Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Brukervennlighet - Joomla VS Wordpress

Nutz

Med lem
Helt klart WP, dersom WP er ditt primær-verktøy ellers og er komfortabel med det.

Man blir ingen dreven bruker av noe cms på 2 timer, men opprette en post/artikkel og plassere i en kategori gjøres like lett i begge CMS

Men noen mennesker klarer du ikke lære å bruke Notepad en gang på 2 timer. -Langt mindre Word.
 

kongen

kongemedlem
Må bli Wordpress her også. Det er lettere å "rote seg bort" inne i Joomla og det kan derfor bli mange og unødvendige supporthenvendelser i ettertid, som betyr mer jobb for deg.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Kan jeg bumpe denne?

Har i det siste begynt med WordPress og det kan jeg jobbe videre med (selv om jeg er svært uenig at de kaller alt mulig for 'tags'). Welcome to the nineties...
Jeg har jobbet med joomla for lenge siden og var rimelig ufornøyd. Men det var vel v1.

Spørsmålet: Hva synes dere som kjenner litt til begge - eller bare en av begge for den saks skyld - er å foretrekke? Tonny spørte utifra brukeropplevelsen, fant en lenk til hvor populært de forskjellige cms verktøyene er, men hvordan er det for utviklere?

Jeg brukte veldig lite tid å sette meg inn i wordpress-funksjoner, synes jeg. Jo mindre 'konsepter' man må forstå jo enklere, visstnok. Men jeg er da en gammel mann.
Sitter nå med oppfatningen at WP er det jeg kan bruke til det meste. For større prosjekt der det er (mange) flere info-contributors kan joomla være tingen. Kanskje.
Så hvor riktig er denne oppfatningen egentlig?
 

picxx

Well-Known Member
Sitter nå med oppfatningen at WP er det jeg kan bruke til det meste. For større prosjekt der det er (mange) flere info-contributors kan joomla være tingen. Kanskje.
Så hvor riktig er denne oppfatningen egentlig?

Ganske riktig vil jeg si.
Jeg er i gang med å sette opp en portal for en kunde.
Portalen inneholder forum, nyheter, bildegalleri, gjestebok og nesten 6000 brukere.
Det er stor aktivitet på forumet.
Her kunne jeg ikke se at jeg ville fått den samme bevegelsesfrihet i wordpress kontra joomla med et par bridger til phpbb og coppermine.
Kunne selvsagt satt opp worpress "i front", med enkeltstående oppsett av coppermine og phpbb under (vet det finnes intergrering wp og phpbb), men så var det dette at db skal konverteres fra cpgdragonfly over til det nye systemet også da.

Jeg personlig bruker wp på de aller fleste egne sider.
Ingenting kommer opp mot wp på de aller fleste sider.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg er ikke i tvil om at Wordpress er et enklere system når det kommer til brukergrensesnitt, og dermed enklere å forstå! Jeg hoppet fra Joomla til Wordpress for et par år siden vel.....og har siden ikke sett meg tilbake!

Det har garantert skjedd ting hos Joomla de siste to årene, men når jeg ser rundt på nettet på de som forsøker å sette opp noe med Joomla så ser man at det ikke er på høyde med WP i forhold til kompetansen i alle fall.

WP er å foretrekk for min del - og hvis det ikke skjer store endringer vil det nok være det i fremtiden også!
 

Nutz

Med lem
:eek: Den er lagt død av utvikler.

Rersion: 0.7.5 beta 6
Revision Date: July 11, 2009

Min WP Version: 2.7
Max WP Version: 2.7.1
 

picxx

Well-Known Member
:eek: Den er lagt død av utvikler.

Er jo bare å prøve.
Bruker mange plugins som er forlatt og ikke oppdatert siden 2.4 2.6 2.7 etc. jeg.
Selvsagt greit å ha noe det faktisk jobber med da, og det finnes da også flere.
bare å søke etter "wordpress+phpbb bridge" det.
 
Topp