig og god samarbeidspartner.

Vel, for to mnd så ble plutselig min idè en realitet og i helga stod jeg da frem i media.
Jeg copy+paster nyheten for de som ikke har DT+ eller andre + abonnement.


Her er artikkelen: Brettspillshop

For denne gründeren, så er Millionær et skjellsord

For oss som driver med dette til vanlig er «Millionær» og «Stigespill» nesten som banneord. Et ønske for meg er at vi kvitter oss med de stereotype oppfatningene om brettspill, sier Lasse Bjørnar Andersen.

Han er kjent som hardtslående trommeslager. Tidligere spilte han i Blodsmak, nå er han i trioen Gråsone.

I november startet han og samboeren Anette Iversen opp Brettspillshop.no, en nettbutikk for spill i fysisk format.

Og disse spillene er kommet en lang vei siden spillene det brede spekteret av folk kjenner aller best.

Sluttet aldri å spille

Andersen er klar for å sende ut spill som handler om alt fra tidsreiser til togran. I denne verdenen får du nå eksemplarer der lukter, 3D-briller og apper kan være en del av opplevelsen.

31-åringen fra Vestfossen mener storparten av det norske folk ikke har fått med seg den rivende utviklingen som har vært de siste årene. Selv har han vært levende opptatt av brettspill siden barndommen. Han husker helger hos besteforeldrene som gikk med til å spille «Risk».

– Vi kunne ha det gøy sammen en hel helg med bare ett spill. Det er sånne erfaringer jeg ønsker å videreføre, sier Andersen.

Fellesskapsfølelsen

Verden ser imidlertid ganske så annerledes ut i 2016 enn da Lasse Bjørnar Andersen var barn. Alle har tilgang til spill på telefonen. Den samme telefonen kan vi også bruke til å strømme all verdens musikk.

– Men for en familie er det veldig viktig å få fellesskapsfølelsen. Problemet er at det hele tiden er en skjerm som skiller oss når alle sitter med hver sin iPad. Med brettspill kan familien sitte sammen en lørdagskveld uten å tenke på telefonen og heller kjempe om et felles mål, sier Andersen.
 
Topp