Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Brevskyen.no - Nøkkelferdig plattform med kunder og omsetning

quicktech

Medlem
OM QUICKTECH

Vi er leverandør av diverse tjenester innenfor web og mobilutvikling, og baserer vår drift på et lavkost konsept vi kaller Managed Outsourcing. Vi eier og drifter en utviklingsavdeling i São Paulo, Brasil, men selger tjenester under Norsk ledelse. Selskapet har hovedvekten av sine kunder i Norge og teller for tiden ca 30 årsverk.


BREVSKYEN.NO

Kort fortalt; vi postlegger dine brev. Litt lengre versjon som belyser hvorfor dette er en god idé, er som følger:


Alle næringsdrivende føler viktigheten av å drive inn fordringer så raskt som mulig på kroppen. Før inkasso, er det også en generell tendens at fakturaer sendt per e-post betales langt tregere enn fakturaer sendt per brev. For å få raskere betalt bør man derfor alltid sende faktura per post. Fakturaer sendt per e-post må generelt purres oftere enn fakturaer i brevform. Fakturaprogram på nett tilbyr som regel sending av faktura enten per e-post eller brev, men brevform på disse tjenestene har en tendens til å være meget dyrt. Brukere av slike fakturaprogrammer kan spare penger ved å benytte seg av tjenestens e-post utsending fremfor brev, og så sende til sin e-post adresse kundenavn@brevskyen.no som videre postlegger fakturaen.


Softwarehus som oss selv har en helt særegen problemstilling. Alle leverandører som tilbyr en eller annen tjeneste på nett til kunder over hele verden, som betales på abonementsbasis over kredittkort, stilles overfor et dilemma når kunders kredittkortbetalinger ikke går igjennom og e-post oppfølginger ikke gir respons. Ofte er det helt trivielle årsaker til at kunden ikke betaler. Kanskje har kredittkortet utløpt, e-post havner i spam eller glemmes rett og slett av den årsak at vi får så mye mail, osv. Likevel ender man i mange situasjoner opp med å si opp/miste en kunde som egentlig er fornøyd og innerst inne betalingsvillig, rett og slett fordi man ikke oppnår effektiv kontakt og dialog på innfordringen. Svært mange selskaper som lever av å fakturere 20-30 dollar i mnd til et stort volum av kunder globalt, kunne redusert kundefrafall enormt dersom de bare hadde hatt en rimelig og effektiv måte å nå frem til vedkommende med brev som «Husk å oppdatere kortet ditt», «Er det noe vi kan hjelpe med?» «Har du glemt oss?» Osv.


På kort sikt var planen vår å markedsføre tjenesten som besparende overfor brukere av nettbaserte fakturaprogram i Norge.


På lengre sikt var planen vår å etablere samarbeid med trykkerier på strategiske lokasjoner rundt omkring i verden, slik at hvem som helst skulle kunne sende brev til feks Australia, USA eller Sør Amerika, men til «lokaltakst» og levert bare noen få dager etter, fordi brevet ville bli trykket og sendt i det landet brevet skulle til. På den måten ville selskaper som opererer i et globalt marked enklere kunne henvende seg til sine kunder på en måte som får mer oppmerksomhet enn e-post, men uten de voldsomme kostnadene som er forbundet med å sende brev globalt. Dette vil det være et globalt marked for uansett hva som skjer med EHF implementering og generell digitalisering i Norge.


Forretningsmodellen er lagt opp slik at kunder forskuddsbetaler for brevpakker. Vi har pleid å selge disse fakturaene (factoring), men dette er valgfritt. Samtidig mottar vi vår faktura fra trykkeri ved månedsslutt og 21 dagers forfall. Siden vi naturligvis kun betaler for det vi faktisk har brukt den enkelte måned, er cashflow situasjonen i prosjektet veldig gunstig og kredittrisiko så godt som null.


Arbeidsmengden med tjenesten er minimal, anslagsvis 1 time per uke relatert til drift. Det må påregnes noe tid for å sette seg inn i systemet, og ikke minst gjøre et røsk i markedsføringen av tjenesten. Support henvendelser er svært sjeldne. Utgående brev er konfigurert slik at evt returpost vil komme til brevets avsender og ikke til oss. Derfor er det ikke behov for arbeid relatert til håndtering av returpost.




ÅRSAK TIL SALG

Quicktech er et selskap i sterk vekst, og vi opplever at utviklingen av Brevskyen gikk veldig bra, men vi mangler tid til å fokusere på markedsføringen av tjenesten. Selskapet har behov for å avvikle en del sideprosjekter og konsentrere seg om kjernevirksomheten hvor veksten er størst. Derfor ønsker vi å overlate dette prosjektet til noen som evner å ta det videre. Vi har genuin tro på tjenesten og behovet i markedet, og ønsker derfor å bidra til en godt supportert overgangsperiode med rikelig ressurser til tilpasning og evt videreutvikling av tjenesten.


HVA SOM MEDFØLGER

Domenenavnet brevskyen.no og nettsiden, samt hele backend systemet som håndterer innkommende brev, detekterer mottakers adresse og videreformidler brevene til trykkeri i ferdig format tilpasset konvolutten som går ut. Det ble investert i overkant av 600 arbeidstimer i utarbeidelse av plattformen.


Kundene som bruker systemet per nå. Nåværende volum er ca 500-600 brev per måned.


Gunstig leverandøravtale med et av Norges største og eldste trykkerier, som håndterer alt det praktiske med trykking, konvolutering og postlegging. Brev sendes som regel samme dag som filene er sendt, og kundeservice er eksepsjonell.


En høyst relevant e-post liste med potensielle kunder. Interessenter vil få innsyn i hvordan denne er bygget.


Timekonto hos Quicktech Drift AS med 500 arbeidstimer innestående som kan benyttes til evt videreutvikling og/eller supportering av produktet.


Mulighet for videreutvikling og supportering til timepris 249 kr eks mva når timekontoen er brukt.


Serverdrift på nåværende serverløsning i 3 år. Dersom behov for oppgradering av server skulle oppstå ila perioden skal mellomlegget dekkes av kjøper. Hensikten er at det ikke skal være nødvendig for kjøper å bruke tid og/eller ressurser på å flytte tjenesten til ny serverdrift om ikke det er ønskelig.



PRISANTYDNING

200 000 kr eks mva slik tilbudet er skissert ovenfor. Finansiering kan ordnes ved behov, forutsatt at enkelte vilkår er på plass.


Vi er imidlertid fleksible og åpne for andre forslag og forhandlinger. Det viktige her er at tjenesten får et godt hjem og at vi kommer ut av det på en grei måte. Nye kunderelasjoner kan kompensere for smidigere vilkår.


Tjenesten er ikke skilt ut i eget selskap, og overdragelsen vil derfor ikke omfatte aksjer.



KONTAKT

All ønskelig informasjon og dokumentasjon er tilgjengelig på forespørsel. Kontakt undertegnede på telefon 374 07 222 (mellom 12.00 og 21.00 på virkedager) eller e-post mb krøllalfa quicktech dått no.


Med vennlig hilsen

Magnus Berglund
 
Sist redigert:

Anders Aasen

New Member
Vi har brukt brevskyen.no i lengre tid, og er fornøyd med tjenesten! Det er rimeligere enn å sende purrebrev gjennom f.eks. Tripletex.

Vi håper dere finner en ny kjøper som kan drive videre :)
 
Topp